נתניה: 50 אחוזים עברו את בחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין

0
183
יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה. באדיבות לשכת עורכי הדין

בשבוע שעבר התקיימה בחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין. לבחינה נגשו 2819 סטודנטים, אשר סיימו את לימודי המשפטים באוניברסיטאות ובמכללות האקדמיות ברחבי הארץ. 54 אחוזים מכלל הנבחנים עברו בהצלחה את הבחינה, מתוכם 2076 שנגשו לבחינה לראשונה, מתוכם עברו בהצלחה 66 אחוזים עם ציון ממוצע של 67.3 אחוזים. 366 נבחנים ניגשו לבחינה בפעם השניה, אולם רק 33 אחוזים עברו את הבחינה בהצלחה, לעומתם רק 11 אחוזים עברו את הבחינה במועד השלישי.

נתונים מרשימים הציגו הנבחנים מהאוניברסיטה העברית בירושלים עם 95 אחוזים שעברו בהצלחה. 91 אחוזים מהלומדים באוניברסיטת תל אביב עברו אף הם בהצלחה ולאחריהם בר אילן עם 81 אחוזים המכללה למנהל 77 אחוזים, אוניברסיטת חיפה 76 אחוזים, מכללת ספיר 75 אחוזים והמרכז הבינתחומי עם 74 אחוזים שעברו את הבחינה בהצלחה.

המכללה האקדמית נתניה, רשמה עליה של שישה אחוזים מבחינות לשכת עורכי הדין הקודמות שהתקיימו בנובמבר שנה שעברה והיא עומדת באמצע הטבלה עם 50 אחוזי הצלחה. לבחינה ניגשו לבחינה 278 סטודנטים ממכללת נתניה – 50 אחוזים מהם עברו את הבחינה בהצלחה עם ציון ממוצע של 62.7.

בד בבד עם תוצאות הבחינות הוחלט במועצה להשכלה גבוהה לקצץ בכ-50 אחוזים את סבסוד לימודי המשפטים. בעקבות החלטת המל"ג כתב יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, בדף הפייסבוק שלו, כי החלטת המל"ג הינה תוצאה של מאבק בלתי מתפשר של לשכת עורכי הדין לפיו במצבו הנוכחי של שוק עריכת הדין, אין מקום לכך שהמדינה תסבסד את לימודי המשפטים. עו"ד נוה הוסיף בפוסט: "לצד החלטת המל"ג ראוי להוסיף כי במסגרת הרפורמה בחוק הלשכה שעברה לאחרונה פה אחד בכנסת הצלחנו לשנות בחוק את מתכונת בחינת ההסמכה כך שתכלול גם דין מהותי ולא רק דין פרוצדורלי כפי שהיה נהוג בחוק הישן. אני מקווה שכבר בבחינת ההסמכה הבאה נוכל להציג מתכונת בחינה חדשה שתבחן את הידע המהותי של המתמחים ולא תתמקד רק בסדרי דין וראיות. כך נוכל להתרשם מהידע,הניתוח והניסוח המשפטי של המצטרפים החדשים למקצוע".

אחד הסטודנטים ממכללת נתניה, אשר ניגש לבחינה ולא עבר מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "לצערי הרב אנחנו עדים שוב למגמה של לשכת עורכי הדין שממשיכים את מגמת הבחינה הקודמת, שכל מטרתה להכשיל כמה שיותר עורכי דין. אני יכול להעיד על עצמי שלמדתי היטב ואני מכיר את החומר בע"פ הבעיה היא שבמבחן לא היו שאלות על חומר הליבה. היו שאלות שאין לי מושג מאיפה הביאו אותם. רבים ניחשו את התשובות. לימודי המשפטים עלו לי 120 אלף שקל והרגשתי שזה היה טופס לוטו בשווי 120 אלף שקלים".

לעניין החלטת המל"ג מסר: "עד עכשיו מדינת ישראל תקצבה 50 אחוז מהכסף והיום התבשרנו שיצא הישג נוסף ללשכה. אני לא יודע מה יהיה המבחן הבא כי כבר לא יודעים למה לצפות ומה ללמוד. אני מתכוון להמשיך עד שאעבור, אין לי כוונה לוותר, כי הבנתי שאני לא בעיה. אני לא נופל ברמה מאף עורך דין. אפשר לעכב אותנו, אי אפשר לעצור אותנו. צריך להוציא את הבחינות מלשכת עורכי הדין, צריך שהם יתנהלו על ידי גוף חיצוני תחת מטרייתו של משרד המשפטים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן