נתניה: שישה בתי"ס תיכוניים מצטיינים בהישגיהם

0
161
פיתוח מיומנויות לימוד - תיכון תל אביב (נתניה) הכנה לבגרות
צילום פוטוליה

משרד החינוך פרסם ביום ראשון השבוע, זו השנה השלישית, את רשימת 261 בתי הספר (חטיבות עליונות), אשר זכו בתגמול כספי בגין שיפור בהישגיהם הערכיים, החברתיים והלימודיים בשנת הלימודים תשע"ה. עובדי ההוראה באותם בתי ספר יזכו במשכורת הקרובה לתגמול כספי חד פעמי שנע בין 3,000 ל-8,000 שקלים למורה (על פי הישגי בתי הספר). הקריטריונים להצטיינות נוסחו בהסכמה שבין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת ההסכם "עוז לתמורה".

ברשימת בתי הספר הזוכים ניתן למצוא שישה בתי ספר תיכוניים בנתניה – ארבעה בתי ספר תיכוניים דתיים ושני בתי ספר תיכוניים ממלכתיים – בית מרגלית, אולפנא בר אילן, בית יעקב, ריגלר, שי עגנון ושרת.

ממשרד החינוך נמסר, כי כי הקריטריונים לתגמול מכוונים לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב הלומדים ולא לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר. התגמול הדיפרנציאלי מחושב על פי שיעור השיפור שביצעו בתי הספר ביחס לשנה הקודמת ועל פי שיעור השיפור שקידמו את תלמידיהם ביחס לרמתם. הדגש ניתן על שיעור השינוי ולא רק על הציון הסופי.

בנוסף הדגישו, כי התגמול הדיפרנציאלי הוא הזדמנות להוקיר את צוותי החינוך על פעילותם לחינוך לערכים, לגיוס לצה"ל או לשירות אזרחי או לאומי, על חינוך לטוהר הבחינות ולהגינות ולתרומה לחברה. התגמול הדיפרנציאלי מתגמל בתי ספר הקולטים תלמידים ממגוון רקעים רחב, ואשר פועלים למניעת נשירה וקידום התלמיד על פי יכולותיו ולא רק בממד של זכאות לבגרות. משרד החינוך מתגמל מורים על מצוינות לימודית ועידוד לומדים ללמוד מקצועות מוגברים ועל הוראה איכותית והוראה מוגברת של מקצועות מדעיים והומניסטיים.

שר החינוך נפתלי בנט בירך את בתי הספר הערכיים ואמר: "ערכים לא פחות חשובים מציונים, וזה המסר שהעברנו כאן. אנחנו רוצים שהבוגרים שלנו יהיו אזרחים טובים יותר, ערכיים יותר ומוסריים יותר. אנחנו שואפים שבתי הספר שלנו יהיו מצוינים בלימודים אבל גם מצטיינים בהתנדבות, בתי ספר שמחנכים את תלמידיהם לקבל ולכבד את האחר, מונעים נשירה ומקדמים את התלמיד על פי צרכיו".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן