נתניה: רק 44% עברו את בחינת לשכת עו"ד

0
86
יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה. צילום באדיבות לשכת עורכי הדין

רק 44% מהמתמחים שלמדו במכללת נתניה וניגשו לבחינת ההסמכה ללשכת עורכי הדין, הצליחו לעבור את הבחינה. כך נודע מנתונים שהציגה השבוע לשכת עורכי הדין.

לבחינות ההסמכה ללשכת עורכי הדין, שהתקיימו ב-29.10.15 ניגשו 1467 מתמחים, אשר ניגשו לבחינה ראשונה. רק 59.7% מכלל הנבחנים עברו את בחינות ההסמכה

מנתוני לשכת עורכי הדין עולה, כי אחוז המתמחים שלמדו באוניברסיטאות ועברו את הבחינה גבוה. 96% מהמתמחים שלמדו באוניברסיטת תל אביב עברו את הבחינה, 94% מהמתמחים באוניברסיטה העברית, 85% באוניברסיטת חיפה ובבר אילן.

שלוש מכללות בלבד רשמו אחוזי הצלחה גבוהים והן המרכז הבינתחומי -85%, המכללה למינהל – 76% ומכללת ספיר – 76%. מכללת נתניה כאמור רק 44% מהמתמחים הצליחו לעבור את הבחינה – 56% מהמתחים נכשלו.

ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד אפי נוה, מסר בעקבות כשלון חלק גדול מהמכללות, כי "התוצאות מצביעות שכל הטענות והמחאות שהושמעו על כך שמדובר בבחינה 'קשה במיוחד' הינן טענות סרק ומקורן, למרבה הצער, בתעשיית המכללות אשר חלקן מקבל סטודנטים ללימודים ללא שום סינון מינימלי ותנאי סף כמקובל".

עוד מסר עו"ד נוה, כי "הפערים הקיצוניים בתוצאות הבחינה בין האוניברסיטאות וחלק מהמכללות לבין המכללות האחרות מדאיגים ומטרידים במיוחד. על כך יש לתת את הדעת ולפעול לכך שאותן מכללות יואילו להבין כי יש גבול לציניות ולרדיפת הבצע על חשבון סטודנטים תמימים המתקבלים ללימודים ללא שום סינון מינימאלי כשהמדד היחידי לקבלה ללימודים בהן, הינו יכולתם של הסטודנטים לשלם שכר לימוד של 120,000 שקלים".

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נמסר, ממכללת נתניה, כי דיקן ביה"ס למשפטים במכללה האקדמית נתניה, פרופ' סיני דויטש, הסביר, כי באופן מסורתי בכל השנים מועד נובמבר הוא מועד חלש יחסית אליו ניגשים עשרות בודדות של סטודנטים בלבד. במרבית המקרים מדובר בסטודנטים שלא השלימו את התואר בשלוש וחצי שנים ועל כן דוחים את מועד הבחינה מאפריל לחודש נובמבר, לפיכך מועד זה אינו מייצג את אחוזי המעבר הרגילים שעומדים על כ-80%.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן