נתניה: השחיינית קרן זיבנר בדרך לריו

0
268
זיבנר דוידסון נתניה
קרן זיבנר וסימון דוידסון. צילום באדיבות דף הפייס קולג'ים - הפועל נתניה

 

הישג ראשון ומשמעותי ליו"ר איגוד השחייה הטרי ובעלי הפועל "דולפין" נתניה, סימון דוידסון: ערעור שהגיש להתאחדות השחייה העולמית שמנעה מהשחיינית קרן זיבנר להשתתף באולימפיאדה התקבל – זאת לאחר שדוידסון הוכיח כי נבחרת בלארוס שהקדימה את ישראל, לא עומדת בקריטריון ההשתתפות בקטגוריית מקצה השליחות 100×4.

לפני כשבועיים קיבלה זיבנר (26), שחיינית הפועל דולפין נתניה, הודעה כי לא תשתתף באולימפיאדת ריו בשל מאית שנייה שחסרה לה במקצה 200 מטרים פרפר. באותה עת נמסר על-ידי האיגוד הבינלאומי כי תוצאה זו לא תאפשר לזיבנר להשתתף גם בנבחרת השליחות. דוידסון, שבדק את הקריטריונים השונים גילה כי נבחרת בלארוס, אחת מ-16 הנבחרות היחידות שזכו באישור בקטגוריית מקצה השליחות, אינה עומדת בקריטריונים.

על-פי הקריטריונים של התאחדות השחייה העולמית, חובה כי שתיים מתוך ארבע השליחות יהיו שחייניות העומדות בקריטריון a של אחד המשחים, ושתיים נוספות שקבעו קריטריון b במשחה 100 חתירה.

בעוד נבחרת בלארוס לא עמדה בקריטריונים אך קיבלה אישור, הסתבר בבדיקתו של דוידסון כי נבחרת השליחות עם זיבנר וגם זיבנר עצמה עומדת בקריטריונים. ביום שישי הודיעה התאחדות השחייה העולמית, כי הערעור התקבל ואף הודתה כי טעתה. ביום ראשון הודיע הועד האולימפי בישראל, כי זיבנר תייצג את ישראל. "אין מאושרת ממני", מסרה בתגובה זיבנר. ואילו דוידסון מסר בתגובה, כי "כמי שמלווה את קרן עוד בימינו בהרצליה וכעת בהפועל נתניה, אני מרגיש כמו אב גאה. הגיע לאלופה הזו בזכות לייצג את המדינה באולימפיאדה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן