עיריית נתניה תספוג את קיצוץ משרד החינוך

0
127
ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר. צילום באדיבות עיריית נתניה

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, הנחתה השבוע את המערכת העירונית לספוג את הקיצוץ שהושת עליה על ידי משרד החינוך בתחום שרתים ומזכירים בבתי הספר, בהיקף של שני מיליון שקל.

מהעיריית נמסר, כי ההחלטה נעשתה על מנת לא לפגוע בחינוך הילדים, בניקיון מוסדות החינוך וכמובן – בהיקפי המשרה של צוותי הסיוע לרווחת מערכת החינוך העירונית.

כזכור משרד החינוך הודיע על קיצוץ של כ-150 מיליון שקלים בתחומי המנהלה בבתי הספר בארץ. בעקבות ההחלטה יצא המרכז לשלטון מקומי למאבק, בו הודיע לאוצר, כי במידה והקיצוץ בחינוך לא יבוטל לא ייחתם הסכם שכר.

הקיצוץ בנתניה עמד על כעשרות אלפי שקלים לכל בית ספר. ועד ההורים העירוני בראשות סמדר סגל איים להשבית את מערכת החינוך וסגל אף פנתה בדרישה למנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, בדרישה לבטל את ההחלטה. אחד ממנהלי בתי הספר מסר אז לנתניה און ליין, כי כל קיצוץ יבוא על חשבון מעט הכסף שיש לטובת הקיום היום יומי וגם לטובת פיתוח.

בעקבות המאבק הגיע המרכז לשלטון מקומי להסכם עם משרדי החינוך והאוצר, על פיו יפחת הקיצוץ בשליש ויעמוד על 100 מיליון שקלים בלבד, במקום 150 מיליון שקלים. יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, מסר בעקבות ההסכם, כי "כך תצומצם הפגיעה במעמד עובדי הרשויות הזוטרים".

למרות ההסכם הקיצוץ גרם להפחתה תקציבית של כשני מיליון שקל בנתניה. משמעות הקיצוץ הינה הפחתה בשירותי הניקיון והמזכירות בבתי הספר. כאמור, החליטה ראש העירייה שלא לבצע את הקיצוץ שהושת ולממן אותו מתקציב העירייה.

פיירברג-איכר מסרה: "לצערי, עם השנים – משית השלטון המרכזי משימות רבות וחשובות על הרשויות המקומיות, מבלי שהוא משפה אותן בעניין. הפעם, מדובר בקיצוץ שהיה עלול לפגוע ברווחת התלמידים ולכך לא יכולתי לתת יד. במקביל – אני ממשיכה להיאבק למען התושבים, כדי שהמדינה תכיר בנו כ"עיר עולים" ותשפה אותנו בהפסדים הכספיים שאנו סופגים מזה שנים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן