נתניה: מיליארד שקלים יוקצו למימון הקמת מערך הסעת ההמונים

0
130
אוטובוסים בנתניה, קווי התחבורה הציבורית בנתניה
צילום fotolia

בתום משא ומתן שנמשך כמעט שמונה שנים משרד התחבורה מאשר: ישקיע מיליארד שקלים במערך הסעת ההמונים המתוכנן בנתניה. בהודעת המשרד נמסר, כי נענה לבקשת ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, שביקשה מימון מלא לתכנית הענק.

תכנית מערך ההסעות ההמונית (B.R.Tׂׂ), אותה קידמו במהלך השנים האחרונות בהיבט התכנוני מ"מ ראש העירייה, אלי דלל, מהנדס העיר לשעבר פול ויטל ומהנדס העיר הנוכחי אבנר אקרמן, מבוססת על עיקרון הקצאת קווי הזנה של אוטובוסים ומערך אופניים עירוני, שירשתו בפועל את כל העיר. קווי ההזנה יופעלו על-פי קריאה באמצעות מערכת בקרה ממוחשבת.
התכנית עצמה מבוססת על שני שלבים, כאשר עם הבטחת התקציב ממשרד התחבורה, יבוצעו במקביל. לנתניה און ליין נמסר, כי שלב א' של התכנית יחל בתחנת הרכבת המרכזית ויכלול מסלול ייעודי לתחנה המרכזית. המסלול יחצה את שדרות בנימין ושדרות בן צבי ויתחבר לתחנת הרכבת החדשה שתקום באזור התעשייה החדש.

לאורך כל הקו, כאמור, יוצבו קווי הזנה שיגיעו ממרכזי השכונות אל התחנות. בשלב השני יוקם קו שיחבר בין מחלף איינשטיין הנבנה בצפון העיר, יתחבר לתחנה המרכזית ויסתיים במחלף פולג. "תחבורה להסעת המונים היא המנוף המשמעותי ביותר לפיתוח מרכזי ערים", קבע מהנדס העיר אקרמן.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן