נתניה: מאסר בפועל למנהלה לשעבר של המרפאה לבריאות הנפש

0
114
צילום אילוסטרציה fotolia

אות קלון: 20 חודשי מאסר בפועל נגזרו על ד"ר אברהם שיפר, רופא מומחה בפסיכיאטריה, אשר שימש כמנהל המרפאה לבריאות הנפש למבוגרים בנתניה וריכז את הטיפול בנכי צה"ל – זאת לאחר שהורשע בעושק מטופל והטרדת עד. בעקבות גזר הדין הודיעו פרקליטיו כי יערערו לבית המשפט המחוזי.

מכתב האישום עולה, כי בשנת 2000 הופנה נכה צה"ל שנפגע במלחמת יום כיפור למרפאה לבריאות הנפש בנתניה, באמצעות אגף השיקום במשרד הביטחון. במסגרת תכנית טיפולית שנקבעה ביקר האיש במרפאה וטופל בהפרעת דחק פוסט טראומטית והפרעות נפשיות אחרות.

מהאישום הראשון עולה, כי מתחילת חודש ינואר 2006 נהג הנאשם לקחת מהמטופל, בחלק מהטיפולים כשביקר במרפאה, סכומי כסף שנעו בין 200 ועד 500 שקלים. באוגוסט 2012 לקח נאשם מהמטופל סכום בסך 1000 שקלים בתחנת דלק בכביש החוף, סמוך לנתניה. הנאשם, כך נטען, לא דיווח על הסכומים שקיבל.

בנוסף עולה מכתב האישום, כי הנאשם טיפל גם בבת זוגו של המטופל ובבנה, שביקרו במרפאה מספר פעמים. החל מחודש אוגוסט 2012 הפסיק המטופל לבקר במרפאה ועיקר הטיפול עבר למסגרת של ביקורי בית אשר נערכו על-ידי הנאשם – למעט פעמים בודדות בהן טופלו בת הזוג ובנה במרפאה.

במהלך התקופה שבין אוגוסט 2012 ועד ספטמבר 2013 המשיך הנאשם לקחת מהמטופל כסף בסכומים שנעו בין 200 ועד 1000 שקלים. ד"ר שיפר אף ביקש מהמטופל לנהוג ברכבו הפרטי – רכב שרכש המטופל בסיוע משרד הביטחון. ד"ר שיפר נהג ברכב מספר חודשים שבמהלכן עבר שש תאונות, שברובן דאג לכך שהמטופל ישתתף בתשלום בגין תיקון הרכב – באופן מלא או חלקי. ד"ר שיפר, כך נטען, אף נטל הלוואה מהמטופל בסכום של כ-8,000 שקלים תוך ניצול התלות של המטופל, זוגתו ובנה בו ולא החזיר ההלוואה – מה שגרם למטופל לערב את אגף השיקום בנושא שחשף את הפרשה במלואה.

מאישום נוסף עלה, כי לאחר שנודע לד"ר שיפר כי נשקלת העמדתו לדין, שלח הנאשם למטופל שני מסרונים בטלפון, במטרה להניא אותו לחזור בו מהדברים שמסר בחקירה.

בעקבות הסדר שגובש בין הצדדים הודה ד"ר שיפר והורשע במיוחס לו ונשלח לקבלת תסקיר מטעם שירות המבחן. שירות המבחן התרשם, כי הנאשם הודה, אמנם, בביצוע העבירות – אך הפחית ממשמעות וחומרת מעשיו. לדבריו, נקלע למצוקה כלכלית ולכן פנה אל המטופל בבקשה לסיוע כלכלי.

פרקליטו של הנאשם ביקש להדגיש, כי כתב האישום נגד הנאשם תוקן. בנוסף פירט הפרקליט, כי המטופל סובל וסבל משך שנים ארוכות מבעיות נפשיות קשות, שאינן קשורות בהכרח לנאשם ולכן לא נכון יהיה לטעון, כי כל תחלואיו ומצוקותיו הנפשיות מוטלים לפתחו של הנאשם והיו כתוצאה ממעשיו. עוד טען הפרקליט, כי מדובר בנאשם שבשל טעות בשיקול דעתו, הפסיד את כל עולמו ונאלץ לשלם מחירים כבדים במישורי חייו השונים. הפרקליט ביקש מבית המשפט להתחשב במכלול הסנקציות שהוטלו ועוד עשויות להיות מוטלות על הנאשם – כמו גם בהשלכות הרחבות של ההסתבכות על חייו של הנאשם במישור האישי, הכלכלי והמקצועי.

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, שרית זמיר, גזרה בנוסף ל-20 חודשי מאסר בפועל, גם 12 חודשים מאסר על-תנאי, 45 אלף שקלים פיצוי למטופל וקנס בסך 5000 שקלים. בית המשפט נענה לבקשת פרקליט הנאשם והורה על עיכוב ביצוע במטרה לאפשר לנאשם הגשת ערעור לבית המשפט המחוזי.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן