סודות העונג הנשי

0
513
צילום פוטוליה

כבר שנים ארוכות שחניתה צרפתי (40), מומחית בשיטת הטיפול n.lp, עוזרת לנשים המגיעות אליה, לסטודיו בביתן אהרון, לרפא מכאובים בגוף ובנפש ולהשתחרר מדפוסים ומתבניות אותן הן סוחבות מגיל ממש צעיר. שיטת הטיפול, למי שפחות מכיר, מבוססת על שינוי תבניות שנטמעו לנו מילדות בתת המודע, באמצעות תרגילים פיזיים ודמיון מודרך .

כמו כל דבר בחיים שלנו, גם את התשובה לשאלה איך לחיות חיים מלאים ומאושרים יותר, גילתה חניתה בדרך הקשה ורק אחרי לא מעט תלאות.

"בגיל 21 עברתי תאונת דרכים ונפצעתי באורח קשה. היו לי המון שברים באגן ועברתי לא מעט ניתוחים שהיו לא פשוטים. חייתי על כדורים והרגשתי מאוד מסכנה. האווירה הכללית הייתה של קורבן, סבל ונכות. חייתי בהכחשה והמצב שלי רק הלך והחמיר. אני חושבת שנקודת המפנה הגיעה ממקום של חוסר ברירה. כשהרגשתי, שאני חייבת לעשות משהו אחר. הבנתי שכל מה שהרפואה הקונבנציונאלית מציעה לי לא עובד, ואני חייבת למצוא דרך אחרת".

צרפתי, כמו נשים רבות, לא אהבה את גופה – במיוחד שכתוצאה מהתאונה נותרה לה צלקת גדולה על רגלה. כשביקשה שינוי החלה ללכת לטיפולי רפלקסולוגיה ודיקור סיני, בהמשך אף למדה רפלקסולוגיה כשהבינה שאין לה מה לעשות עם התואר הראשון במינהל עסקים. "לאט לאט הכל התחיל להתחבר לי", היא מסבירה: "התחלתי להבין איך החיבור בין גוף ונפש הוא עוצמתי ומהווה הליך חשוב מאוד בתהליך הריפוי".

חניתה צרפתי. צילום יהודית גמליאל
חניתה צרפתי. צילום יהודית גמליאל

מהי, בעצם, שיטת n.l.p וכיצד היא עובדת?

"כשנשים הגיעו אליי לטיפולים עם מכאובים שונים, עוד הרבה לפני שלמדתי והתמחיתי בשיטת ה n.l.p העובדת דרך התת-מודע שלנו, פעלתי באופן מאוד אינטואיטיבי ,מנחה אותן דרך התת מודע. כשראיתי שזה פשוט עובד והכאבים נעלמים, החלטתי להעמיק את הלימודים בנושא. בני אדם חיים בתוך תבניות מילדות ושבלונות בסגנון "לא מגיע לי" או "אני לא ראויה". באמצעות הטכניקות השונות אנחנו בודקים את האמת הפנימית ובוחנים מה מתאים לנו ומה כבר לא. בדרך כלל, התבניות הן אלה המנהלות אותנו, ובאמצעות הטיפול המתנהל בשלבים, משתחרר משהו המפנה מקום לדפוסי התנהגות חדשים – כאנשים בוגרים יותר ומודעים יותר". כיום מחזיקה צרפתי בתואר מאסטר בשיטה.

את עובדת יותר עם נשים מאשר עם גברים. מדוע?

"אני מטפלת גם בנשים וגם בגברים, אבל אין ספק שהרוב המוחץ הוא נשי. אנחנו פשוט יותר מורכבות וההשלכות הרגשיות על כל דבר שנאמר או נעשה לנו, יותר גדולות ויותר מורכבות. אצל גברים זה בדרך כלל פשוט יותר. אין מה לעשות, יש משהו יותר מאתגר בעבודה עם נשים, ובמיוחד כשהרבה מן הדברים שאני מעבירה נוגעים בסיפוק ובעונג הנשי".

"בשיחות שיש לי עם נערות, עם כמה שכולם חושבים שהנוער של היום הוא פתוח, חופשי ומתירני, אני שומעת שהן לא יושבות ומענגות את עצמן, אבל הן כן יהיו שם בשביל הבנים בשכבה שרוצים סקס. הן עושות את זה ממקום של לרצות ולא ליהנות. אין חינוך מיני שמתיר את זה, שאומר שזה בסדר, שזה נועד לך, לכי תחגגי. לא לימדו אותנו את זה, לימדו אותנו שזה נועד בשביל להביא ילדים לעולם.

נושא העונג הנשי הוא תחום שלא מרבים לדבר עליו באופן גלוי, אפילו בימינו.

"כן. כל נושא הטיפול במיניות הייתה אצלי בשנתיים האחרונות בסוג של מאמר מוסגר. המטופלות שלי היו מגיעות אליי מפה לאוזן. לא פרסמתי שום דבר בהקשר הזה. גם אותי זה קצת הביך. יש לי אבא חוזר בתשובה ואני חברה של הדודות שלי בפייסבוק… אבל זה כל-כך שווה את זה, שהחלטתי להגיד בקול את מה שיש לי. אני פוגשת כל-כך הרבה נשים שמרגישות כאב, מנוצלות, שהחשק המיני שלהן יורד ואין להן חיבור אמיתי עם הגוף. בשבילי זה אפילו סוג של שליחות".

מה הכוונה סוג של שליחות?
"אתן לך דוגמא. עבדתי עם קבוצה של נשים חרדיות מבני ברק, שרק רצו לפרוק. כוח הריפוי שם היה כל-כך גדול והיו לו השפעות גדולות על כל הרבדים. יצאו משם נשים משוחררות, בטוחות ורגועות. תחשבי לאיזה דברים הן נחשפו מילדות ולא הייתה להן דרך לפרוק את זה החוצה. נשים רבות חשות בושה בכל הקשור למין. חשוב לי שנשים לא יוותרו על העונג, שלא ירגישו אשמה או בושה, אלא עונג וחיבור למיניות או פשוט נקרא לזה שמחה".

למה, בעצם, נשים רבות מדווחות שקשה להן ליהנות ממין?

"זה מגיע מהמון סיבות. זה מתחיל מהמקום שאנחנו לא תמיד מרגישות ראויות. זה אומר כמה עונג מותר לך לחוות מבלי להרגיש אשמה. מעבר לזה, כדי להגיע לאורגזמה נשית אצל אישה, לוקח הרבה יותר זמן מאשר לגבר ממוצע – במיוחד אצל נשים שיש להן עכבות. זה יכול לקחת בין 10 דקות ל-40 דקות של גירוי נשי שזה הרבה. חלק מהנשים פשוט נוטות לוותר ואומרות לבן הזוג שיגמור. זה מגיע מהמקום של כמה את מסכימה שגבר יטרח ויעמול בשבילך".

מה הכוונה בסקס שגבר יטרח ויעמול גם הוא?
"אנחנו כל-כך רגילות להיות במקום של לתת ולספק ולרצות, עד שזה הופך פשוט למשימה. מה שקורה זה, שנשים מתחילות להימנע מהאקט עם בן זוגן או להיות בציפייה שזה ייגמר מהר. כך לא נוצר החיבור הרגשי בין בני הזוג. זה פשוט סקס ולא מעשה אהבה כמו שצריך להיות בין אוהבים. אם עושים את זה כמו שצריך, במהלך האקט האוהב אנחנו מחליפים המון מידע רוחני עם בן הזוג שלנו – מה שיוצר קרבה וזוגיות בריאה ויציבה. ברגע שנשים יבינו שהן ראויות וייהנו מהחוויה הזאת, הן יצפו לזה ולא ימנעו מזה. הן יתמלאו עוצמה ואושר, שגם הגברים שלהן ירגישו בזה. זה תורם לזוגיות באופן חד משמעי. זה חשוב. אני יכולה להגיד לך שעד היום מגיעות אליי נשים לסטודיו, שלא חוו אורגזמה מעולם. אני מדברת איתך על נשים נשואות עם ילדים והכל".

איך את מסבירה את זה?
"רוב הנשים לא מסוגלות או שקשה להן לגרום לסיטואציה של לשבת עם עצמן ולבדוק מה עושה להן את זה. מה נעים להן או איך האיבר שלהן נראה. יש נשים בוגרות שעד היום לא הסתכלו על איבר המין שלהן והכירו אותו מקרוב. אצלנו, זה לא כמו אצל הגברים, שהכל חיצוני ורואים הכל. אנחנו צריכות לחקור וללמוד את האיבר שלנו. זה לא כזה מפחיד. יש גם את המקום של הבושה והערכים עליהם גדלנו, כדוגמת לא לגעת, זה מלוכלך, זה לא צנוע ושל להסתיר תמיד ולשבת תמיד עם רגליים סגורות – מה שיוצר אצלנו תחושה של סגירות, בושה ולעיתים גם גועל. לחילופין, הטרדות מיניות או חלילה אונס שעברנו".

ייתכן שנושא המיניות והפתיחות המינית תהיה חופשית יותר עם הנוער היום
"בשיחות שיש לי עם נערות, עם כמה שכולם חושבים שהנוער של היום הוא פתוח, חופשי ומתירני, אני שומעת שהן לא יושבות ומענגות את עצמן, אבל הן כן יהיו שם בשביל הבנים בשכבה שרוצים סקס. הן עושות את זה ממקום של לרצות ולא ליהנות. אין חינוך מיני שמתיר את זה, שאומר שזה בסדר, שזה נועד לך, לכי תחגגי. לא לימדו אותנו את זה, לימדו אותנו שזה נועד בשביל להביא ילדים לעולם. הרבה נשים מגיעות אליי עם כאבים באיבר ועם המון תפיסות שגויות על מיניות, שמשתחררות עם הזמן וזה עובר. האיבר יכול לאפשר את העונג הזה. לא סתם הוא בנוי בצורה כזאת של הכי הרבה עצבים מסביב לאזור. זה נועד להנאה ולא צריך להתבייש. הדבר הכי נפוץ הוא נשים שאינן מעריכות את עצמן ולא אוהבות את גופן. יש לי מטופלות הנראות מדהים, כאילו הן בדרכן לצילום שער בווג, והן מספרות לי שהן לא אוהבות את הגוף שלהן – כך שלא משנה איך אנחנו נראות, אנחנו לומדות לאהוב, לקבל ולהשלים עם מה שיש לנו ולהבין כמה זה נפלא".

מדוע, בעצם, חשוב להגיע לאורגזמה?

"נשים רבות לא מבינות את העוצמה של האורגזמה וכמה שזו אנרגיה חזקה. זו אנרגיה של חיוניות, בריאות ואהבה, הרבה הורמונים של נעורים, שמחה וזוהר בפנים המשתחררים לנו בזמן הזה. גם המון משככי כאבים מופרשים אל הגוף מאורגזמה. זה מעניק תחושה של רוגע ושלווה אמיתית. חשוב לציין, שזה משתחרר כשזה בא ממקום אמיתי ומחובר. לא מספיק שאישה יושבת עם עצמה ומאוננת רק מהצורך הפיזי ובתחושות מעורבות. זה חייב להגיע ממקום שלם. ברגע שמבינים כמה עוצמה זה מעניק לגוף שלנו וכמה שזה מחזק את ההערכה שלנו לעצמנו, מבינים שזה מבורך. אני קוראת לנשים להרגיש ראויות ונחשקות ולעורר את האישה המינית שלהן בפנים".

תני לנו טיפ שיעזור לנו להתחיל את התהליך ולהשתחרר…

"יש אצלי ובחינם לגמרי, באתר מדיטציה שפיתחתי ואני מנחה אותה. היא נקראת "מדיטציית העונג שלך", תוכלו למצוא אותה באתר: אדוות האהבה".