עוף פתוח בחרדל ושום – מושלם לארוחת שבת

3
1683
עוף פתוח. צילום fotolia

 

היי חברים, השבוע ביקשה מישהי נחמדה שפגשה אותי ברחוב בנתניה שאתן מתכון קל, טעים וכיפי לארוחת ליל שישי. מתכון מהסוג שלא צריך יותר מדי להתאמץ בהכנתו. אז חשבתי והחלטתי ללכת על הכי בטוח שיש. עבורי, עוף מסמל ארוחה ביתית וטעם של עוד. בערך חצי שעה אחרי שהעוף בתנור, מתמלא הבית בריח משכר. אחרי שעה, כבר אי-אפשר לעמוד הפיתוי וחייבים להציץ. אז רגע לפני שאנחנו הופכים לשפים, קחו את הסינר ונתחיל לבשל.

עוף פתוח בחרדל ושום – דרגת הכנה קלי קלות

מצרכים:

2 קילוגרם עוף שלם ומשוטח

4 שיני שום קצוצות

3 כפות חרדל דיז'ון

6 כפות שמן זית

חצי כפית טימין יבש

2 כפות תבלין גריל לעוף

אופן ההכנה:

משטחים את העוף (הכי קל זה לבקש מהקצב האישי שלכם. אני ממליץ לכם לנסות את הקצביה של גבריאל באזור התעשייה הישן או את הקצביה של בוארון בכניסה לשוק או את הקצביה של ניר דדוש צמוד לשוק נתניה). פעולה זו מבוצעת באמצעות חיתוך משני צידי עמוד השדרה וכך העוף מזכיר בצורתו פרפר.

נוטלים תבנית (שתוכנס בהמשך לתנור) ומכינים מרינדה המכילה את החרדל, הטימין, השום הקצוץ, תבלין הגריל עוף ושמן הזית. מעסים את העוף במרינדה, מכסים בנייר כסף ומכניסים למקרר לחמש שעות בערך.

מחממים תנור לרמה של כ-170 מעלות ומכניסים את התבנית לשעה וחצי. מנמיכים את הטמפרטורה ל-150 מעלות, מסירים את כיסוי האלומיניום ואופים את העוף לרבע שעה נוספת בערך (לצורך השחמתו).

אשמח לעמוד לרשותכם, בכל שאלה, בנייד: 0525771570. אתם מוזמנים, כמובן, לעקוב אחרי המתכונים שלי כאן – בפורטל נתניה און ליין – ksn בבלוג של שף גולן ימין וכמובן להגיב ולשתף. בתיאבון!

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן