נתניה חוגגת פורים – כל האירועים החינמיים

0
199
נתניה חוגגת פורים 2016
נתניה חוגגת פורים. צילום ארכיון נורית מוזס

 

העיר נתניה צוהלת ושמחה לרגל חג הפורים הבא עלינו לטובה, מופעים והפעלות לכל המשפחה שהתקיימו ברחבי העיר. החל מהאירוע המרכזים: פורים מהסרטים בו תפגשו את הדמויות האהובות מהספרים שאתם הכי אוהבים, מסיבות והפקות ענק לנוער ועוד עשרות אירועים בשכונות העיר, מועדוני הנוער, מוזיאון העיר והמתנ"סים. כל האירועים הפתוחים תלויים בתנאי מזג האוויר. להפקת האירועים חברו יחדיו היכל התרבות העירוני, אגף נוער וצעירים – מינהל חינוך, החברה למתנ"סים, מינהלת מרכז העיר, אגף שכונות ורבעים, היחידה לתרבות תורנית והעמותה לחינוך בלתי פורמאלי. ולאחר שנסתיים סבב הקרדיטציה, בואו נתחיל…

פורים מהספרים

ביום ראשון, החל מהשעה 11:00 בבוקר יתקיים בבמה המרכזית של כיכר העצמאות החדשה קרנבל צבעוני וססגוני לכל המשפחה במתכונת "פורים מהספרים". גם הפעם, כמו בכל שנה, החגיגה תהיה צבעונית ומהנה אך גם מעניינת ומעשירה. באי הקרנבל ייהנו מקבלת פנים חמה של הארי פוטר, בילבי ודמויות נוספות מספרים שכולם מכירים, בנוסף, יפעלו מתחמי פעילות שונים כמו שעשועונים ומשחקים נושאי פרסים, מתחם ארץ עוץ שיסחוף את הילדים למבוך בו יצעדו יחד עם איש הפח, הדחליל, דורותי והאריה, מתחם חלומות עם סיפורים אהובים לפני השינה וגם קרקס מרהיב עם הדמויות האהובות מהסיפור דירה להשכיר.

זו השנה השלישית במספר בה לא מתקיימת העדלאידע מסורתית בעיר נתניה, אך מי שתחליף את העדלאידע השנה היא תהלוכת דמויות מתוך ספרים ממיטב הספרות העולמית – אליהם יתלוו נגני קבוצת מארש דונדורמה, מאות רקדנים, הולכי קביים ולהטוטנים שיסחפו את המשתתפים לרקוד ולשמוח. החגיגות בכיכר יתקיימו במעמד ראש העיר, מירים פיירברג איכר שכמיטב המסורת שומרת את תחפושתה בסוד עד לרגע האמת.

נוער נתניה חוגג

לא רק כיכר העצמאות תלבש חג, בני הנוער בעיר ייהנו ממסיבות מושקעות ונשפים שיתקיימו לאורך כל ימי החג בכל רחבי העיר. ביום שישי (10.03), בין השעות 12:00 ועד 15:00, תתקיים מסיבת נוער בכיכר העצמאות החדשה, במרכזה יופיעו להקת האולטראס. גם בספורטק עיר ימים ייהנו ממסיבת נוער מושקעת, שתתקיים לה ביום שני (13.03) החל מהשעה 19:00. נשף פורים יתקיים גם במוצאי השבת (11.03) עם טליסמאן, אביאור מלסה ודיג'י טמאנו.

חגיגות בשכונות

אווירת החג תשרה גם על השכונות בעיר שייהנו מעשרות מופעים, אירועים ופעילויות במרכזי הפנאי ומועדוני הנוער של העמותה לחינוך ובמתנ"סים. במוצאי השבת הקרובה תתקיים קריאת מגילה לכל המשפחה בכמה מרכזים קהילתיים בעיר: במרכז הפנאי ע"ש ספי ריבלין קריית השרון בשעה 19:30, במרכז הקיהלתי ע"ש אריק אינשטיין – עיר ימים בשעה 19:00, במתנ"ס רמת ידין – דורה בשעה 20:00 ואילו במרכז הקהילתי של שכונת אזורים בשעות 18:30 לגברים, 19:30 לנשים ובשעה 20:30 מופע להטוטנות. בימים ראשון ושני (12-13 במרץ), החל משעות הבוקר ועד אחר הצהריים, יתקיים הפנינג ענק הכולל בובות ענק, מתנפחים, תחרות תחפושות נושאת פרסים, דוכני מזון והצגות ילדים במתנ"סים ברחבי העיר. ברשימת ההופעות: מתנ"ס נאות גנים שיארח את כוכב הילדים עודד פז החל מהשעה 11 בבוקר, מרכז הפנאי ע"ש ספי ריבלין- קריית השרון, מתנ"ס חפציבה. המופע המוזיקלי המצליח של קצפת ותות יגיע לביה"ס שי עגנון ביום ראשון בשעה 17:00 בערב ולמתנ"ס רמת ידין- דורה ביום שני בשעה 16:30. זה רק על קצה המזלג.

מוזיאון באווירת פורים

גם המוזיאון העירוני ילבש חג בשבוע הבא וביום שני, בשעה 10:00 בבוקר, יקיים בעלות סמלית של 15 שקלים, תערוכה פורימית מושקעת וצבעונית וכן סדנת יצירה והפתעות לגילאי 4-9 בהנחיית עירית כהן רז. עוד יתקיים באותו היום בשעה 12:00 בצהריים, סיור עם סיפור ותחפושת: השחקן ומורה הדרך, ארז דיין, ילבש ויפשוט דמויות שונות מתולדותיה של העיר נתניה – בסיור שיצא מפסל הכליזמרים שבכיכר העצמאות החדשה וימשיך לאורך כל רחוב הרצל.

כתבות העשויות לעניין אתכם באווירה כללית וכיפית: 

משפחת רוקח – משפחה של אלופים

רפי ימין מציג: סבב הברים הגדול

חוגגים פורים: מתכון לעוגיות מקרוד מושלמות

חוגגים פורים: מתכון ביתי לאוזני המן

רחלה וזכריה: סיפור אהבה כנגד כל הסיכויים

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן