עוגת שוקולד קלאסית ומי אמר יום הולדת…

12
2849
עוגת שוקולד מתכון לעוגת יום הולדת - נתניה מבשלת
צילום fotolia

וידוי קטן, ניסיתי כמה וכמה מתכונים לעוגות שוקולד. האמת, שכמעט תמיד התאכזבתי מהטעם, מהדרישות, מהכבדות. בסופו של דבר הצלחתי להרכיב עבור הקוראים מתכון מנצח של עוגת שוקולד. אני קורא לעוגה הזו עוגת שוקולד 100, כיוון שמרבית המשקלים של המרכיבים זהים (תיכף תראו…). עוגת שוקולד חייבת להיות, לטעמי, עסיסית, קלילה וכזו שעושה חשק לעוד. אם בא לכם לשפר את הטעמים או, אפילו, להעשירם, אני ממליץ להשתמש, בנוסף, גם בשתיים חמש כפות של ליקר דובדבנים. כמובן, שאם מדובר בעוגת יום הולדת לילדים, אז ליקר הדובדבנים מחוץ לתחום… אז שימו על עצמכם סינרים וכנסו למטבח, כי נתניה אופה וגם מבשלת…

מתכון עוגת שוקולד קלאסית – נהדרת כעוגה לימי הולדת

מרכיבים:
100 גרם סוכר – חצי כוס מדידה
100 מ"ל שמן – ⅔ כוס מדידה
100 גרם מחמאה רכה
100 מ"ל מים -¾ כוס מדידה
100 גרם קקאו
100 גרם שוקולד מריר (אם בא לכם, תוסיפו עוד 50 גרם)
8 חלמונים
250 גרם סוכר – כוס מדידה  ועוד  2  כפות
200 גרם קמח -כוס ורבע מדידה
שקית אבקת אפיה

אפשרות להעשרת הטעם: חמש כפות ליקר דובדבנים

שלבי הכנה:
נשלב בקלחת את השמן, המחמאה, המים וכן 100 גרם סוכר. נשים על האש ונביא לרתיחה. ננמיך את האש ונוסיף את הקקאו ואת השוקולד המריר באמצעות ערבוב במשך ארבע דקות של בישול. נוריד מהאש ונצנן מעט בטמפרטורת החדר.

ניקח קערת מיקסר ונכניס אליה את החלמונים וכן 250 גרם סוכר. נטרוף עד לקבלת מסה בהירה. נשלב את החלמונים במסת השוקולד ונטרוף היטב בקלחת. כל שנותר הוא לקפל פנימה את הקמח ואת אבקת האפייה. נערבב היטב לקבלת מסה הומוגנית. לעוגת יום הולדת למבוגרים נוסיף שתי כפות ליקר דובדבנים.

את המסה נמזוג לתבנית אפייה עגולה של 26 ס"מ ונאפה בתנור שחומם מראש לחום של 170 דקות בין 40 ועד 50 דקות (תלוי בתנור ואל תשכחו את בדיקת הקיסם).

אם העוגה מיועדת לילדים, דלגו לפסקה הבאה. אם לא, אז את העוגה המוכנה נרטיב בשלוש כפות של ליקר דובדבנים וניתן לנוזל להיספג.

נצפה ברוטב שוקולד שהמסנו מראש או בגנאש. להכנת גנאש שוקולד המיסו שוקולד בשמנת מתוקה רתוחה ביחס שווה (על מיכל שמנת מתוקה, 250 גר' שוקולד מריר). טיפ לקבלת אחידות בציפוי: תמיד נכין כמות גדולה יותר של רוטב סירופ. את העוגה נציב על קערה קטנה שמתחתיה צלחת גדולה – כדי גם כדי ליצור הפרש גובה וגם כדי לקלוט את השוקולד החם הנוטף. נדאג להכין מלכתחילה רוטב שוקולד סמיך מצד אחד, אך מספיק נוזלי מנגד ונמזוג מעל העוגה. שוקולד חם ונוזלי יעטוף את העוגה בצורה נקייה וכוח הכבידה ידאג לכך שגם צדדי העוגה יקבלו שוקולד במידה מדויקת וחלקה.

מתכונים נוספים העשויים לעניין אתכם: 

מתכון חובה לבית: עוגת שיש ביתית ועשירה

מתכון חובה לבית: עוגת שמרים עשירה של נעמה

מתכון חובה לבית: רולדה בשלושה מרכיבים

קל ומרשים: פודינג אורז (גם אתם תעופו על זה)

חברות וחברים יקרים, אתם יותר ממוזמנים לשתף אותי בחוויות שלכם כאן, באתר נתניה און ליין – ksn, בבלוג שלי נתניה מבשלת עם סער אהרוני  בא לכם להתכתב? אני זמין גם בוואצאפ 052-5808729

אהבתם? מוזמנים לפרגן בשיתוף בפייס…

12 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן