נתניה מדברת תרבות ואמנות

0
134
טקס הענקת מלגות - אמנים בתחילת דרכם - נתניה 2017
טקס הענקת מלגות לאמנים בתחילת דרכם. צילום רן אליהו

 

ביום ראשון האחרון התקיים בהיכל התרבות ע"ש אריק אינשטיין פולג – עיר ימים טקס הענקת המלגות השנתי לאמנים צעירים – תושבי נתניה. בתום שורה ארוכה של דיונים בחרה הוועדה לעידוד אמנים צעירים בראשותה של מחזיקת תיק התרבות, חברת המועצה שושנה (צ'וצ'י) זילברברג. את 12 הזוכים והזוכות. בטקס רשמי, במעמד ראש העיר מרים פיירברג-איכר, חולקו המלגות הכספיות.

קצת היסטוריה…

הוועדה לעידוד אמנים צעירים תושבי נתניה בראשית דרכם, הוקמה בשנת 2007 על-ידי חבר המועצה לשעבר, עו"ד אדיר בנימיני. כמי שנושא התרבות בער בקרבו ולאור הקושי הרב של אמנים צעירים לממן את פעילותם, הקים עו"ד בנימיני את הוועדה, בעידודה ובתמיכתה של פיירברג-איכר. מי שהובילה משנת 2008 את פעילותה של הוועדה ואף הרחיבה אותה היא מחזיקת תיק התרבות, מאז ועד היום, חברת המועצה שושנה (צ'וצ'י) זילברברג.

צ'וצ'י אף נלחמה כדי לאפשר פעילות הוועדה, בתקופה בה הוחלט, לשנה אחת, שלא לקיים הטקס. ואכן, כיום, מוענק הפרס גם לבני נוער כשרוניים בשורה של תחומים, שלומדים בין השאר, בגופי תרבות עירוניים מובילים בהם הקונסרבטוריון נתניה וכן בית הספר למקצועות המוזיקה "סיטאר".

והרי רשימת הזוכים לשנת 2017

ברשימת מקבלי המלגות: טל שטרנליב, רויטל איינאי ויובל יצחק (אמנות פלסטית), איטל פלדמן וטלי רבינוביץ (שירה), טל חסקהי ושקד צדיק (מוזיקה), שיר אוסטפלד (ספרות), יונה פלדמן (מחול) וכן אור לביא, טל זקזק וחגית שוורצר (תאטרון). בנוסף, כך נמסר, הוענקו מלגות לתלמידים מצטיינים, בני נוער, הלומדים בבית הספר העירוני למקצועות המוזיקה "סיטאר", בקונסרבטוריון העירוני וכן לשש תלמידות בתחום המחול הלוקחות חלק בפרויקט נעל"ה.

בראיון נשי בלעדי לעיתון נתניה און ליין מספרות יובל יצחק (אמנות פלסטית), שיר אוסטפלד (ספרות) והרקדנית יונה פלדמן (מחול), שלושתן בנות העיר נתניה, על הבחירה באמנות כמסלול חייהן, מה הן מתכוונות לעשות עם המלגה שקיבלו, חשיבות קידום האמנים הצעירים בעיר והחלומות שלהן.

לפני הכל ברכות על המלגה, אבל בואו נחזור רגע אחורה. כיצד נחשפתן לאמנות ומתי ידעתן שזה ייעודכן?
שיר: "כבר בילדות אהבתי מאוד לכתוב ולקרוא. אם יש כינוי שהולם אותי זה תולעת ספרים, כי אני תולעת ספרים אמיתית. הכתיבה עוזרת לי לפרוק, לשחרר, לשתף, להבין ולעזור לאנשים ולעצמי. המשיכה לדף ולעט הייתה טבעית עבורי. ידעתי שייעודי הוא לכתוב, אז התחלתי עם ספר, אבל זו רק ההתחלה".
יונה: "עוד לפני שעליתי לארץ, בצ'ילה, בתור ילדה, תמיד נמשכתי לריקוד. כאשר עליתי לישראל מצאתי את עצמי הולכת לחוגים וסדנאות. בפנימייה בה למדתי הייתי במגמת מחול. אחר כך המשכתי ללמוד בחיפה. הריקוד הוא חלק בלתי נפרד מחיי – מאז שאני זוכרת את עצמי".
יובל: "אני תמיד אומרת שקיבלתי את האמנות בירושה. אמא שלי מציירת ובעצם מגיל ינקות היא עודדה אותי להיות יצירתית, ליצור ולצייר. זה תמיד היה שם. בעצם, ככל שחלף הזמן, המקום של האמנות בחיים שלי הלך וגדל. היום זה העיסוק העיקרי שלי והאהבה הגדולה שלי. אני מסתובבת תמיד עם מחברת ועיפרון. מוצאת את עצמי מציירת דברים שנקרים לדרכי באופן שבו אני רואה את הדברים".

למה, לדעתכן, דווקא אתן קיבלתן את המלגה ולא מישהו אחר מהתחום שלכן?
יונה: "אני חושבת שהפרויקט האישי שלי אותו הכנתי לבד מהיסוד, בצירוף מה שכתבתי על הדרך שלי והרצון שלי להמשיך ולפרוח בתחום, הם מה שהשפיעו על הבחירה בי. אין לי ספק שהמלגה מגיעה לעוד הרבה אנשים בתחום שלי, אבל כנראה שמשהו בסיפור האישי שלי הבדיל אותי מהאחרים".
שיר: "היום, בדיוק שנה אחרי שספר הביכורים שלי "נסיך או סביך" יצא לאור ונמכר בחנויות הספרים, אני מבינה איזה מסע עברתי עם עצמי. אני חושבת שהפופולריות שהספר צבר והחשיפה הכל כך רחבה שלו, שאפילו אני הייתי מופתעת ממנה, גרמה למקבלי ההחלטות לבחור בי".
יובל: "אין לי מושג למה בחרו דווקא בי, אבל זה כבוד גדול בשבילי. אולי העקביות שלי או הדרך בה אני משקפת את נקודת המבט שלי על הסביבה. אין לי תשובה ואני יכולה רק לשער".

כיצד אתן מתכוונות לנצל את המלגה שקיבלתן?
יובל: "באוקטובר הקרוב אני מתחילה ללמוד בבצלאל. כחיילת משוחררת זה בהחלט עזרה משמעותית, הרי ברור לי שבתקופת הלימודים כמעט ולא אוכל לעבוד. שכר הלימוד פלוס הציוד והדברים מסביב אלה עלויות לא קטנות, שהמלגה בהחלט תצליח להקל עלי לפחות בהתחלה".
יונה: "אני מתכוונת להשתמש במלגה לצורך לימודי הוראה בווינגייט – אותם אני צריכה על מנת ללמד בעתיד. הריקוד דורש הכנה פיזית של הגוף. מה שלוקח את מרבית הזמן של הרקדן, שכן מדובר בעבודה אינטנסיבית יומיומית שדורשת התמדה. עד היום אני מוצאת את עצמי מתאמנת, או הולכת לחזרות במהלך השבוע ועובדת בסופי השבוע על מנת להתקיים. המלגה תקרב אותי צעד נוסף אל עבר החלום שלי ותיתן לי מעט אוויר לנשימה ואולי קצת זמן פנוי".
שיר: "כרגע אני עובדת על סדרה שאני כותבת. פרויקט מאתגר במיוחד עבורי. אני בטוחה שבעזרת המלגה אוכל להתחיל לעבוד במקביל על כתיבת הספר הבא שלי".

מה החלום שלכן?
יונה: "החלום הגדול שלי הוא להיות מורה לריקוד ומחול. בעבודה אנו מבלים את רוב שעות היום. אין דבר שהייתי שמחה יותר מאשר לעבוד ולעסוק במה שאני אוהבת והוא בעצם מרכז חיי".
שיר: "החלום שלי הוא לראות איך החומרים שאני כותבת רוקמים עור וגידים והופכים לסדרות טלוויזיה מצליחות, סרטים ורבי מכר".
יובל: "החלום שלי הוא להצליח להשפיע על אחרים באמצעות היצירות שלי".

אהבתם את הריאיון? מוזמנים להגיב ולשתף בפייסבוק כדי שעוד גולשים ייהנו מהתוכן…

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן