עידן המוקפץ – אנטריקוט מוקפץ בנוסח סצ'ואן

1
2776
סצ'ואן
במקור המנה עם פלפל ירוק, אני ממליץ דווקא על גמבה. צילום fotolia

השבוע יצא לי להכין ארוחה לזוג חברים. הגבר ביקש להפתיע את זוגתו בארוחת ערב רומנטית, כזו עם שף צמוד, שבמהלכה יכרע ברך ויציע נישואין. הוא ביקש ממני, בין שאר המנות, גם מנה אחת שתהיה פיקנטית על סף החריף, ושגם תהיה בריאה, לא משמינה וטעימה. בכלל, בזמן האחרון, יותר ויותר חברים ומכרים שלי בעיר נתניה מדברים איתי על מזון בריא יותר. וזה כיף, כי זה אומר שימוש במרכיבים איכותיים וטריים (אין כמו ירקות בבישול). נחזור לעניין, בחרתי להכין להם מנה עם אופי סיני: מוקפץ בנוסח סצ'ואן (טצ'ואן) – אבל עם נגיעות המותאמות למטבח הישראלי והמערבי. הם מאוד נהנו ומקווה שגם אתם, אז קדימה לעבודה שפים יקרים

מוקפץ סצ'ואן בקר

חומרים:

200 גרם סינטה או אנטריקוט בקר טרי
2 פלפל חריף אדום (ניתן להפחית)
גמבה אדומה חתוכה לגפרורים (במקור פלפל ירוק)
בצל קצוץ
חצי כוס בצל ירוק קצוץ
3 פטריות פורטבלו קצוצות
רבע כוס יין לבן
רבע כוס ציר מרק עוף (למתעצלים, אבקת מרק עוף)
כפית קרונפלור עם קצת מים להסמכה
2 כפות סויה
כפית שטוחה ג'ינג'ר טרי קצוץ

ניתן להוסיף (לא חובה): שומשום מוקפץ כקישוט, שברי בוטנים קלויים לא מלוחים. כמו כן, חובבי המתוק יכולים להוסיף כפית דבש מהולה ברבע כוס מים חמים.

אופן ההכנה:
מקפיצים בווק עם מעט שמן זית (אפשר להחליף שמן הזית במעט שמן שומשום ומים) את הבצל, הגמבה והפלפל חריף בערך כדקה. מוסיפים את נתח הבקר (חתוך מראש לרצועות דקות) שבחרתם ומקפיצים עוד כשתי דקות עד לרמת מדיום (לא יותר כדי שלא יתייבש). מוסיפים את הפטריות ואת הג'ינג'יר. משלימים טעמים עם היין הלבן ולאחר מכן מוסיפים את ציר המרק ואת הסויה ומסמיכים עם קורנפלור. לבסוף, כשהגז כבוי, מוסיפים את הבצל הירוק. זכרו, בישול אסיאתי הוא מהיר מאוד וזמן הכנת המנה לא תעבור את 12 הדקות ומטה.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן