עוגיות אלפחורס – טעם של כיף

1
1727
עוגיות אלפחורס ממולאות בריבת חלב. צילום fotolia

עוגיית אלפחורס, שמקורה באזור דרום אמריקה, מזוהה, במיוחד, עם ארגנטינה. בנתניה, כידוע, אוכלוסיה דרום אמריקאית מכובדת – כך שהאלפחורס מוכרת לרובנו. העוגייה עצמה מורכבת מכמות נכבדת של קורנפלור וכוללת בעיקר חלמונים וסוכר. המבנה שלה הוא מעין של "סנדוויץ'" ואני אישית אוהב להשתמש בריבת חלב – אבל לא רק. יצא לי לשלב מחית תפוחי עץ, ריבות למיניהן ואפילו שוקולד נוטלה וממרח לוטוס. אתם, כמובן,יותר ממוזמנים לנסות מילויים בטעמים שונים ולספר לנו כאן, בבלוג, מה אהבתם יותר.

 

מתכון עוגיות אלפחורס במילוי ריבת חלב

מרכיבים ל-30- 35 עוגיות:

2 כוסות קורנפלור

3 חלמונים (הצהוב)

כוס וחצי קמח

חצי כפית סודה לשתיה

שקית אבקת אפיה

שליש כוס אבקת סוכר

8 כפות חמאה רכה

רבע כפית מלח

2 כפות ברנדי

חצי כפית תמצית וניל

חצי כוס קוקוס טחון (מומלץ)

אופן ההכנה:

בקערה גדולה נכניס את הקורנפלור, המלח ואבקת הסודה לשתייה נערבב בעזרת כף עד לאיחוד חומרים. במקביל, לקערת המיקסר נכניס את החמאה הרכה ואת הסוכר. נעבוד עם המיקסר במהירות בינונית עד להטמעה של הסוכר בחמאה בצורה מלאה. נמשיך עד לקבלת מירקם אחיד. כעת את החומרים הרטובים. את הברנדי, החלמונים ואת תמצית הווניל. תנו למיקסר לעבוד עד לאיחוד חומרים (בערך כדקה עד דקה וחצי).

את הבצק שנוצר נעביר למנוחה בת שעה במקרר כשהוא עטוף בניילון נצמד. זה השלב בו אנו מאפשרים לחומרים ששילבנו להיקשר אחד לשני בצורה טובה וגם מאפשרים לחמאה להתמצק.

בתום שעת המנוחה של הבצק במקרר, הוא מוכן לעיבוד. נרדד אותו לעובי של כחצי סנטימטר. בעזרת קורצן או רינג קורצים עיגולים (אפשר גם באמצעות כוסית קטנה). אתם קובעים את הגודל בו אתם מעוניינים – משני סנטימטר ועד שישה ושבעה סנטימטרים. תלוי בכם.

נעביר את עיגולי הבצק לתבנית אפיה שרופדה בנייר אפיה. נכניס לתנור שחומם מראש לחום של 160 עד 170 מעלות ונאפה בערך 10 דקות – לא יותר – מכיוון שהעוגיות חייבות להישאר בהירות ,זה הצבע המאפיין אותם.

לאחר הוצאת האלפחורס יש לאפשר להן להגיע לטמפרטורת החדר. אז נעבור למילוי. הדרך המהירה: מסדרים 2 שורות של עיגולי בצק אפויים, בשורה אחת ממלאים את עיגולי הבצק בכף מהמילוי וסוגרים עם העוגייה מהשורה השנייה, ממש כמו בסרט נע. את הקוקוס נוהגים לשים בדפנות העוגייה.

חברות וחברים יקרים, אתם יותר ממוזמנים להביע דעה, לשתף ברשת ולשתף בחוויות כאן. יש לכם שאלה, מוזמנים לשלוח אלי הודעת ואצאפ לנייד 0525808729. מעוניינים במתכונים נוספים, מוזמנים לבקר בבלוג שלי נתניה מבשלת: סער אהרוני

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן