עוגיות פרמז'אן: סוד הטעם הנעלם

3
1034
עוגיות פרמז'אן. צילום fotolia

בעולם הטעמים שלי היו עד לא מזמן רק חריף, מלוח, מר ומתוק. אני מודה, שלא הייתי מודע לקיומו של הטעם הנסתר – החמישי או השישי (אם מתחשבים בטעם החמצמץ). רק כשהגעתי ללימודי הטבחות, השף שלי הסביר לי על האומאמי. פירוש המילה "אומאמי" ביפנית הוא "טעים". הגישה אומרת, שהטעם הנסתר תמיד קיים, פשוט רובנו לא מודעים לקיומו. 

אם תירצו לנסות להבין מה זה אומאמי,ואיך הוא מתנהג בפה מבחינת התחושה, אז נוס להיזכר במנה שמבחינתכם הייתה טעימה במיוחד. מנה שיש בה טעם נוסף, לא תמיד מזוהה, מנה בה לאוכל טעמים מודגשים, עזים, חיים ועמוקים יותר. הטעם הזה הוא מה שעושה את ההבדל. זהו האומאמי. מסתבר, שהאומאמי אינה המצאה יפנית. גם לפני 2000 שנה, בימי האימפריה הרומית, האומאמי שלט – למרות שקראו לו בשם אחר. הרומאים נהגו להכין רוטב דגים עם מרכיב אומאמי בשם גארום – מרכיב שנעשה באמצעות התססת דגים.  במיוחד עבורכם, קבלו מתכון מדהים של עוגיות פרמז'אן. בחרתי להשתמש בפרמז'אן וברוקפור, כיוון שהם מגבירים את טעם האומאמי. אז שיהיה בתיאבון!

עוגיות גבינה מלוחות עם פפריקה וצ'ילי

מרכיבים :
כוס חמאה רכה ( 200 גרם )
כוס גבינה צהובה מגוררת ( 200 גרם )
חצי כוס גבינת פרמזן מגוררת ( 100 גרם )
כפית מלח דק
כפית פפריקה רצוי שתהיה מעושנתיגביר את רמת האומאמי עוד יותר
1/2
כפית צ'ילי גרוס
רבע כוס יוגורט
150
גר' קמח לבן
100
גר' קמח כוסמין – אפשרי קמח לבן באותה כמות אבל קמח קוסמין יגביר את רמת האומאמי עוד יותר
ביצה טרופה
שומשום


אופן ההכנה:
מאחדים יחד במיקסר חמאהגבינה צהובהגבינת פרמזןמלחפפריקה מעושנת וצ'ילי – עד שמתקבלת תערובת אחידהמוסיפים פנימה קמח לבן וכוסמין מלא, וממשיכים לעבד רק עד שמתחילים להיווצר גושי בצק אחידים.

מעבירים את גושי הבצק למשטח העבודה, מחלקים לשלושה חלקים ויוצרים שלושה גלילים מניחים את הגלילים על גבי תבנית ומכניסים למקרר למשך שעתייםשלוש או במקפיא שעה עד שהם מתקשים.

פזרו שומשום על השיש או משטח העבודהתברישו כל גליל בביצה וגלגלו בשומשום – כך שהוא יכסה את הגליל לגמרי . חותכים לפרוסות בעובי רצוי ומניחים על גבי התבנית שבתנור שמרופדת כבר בנייר אפייהאופים את העוגיות בחום של 160 מעלות עד שהן מזהיבות והגבינה משחימהמצננים ומגישים. ריח וטעם האומאמי הזה ממכר.

חברים, אתם מוזמנים לבקר גם בקבוצת הפייסבוק שלי: המטבח של אהרוני הגולשים מנתניה ומהסביבה מוזמנים להצטרף לעמוד הפייסבוק של   נתניה און ליין – ksn מבית נתניה און ליין

3 תגובות

  1. היי סהר
    אפשר קמח במקום קמח כוסמין קמח מלא?
    יש לך מתכונים עם קמח מלא ?
    תודה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן