עיריית נתניה לבג"צ: חייבו הממשלה להכיר בנתניה כעיר קולטת עלייה

3
112

בעתירה נטען כי משרדי הפנים והאוצר לא עשו די לתיקון העוול ההיסטורי שמשמעותו מיליוני שקלים תוספת תקציבית בשנה.

מזה למעלה מעשור מקדמת ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, מול משרדי הפנים והאוצר דיונים בדרישה להכרה בעיר נתניה, העיר שקלטה מעל 70 אלף עולים, כ"עיר עולים". הגדרה זו תעניק לעירייה את הזכות לגבות 100% ארנונה ממשרדים ממשלתיים ומוסדות מדינה (כיום רשאית נתניה לגבות רק כ- 50% ארנונה מנכסים ממשלתיים) ובכך לתעל תקציבים נרחבים יותר לטובת קליטת העלייה. על-פי נתוני משרד הקליטה נתניה מככבת ברשימת הערים קולטות העלייה במהלך שלושים השנים האחרונות ברציפות – כאשר בפועל השקיעה עיריית נתניה מתקציביה למעלה מרבע מיליארד שקלים במהלך השנים 2000 עד 2010 בשיפור רווחתם של העולים.

לנתניה און ליין – ksn נמסר מעיריית נתניה, כי "מאחר והמאמצים הרבים לתיקון המצב לא צלחו וההבטחות לתקן את העיוות ההיסטורי לא קוימו, הוגשה באחרונה ע"י עו"ד רענן הר-זהב עתירת העירייה לבג"צ, בה התבקשו שרי הפנים והאוצר לנמק מדוע העיר נתניה אינה מוכרת כעיר עולים, זאת בעוד ערים אחרות שבתחומן לא נקלטה עלייה כלל, הוכרזו בשנות החמישים כערי עולים והכרזה זו לא עודכנה עד היום". כך, למשל, רמת השרון המוגדרת כעיר קולטת עלייה ועוד ערים רבות בהן ניתן לספור את העולים שנקלטו בשטחיהן במהלך העשורים האחרונים על כף יד אחת.

"העיר נתניה מגשימה, הלכה למעשה, את החזון הציוני, עם קליטת עלייה מאיבית מכל רחבי העולם. אנו רואים בכך זכות גדולה. למרות כל זאת, לדאבוננו, סובלת העיר מעוול היסטורי, שכן אינה נכללת ברשימת הערים המוגדרות כקולטות עלייה, רשימה שלא עודכנה מאז שנות ה – 50. בה נכללות ערים כמו רעננה ורמת השרון", ציינה לנתניה און ליין – ksn ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר.

במדינת ישראל 50 רשויות מקומיות מוגדרות כערי עולים. העיר נתניה אינה בתוכן – למרות שכבר משנת 1989 מהווים העולים החדשים כ – 40% מכלל תושבי העיר.  "זוהי עוולה הזועקת לשמים, והיא נזכרה גם בדו"ח מבקר המדינה משנת 2005. כאשר מבקר המדינה הביע את עמדתו, כי הגיע העת לבדוק את כל נושא ערי העולים: להוציא מן הרשימה את הערים שכבר אינן זכאיות לתואר זה ולהכניס לתוכה את הערים קולטות העלייה, ובראשן העיר נתניה שנזכרת במפורש בדו"ח" , הדגישו בעירייה. דיון ראשוני בבג"צ יתקיים ביום 12.10.15.

3 תגובות

  1. מה שמוזר הוא שרעננה נחשבת כעיר קולטת עלייה והם סרבו בזמנו לקלוט לתוכם את יוצאי העדה האתיופית שעלו לישראל.
    כמו הפתגם "לך תבנה מדינה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן