עיריית נתניה: בתוך כשנה תכנית מתאר חדשה לשכונות דורה ואזורים

1
747
שיתוף ציבור לקראת הגשת תכנית מתאר כללית לשכונות דורה ואזורים בנתניה. צילום רן אליהו

 

 

במהלך ראשון בהיקפו בנתניה, בתמיכה מלאה של משרד הבינוי, תכין עיריית נתניה תכנית מתאר מקיפה וחדשה לשכונות הוותיקות נאות שקד (אזורים) ורמת ידין (דורה). על-פי הערכות משרד הבינוי, יובאו תכניות המתאר לאישורה של הוועדה המקומית בעוד כשנה.

בשבוע שעבר השתתפו מעל מאה מתושבי השכונות בכנס שיתוף ציבור ראשון, בו הציגו בכירי עיריית נתניה ונציגי משרד הבינוי, את עיקרי רעיון תכנית המתאר החדשה. המהלך עצמו החל לפני כשנתיים, בשעה שמשרד השיכון פרסם קול קורא. עיריית נתניה נענתה לקריאה והגישה את שתי השכונות, דורה ואזורים, כשכונות העונות על הקריטריונים הנדרשים לתכנית מתאר חדשה. עם קבלת האישור ממשרד הבינוי יצאה העירייה לדרך.

כמהלך מקדים להכנת תכנית המתאר, החלה העירייה באפיון השכונות ואפיון המקטעים השונים בכל אחת מן השכונות, בלימוד הצרכים ובחינת החוזקות והחולשות של כל אחת מן השכונות  אחת החולשות המרכזיות בשכונות הוותיקות נובעת מערכי הקרקע הנמוכים – מה שהופך כל ניסיון לביצוע תמ"א 38 או פינוי-בינוי ללא כלכלי – זאת בניגוד למשל לשכונת קריית נורדאו בה נבנים בימים אלה על בסיס תמ"א 38 שלושה בניינים.

ממינהל ההנדסה נמסר לנתניה און ליין, כי ההכנות לקראת מפגשי שיתוף ציבור כללו עריכת סיורים בשכונות, פגישות עם ועדי השכונות ונציגיהם וכן כלל הגורמים המקצועיים, לרבות נציגי שיקום שכונות, מינהלת השכונות, מערך החינוך והחינוך הבלתי-פורמאלי והרווחה. במקביל, נבחנות כלל התכניות הקיימות במינהל ההנדסה וייבדקו חלופות בהתאם למצב בשטח".

לשאלת נתניה און ליין – ksn האם תכניות המתאר צפויות להתייחס אך ורק לנכסים הפרטיים, ענתה ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, כי "מדובר בתכנית מתאר כוללת, שתתייחס לכל שכונה בצורה מקיפה – גם לנכסים פרטיים במרחב וגם לנכסים ציבוריים ומרחבים ציבוריים. על בסיס המפגשים שהתקיימו, תוקמנה קבוצות עבודה בכל אחת מהשכונות, שתפקידן יהיה לתת משוב לקידום התכניות".

"כדי שתכנית מתאר, יפה וגדולה ככל שתהיה, תהפוך מתכנית שאושרה לתכנית פרקטית, חייבת שתהיה לה היתכנות כלכלית", כך קבע יו"ר התאחדות הקבלנים בנתניה, רפי זנזורי. לנתניה און ליין הסביר: "ערכי הקרקע הנמוכים בשכונות הוותיקות הן הסיבה המרכזית מדוע, בפועל, קבלנים ויזמים לא נכנסו לשכונות. כדי לשפר את הסיכויים הכלכליים, רצוי וראוי לשלב בוועדות נציגים של ארגון הקבלנים, שבסופו של דבר, הם אלה שאמורים לבחון הכדאיות הכלכלית".

את דבריו של זנזורי מחזק גם הקבלן והיזם שומרי בן דוד, מנכ"ל קבוצת הבנייה "הרצל בן דוד", שמתמחה בבניית בניינים על בסיס תמ"א 38 – בין השאר – בשכונת קריית נורדאו. "כדאיות כלכלית היא שם המשחק. כל עוד מותר באזורים הללו תוספת של 2.5 קומות לבניין, לא תהיה כדאיות כלכלית – לכן, תכנית המתאר שתיבנה, חייבת לתת פתרון מקיף עם מכפילים גבוהים שיכסו על ערכי הקרקע הנמוכים".

לכתבות נוספות מוזמנים לבקר בעמוד הבית שלנו: נתניה און ליין – נתניה און ליין

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן