נתניה: חוף קונטיקי יהפוך לחוף לספורט ימי בלבד

0
826
חופי נתניה - חוף קונטיקי
חוף קונטיקי - חוף לספורט ימי

ביום שני השבוע הודיעה עיריית נתניה על סגירת חוף האמפי/קונטיקי לרחצה. החוף ישמש כחוף לספורט ימי בלבד. סוכת המציל, שהפכה בחודשים האחרונים לסוכת המריבה, תועתק לחוף פולג.

לפני כחודשיים נדהמו מאות גולשי גלים, משתמשי סאפ, הורים לילדים בצופי ים ומשתמשי סירות וספורט מוטורי, כי ללא דיונים מקדימים – במה שהוגדר על-ידם כהחלטה חד-צדדית – הוחלט במינהלת החופים להעתיק את סוכת המציל מחוף האמפי, לנקודה דרומית. באותה עת נטען, כי הסיבה העיקרית הינה קושי מצד המצילים לפקח על אזור הרחצה הקרוב לשובר הגלים – אזור שלטענת גולשי הגלים ועל-פי חוות דעת מקצועיות, נחשב למסוכן ביותר ואסור לרחצה.

בעקבות פרסום הדברים בנתניה און ליין, קיימו ראשי ארגוני הספורט הימי ישיבת חירום בו הוחלט לפתוח בדיונים מול עיריית נתניה, ובמידה ולא יימצא פתרון, לפעול בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשות הארגונים. דרישת הארגונים מזה שנים ארוכות הינה הפיכת חוף קונטיקי, במלואו, לחוף המיועד לספורט ימי – זאת בשל העובדה כי דווקא הזרמים המסוכנים לרוחצים, מצוינים לגולשי הגלים.

בעוד בעיריית נתניה התעקשו, כי משרד הפנים הוא שהורה לעיריית נתניה להסיט את סוכת המציל ממקומה הנוכחי למיקום חדש, שכאמור, עלול ליצור מצב בו ארגוני הספורט הימי ייאלצו לוותר על חוף קונטיקי, במשרד הפנים טענו, כי הנחייתם להזיז את סוכת המציל התקבלה בעקבות בקשת העירייה.

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר פנתה במכתב למנכ"לית משרד הפנים, בו חזרה על בקשתה לאסור רחצה בחוף זה באופן מיידי ולהפוך אותו לחוף לספורט ימי. ראש העירייה הדגישה בפנייתה, כי החוף מסוכן לרחצה ובמידה ומשרד הפנים יתעקש להמשיך את הליך העתקת סוכת המציל, תעביר העירייה את האחריות לחיי המתרחצים לפתחו. "חוף אמפי הוגדר פעמים רבות כחוף מסוכן לרחצה… במצב שכזה מתבקשת הקביעה לאיסור רחצה בשטח חוף זה ולא העתקת סוכת ההצלה אל מול האזור המסוכן יותר… אני פונה אליך בבקשה לאשר מיידית את סגירת חוף אמפי לרחצה, העתקת מגדל ההצלה לחוף פולג ובכך נשאר עם שמונה חופים מסודרים ובטוחים בעיר…חוף אמפי יישאר לטובת ספורט ימי בלבד". עוד הוסיפה ראש העירייה "במידה ועמדת משרד הפנים תחייב את העירייה בהעתקת סוכת ההצלה בחוף אמפי והצבת מצילים, באופן כזה שיאפשר רחצה בחוף מסוכן זה, העירייה תפעל בהתאם להנחיות אלו אולם…האחריות מועברת לפתחו של משרד הפנים"

בעקבות פנייתה של ראש העירייה, נערכה בדיקה נוספת על ידי משרד הפנים, אשר בעקבותיה אושרה הפיכת החוף לחוף לספורט ימי בלבד.

חבר המועצה, הממונה על החופים, יוסי דורון, אשר פעל רבות להביא לפתרון לשביעות רצון הצדדים ולשמירה על הספורט הימי בנתניה, מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "משרד הפנים נענה לבקשת ראש העירייה. בחוף קונטיקי יש פעילות ספוטיבית עניפה – צופי ים, הזכיין לתיירות הספורט, כל הגולשים, קייטנות ובתי ספר שלנו לשיעורי גלישה. סוכת המציל במקום הזה, לא בדיוק נתנה מענה והיו צריכים להזיז אותה. הזזתה היתה פוגעת בספורט הימי. מכיוון שיש לנו מספיק חופים, החלטנו להפוך אותו לחוף לספורט ימי. בחוף הזה יתקיים ספורט ימי בצורה בטוחה וככה כולם יהנו. כל המהלך הזה דרש אישור משרד הפנים ולאחר בדיקה זה אושר.

בעיריית נתניה נערכו להכווין את הרוחצים לחוף סירונית הסמוך. דורון הוסיף: "יהיו בחוף שלטים וסרטים שיתחמו את החוף ויודיעו שהוא סגור לרחצה. אנשי הפיקוח יהיו שם כל שעות היום ויכוונו את הרוחצים. בנוסף אנחנו עובדים על פתרונות לכוון את האנשים מהמדרגות לחוף סירונית ונוקטים בכל אמצעי הזהירות".

חבר המועצה, רפי ימין, גולש בעצמו, מסר: "אני מברך את ררש העירייה ויוסי דורון, שהגיעו למסקנה הנכונה וראו את טובת הפעילות הימית לנגד עניהם. בכל רגע נתון ישנם בחוף מאות פעילי ספורט ימי והפיכת החוף לחוף לספורט ימי תאפשר להמשך הפעילות במקום. עם זאת אני סומך על הצוות המקצועי שיתגבר על ידי פיקוח, שילוט נכון והכוונה לחופי הרחצה הסמוכים. מאז ומתמיד קונטיקי היה חוף לפעילות ספורט ימי. נתניה היתה ותהיה אטרקציה לגולשים מרחבי הארץ ואחד הסמלים שלה הוא חוף קונטיקי".

יו"ר ארגון הגלישה הארצי, יוסי זמיר, מסר: "זה צעד מבורך להפוך את החוף רק לספורט ימי. זה צעד נדרש לעיר שיעשה טוב לנוער, לתיירות ולספורטאים. עם זאת זה לא משנה את העובדה שמדובר בחוף מסוכן לרחצה, ובכדי למנוע טביעות ואסונות בעתיד, יש לאכוף כניסת מתרחצים לים בכל דרך אפשרים אם בשילוט או בפקחים. בצעד זה מצטרפת עיריית נתניה לרשויות בעולם בהן הוכרזו חופים רק לפעילות ימית. אני מודה לעיריית נתניה בראשות, מרים פיירברג, על הנכונות, ההקשבה והפעולה המהירה, לרפי ימין שתמך בנו והיה אחד הגורמים לשינוי, ליוסי דורון, ציון שדה והמצילים, אנחנו נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה לאורך כל הדרך".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן