נתניה עשתה טוויסט

0
176
זוכי תחרות הקליפים Netanya Twist. צילום שלמה אבני

 

טוויסט בעלילה. במהלך סמסטר ב', יצרו סטודנטים מהחוג לתקשורת במכללה האקדמית נתניה סרטונים קצרים על העיר, שזיכו אותם בשתי נקודות זכות אקדמיות ובהזדמנות להרוויח מלגה בסך כולל של 10,000 שקלים באדיבות קרן נתניה.

הסטודנטים התבקשו להפיק סרטון בן 60 שניות המציג, למעשה, את העיר נתניה כפי שהם רואים אותה. המטרה הייתה לתת ליוצרים הצעירים הזדמנות להעביר לצופים את החוויה הסובייקטיבית שלהם. היות ולא כל הסטודנטים הם תושבי העיר נתניה, כחלק מההכנה הם חקרו, שאלו והפכו כל אבן בעיר כדי לייצר את הסרטונים בצורה קריאטיבית וחשוב מכך, ויראלית.

את התחרות יזמו ארבעה יזמים צעירים שייסדו את תנועת Netanya Twist: לינוי זיו, בר טורבתי, נטלי שטיין וסיוון אלישע אשר להם זיקה לעיר נתניה. החבר'ה הצעירים אוהבים את העיר ורוצים לראות אותה חוזרת לשוב להיות מוקד תרבות, בילוי ופנאי לצעירים רבים בעיר ומחוצה לה. אותם צעירים, אם עדיין לא הבנתם, פעלו בהתנדבות מלאה.

אירוע הגמר של תחרות 'נתניה טוויסט' נערך כחלק מפסטיבל AVI, פסטיבל נתניה לאמנויות המסך. לצד יצירות הווידאו של האמנים הבינלאומיים, הוצגו הסרטונים שהגיעו לגמר. יחד עם הקהל הרב צפו בסרטונים ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, פרופסור מוטי נייגר דיקן ביה"ס לתקשורת במכללת נתניה ושמואל צבע, יו"ר "קרן נתניה" ונותנת החסות הראשית..

השיפוט, שנעשה לפי ציון המרצה ומידת הוויראליות של הסרטון בעמוד הפייסבוק שהוקם במיוחד לכבוד האירוע, זיכה במקום הראשון את הסטודנטים, רוני קיפרמן ומתן בן, עם יצירתם "נתניה פרו". מעל 19,000 צפיות העניקו לשניים מלגה בסך 6,000 שקלים. במקום השני ובמלגה בסך 4,000 שקלים זכו שדה פרח, טייב רותם, גיא גל וניתן אבטבי ביצירתם "הנתניה שבאלבום.

נטלי שטיין, חברת צוות Netanya Twist, ובכובעה השני עובדת העמותה לחינוך בלתי-פורמאלי כחלק ממערך "הגג" – המרכז העירוני לצעירי נתניה, הרחיבה לנתניה און ליין: "מטרת התחרות נועדה לקידום תדמית העיר נתניה, הצגת מאפייניה הייחודיים ויצירת שיח חיובי על העיר. לפי כמות הצפיות, הלייקים והתגובות האוהדות על העיר בדף הפייסבוק, נראה שהצלחנו בעזרת המיזם לחשוף את ייחודיותה ויופיה של העיר ברבים. העובדה שמינהלת מרכז העיר, הגג וכמובן 'קרן נתניה' והיכל התרבות העירוני שהפיק את פסטיבל AVI סייעו ליוזמה והעניקו רוח גבית מלאה, תרמו רבות להצלחתו".

בר טורבתי (27), בוגר תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת תל אביב מספר על תהליך המחשבה שמאחורי הפרויקט: "נולדתי, גדלתי ומאז ומתמיד גרתי בעיר נתניה. לינוי זיו (27), היא בוגרת תואר ראשון בחשבונאות במרכז הבינתחומי, במקור נתנייתית שעזבה כאן בשלב מסוים אך כמובן שהמשפחה והחברים נשארו פה. שנינו בעלי זיקה וקרבה לעיר. היא התקשרה אליי לאחר זמן רב שלא דיברנו. היא סיפרה לי, שכשאנשים שואלים אותה איפה נולדה והיא משיבה שבנתניה, מיד עושים לה פרצוף עקום, אפילו קצת סלידה, 'עיר הפשע והרשע' וכל הסטראוטיפים המוכרים והמגוחכים. היא אמרה לי 'שמע, בא לי לשנות את התפיסה הקיימת. בוא ננסה משהו אחר. בגדול, הייתה לה יזמות שעשתה בעבר עם עסקים קטנים בהרצליה וכאן היא הרגישה שיש פוטנציאל למשהו בסגנון", מספר בר.

איך הגעתם דווקא לסרטונים?

"חשבנו, איך אנחנו גורמים לאנשים לשנות את התפיסה כלפי העיר ולמשוך אליה אנשים מבחוץ שיבואו ויראו מה יש לה להציע. לינוי חשבה על תחרות סרטונים או צילומים ושאלה אותי: 'אם היו אומרים לך לצלם משהו בנתניה, מה היית מצלם?'. ישר אמרתי לה את שוק הפרחים, הטיילת, כל מיני אתרים שנתניתיים מכירים ושאני התחברתי אליהם. משם גיליתי כמה אני אוהב את העיר. היא הציעה לי להצטרף אליה לשינוי המצב הקיים ושנעשה משהו. אמרתי: 'יאללה בואי נרוץ עם זה'. ראינו לנכון לפנות למכללת נתניה בגלל בית הספר לתקשורת. הצענו להם ליצור תחרות סרטונים, אמרנו שזה יכול להיות אחלה פרויקט עבור הסטודנטים שיכירו את העיר, יהפכו להיות סוג של שגרירים וכמובן יצברו ניסיון. סיכמנו שיפתח חוג לסמסטר שלם של 2 נקודות זכות והסטודנטים ירשמו מראש, עוד בתחילת השנה. המטרה הייתה, בסופו של דבר, חהפקת סרטוני תדמית לעיר", מסביר.

עשיתם הכל בהתנדבות, איך אתם מסכם את החוויה?

"מדהימה", קובע טורבתי: "השבוע, בפוש אחרון היה טירוף. ישיבות ליליות כדי לסגור קצוות, טלפונים… בסופו של דבר היה שווה את זה, אני מקווה שזה ייתן ריקושטים ושזה יביא תוצאות טובות לעיר, אבל הסיפוק הפנימי שווה הכל. נתניה היא עיר כיפית ויפהפייה. אני, בתור אחד שליווה המון קבוצות של סטודנטים מחו"ל, בין אם תגלית ובין אם קבוצות של משלחות חילופי סטודנטים, תמיד לקחתי אותם לטיילת,  למעלית שליד הים ממנה הם התלהבו בטירוף, לכיכר, ליציאות באזור התעשייה החדש. תמיד ניסיתי לדחוף לזה שיכירו את העיר. מבחינתי, אחרי שאנשים מגלים את הקסם ואומרים 'איזה יופי' ואפילו מפיצים תמונה לחבר, משפחה או סתם בפייסבוק. אני את שלי עשיתי. אני חושב שאנחנו בכיוון הנכון, כמובן שהשאיפה היא למשוך הנה גם ישראלים ולא רק תיירים, שבמקום שיגידו 'בוא נעשה עצירה בזיכרון יעקב', ירצו לעשות עצירה בנתניה, שתהווה קונוטציה למקום שנעים ורומנטי להסתובב בו".

 אהבתם? הגיבו ושתפו! רוצים לקרוא עוד, מוזמנים להוסיף את האתר שלנו למועדפים שלכם – נתניה און ליין – נתניה און ליין

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן