נתניה 2014: מאזן הגירה חיובי

0
372
טיילת נתניה 1. צילום באדיבות דוברת עיריית נתניה
טיילת נתניה 1. צילום באדיבות דוברת עיריית נתניה

קצב הבנייה המואץ של שלוש השכונות החדשות במהלך העשור האחרון ממשיך לתת את אותותיו: על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו ערב ראש השנה עולה, כי לא רק מספר תושבי העיר נתניה במגמת גידול, אלא גם מאזן ההגירה נכון לתקופה בה נמדדה הינו חיובי.

 על-פי הנתונים שפורסמו עולה, כי נכון לשנת 2013 עמד מאזן ההגירה במרבית הערים הגדולות על מאזן שלילי (תושבי עיר הבוחרים לעזוב לטובת מגורים בעיר אחרת). הערים היחידות בהן נרשם מאזן הגירה חיובי הן רחובות, פתח תקווה ונתניה.

על-פי הנתונים בנתניה מתגוררים כ-223 אלף תושבים, כאשר על-פי מדד ההגירה נוספו לעיר כ-1,300 תושבים חדשים. על-פי הערכות, מרבית התושבים הנוספים הינם עולים חדשים מצרפת וכן משפחות צעירות מערי השרון וגוש ת"א.

אחת הסיבות המרכזיות למגמה הנמשכת כמעט עשור, נובעת מקצב התחלות הבנייה והפיתוח של שלוש שכונות חדשות: קריית השרון, עיר ימים ואגמים. לדברי מומחי נדל"ן, מיתוגה ההדרגתי של נתניה כעיר חוף עם שירותים קהילתיים מפותחים לצד שינוי תדמיתי איטי ומחיקת סטריאוטיפים מן העבר בתחום הפשיעה הכבדה, תרמו אף הם – זאת לצד ערכי נדל"ן לנכסים יחסית נוחים – לפחות עד לפני כשנתיים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן