סקר: באין כסף, אחד מכל חמישה קשישים מוותר על חימום

1
103

 

מנתוני סקר מיוחד שבוצע על-ידי מכון גיאוקרטוגרפיה והוזמן על-ידי הקרן לידידות בראשותו של הרב יחיאל אקשטיין, עולים נתונים מדאיגים באשר למצבם של בני הגיל השלישי. מהסקר עולה, כי אחד מכל חמישה קשישים נאלץ לוותר על חימום ביתו בחורף מטעמים כלכליים, ואילו אחד מכל שישה קשישים בישראל נאלץ לוותר על מזון או תרופות כדי לעמוד בהוצאות חימום הבית.

בשל נתונים קשים אלה, גם השנה יזכו 25,000 קשישים וקשישות מכל רחבי המדינה – מתוכם 997 קשישים וקשישות מנתניה, בני הגיל השלישי, יקבלו במהלך הימים הקרובים מענקי חימום בסך 350 שקלים כל אחד ואחת.

למערכת נתניה און ליין נמסר, כי החלוקה בנתניה, במסגרת מבצע "מחממים בידידות" המתקיים בכל רחבי הארץ, מיועד לקשישים ולקשישות המתגוררים בישובים שאינם נכללים ברשימת הערים הקרות של הביטוח לאומי ואלה שאינם זכאים למענקי חימום מהמדינה במהלך החורף. הזכאים הינם קשישים סיעודיים המתקיימים מקצבת זקנה והשלמת הכנסה.

לדברי הרב אקשטיין: "מצוקתם האדירה של הקשישים בישראל היא בעיה חברתית שיש לנהוג בה כבכל מצב חירום אחר. בעבור קשישים, ויתור על מזון, תרופות או חימום עשוי ואף מהווה לעיתים גזר דין מוות. רק בשבוע האחרון אנו מדווחים על מקרים שונים של קשישים אשר נפגעו קשות ואף מתו כתוצאה מהיפותרמיה. אותם קשישים אינם מתגוררים ביישובים שהמדינה הגדירה כקרים ועל כן לא זכו לקבל מענקי סיוע לחורף". החלוקה בנתניה מבוצעת בסיוע מתנדבים ומתנדבות וכן מערך הרווחה בעיריית נתניה.

תגובה 1

  1. נסו פעם אחת לחשוב על העתיד ועם על הכבוד לעזרה לקשישים מה אתם עושים שבשנים הבאות לא יהיו כאלו נזקקים ואיך לא מנציחים מסכנים כדי שיהיה לעמותה מה לעשות.
    למה לא משקיעים במניעה? כשהמצב עדיין סביר והמשפחה לא זקוקה לסיוע מהממשלה והעיריה.
    כאחד שמסייע העיריות רבות בחינוך ניהול כלכלי וחיסכון לעתיד אני יודע כי סיוע לקשישים מוביל רבים להרגשת "מגיע לי" ואי לקיחת אחריות אישית למצבם.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן