מסעדנים: עיריית נתניה מעכבת אישורים עבור סגירת חורף ופוגעת בפרנסה

בירוקרטיה במיטבה: למרות שעשרות בעלי בתי קפה, מסעדות וקיוסקים הגישו לפני עונת הגשמים בקשות לקבלת היתרים ואישורים לביצוע סגירת חורף, בפועל רק אחוז קטן מהמבקשים זכו לקבל האישורים. בעקבות זאת נאלצו חלק מבתי העסק, כדי לצמצם נזקים כספיים הנגרמים להם, להקים סגירת חורף ללא קבלת האישורים המיוחלים – תוך הסתכנות בקבלת דו"חות. בעיריית נתניה בחרו להתעלם ממרבית השאלות ולהסתפק בציטוטים של החוק.

0
183
בית קפה מסעדה סגירת חורף נתניה
צילום fotolia

מי שלא מוכן לקבל את תשובות העירייה ומפנה אצבע מאשימה לעבר עיריית נתניה, כמי שפוגעת בדרך התנהלותה הבירוקרטית בעסקים, הוא יו"ר התאחדות הסוחרים מנחם (מני) אילוז, שקובע: "אין ספק, שהפקידות העירונית מעולם לא ניהלה עסק עצמאי, כי אז הם היו מבינים בירוקרטיה מהי ואולי, אפילו, היו מתפטרים".

מנחם מני אילוז - נתניה
מנחם אילוז, יו"ר התאחדות הסוחרים – נתניה. צילום יח"צ

עלותה של סגירת חורף בבתי קפה ובמסעדות עשויה להגיע לסכום של עד 100 אלף שקלים, כאשר הגשת הבקשות לאישורים עולות בין 8,000 ועד 10,000 שקלים – תלוי בדרישות. "אנחנו כבר באמצע החורף", הסביר לעיתון נתניה און ליין אחד מבעלי בתי הקפה שממתין כמעט שלושה חודשים לקבלת האישור: "עד עכשיו הפסדתי כספים בימים קרים או גשומים כי לא יכולתי לתת שירות מיטבי, וכעת אם אקים, אפסיד כספים כי אנחנו באמצע העונה. התנהלות העירייה פשוט מבזה אותנו".

גורם בכיר מסר לנתניה און ליין, כי בבדיקה שערך התברר, כי הבעיה לא טמונה במחלקת רישוי העסקים, אלא שהבקשות "תקועות" במחלקת ההנדסה: "כשמגישים את הבקשה כבר מוציאים אלפי שקלים כדי להוציא אישורים ובסוף לא מקבלים אישורים. מי ישלם את הכסף הזה בחזרה? מי יפצה אותנו על ההפסדים שאנחנו סופגים בחורף, כי לקוחות לא יושבים אצלנו כיוון שקר מדי? זה מקומם ומרתיח".

מנחם אילוז, יו"ר התאחדות העסקים והעצמאיים בנתניה, מסר בתגובה, כי "זו בעיה החוזרת על עצמה מדי שנה. לעתים נדמה, כי בעירייה מטפלים בבעיות רק ברמה נקודתית ולא מערכתית. אנחנו קוראים לרפורמה ולשינוי בהליך קבלת אישורים לסגירות חורף. הרבה עסקים שרוצים לעבוד על פי החוק, נאלצים לבצע סגירות חורף לא לפי היתר, כי הם לא מקבלים אישורים למרות שהם הגישו את כל האישורים הנדרשים. מאלצים אותם לעבור על החוק שלא באשמתם כדי לשמור על מקור פרנסתם גם בחורף. נפעל יחד עם מחלקת רישוי עסקים כדי לפתור את הבעיה ולא בצורה חד פעמית, אלא מן השורש".

סגירת חורף? בעיריית נתניה מתחמקים מתשובות לשאלות פשוטות

בעיריית נתניה לא התייחסו באופן ישיר לבעיה והעדיפו להתייחס לנושא אישורים לסגירת חורף באופן כללי. כמו כן לא התקבל מענה לשאלה פשוטה: כמה בקשות לאישורים לסגירת חורף הוגשו השנה וכמה מהן אושרו?

בין השאר נמסר, כי "נושא הבקשות לאישורים לסגירות חורף מטופל מקצועית ובהתאם להצגת האישורים המתבקשים על ידי מבקשי הבקשות. כבכל הליך בקשה מקצועי, הרי שמדובר בהליך המצריך מתן אישורים ובחינה מקצועית של מספר גורמים, כאשר האישור מתקבל כתנאי לעמידה בכל הקריטריונים. עם השלמת הליך הבדיקה וקבלת כל האישורים, הרי שניתן האישור".

כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם: 

בירוקרטיה הורסת – נתניה מתרגזת

הארנונה והחנויות – נתניה יקרה מדי!

נתניה: זעם הסוחרים ואגרת השילוט השערורייתית

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן