עליה של 21% בתאונות אופניים חשמליים

0
115
נוסעים בניגוד לחוק. צילום אור ירוק

על פי נתוני עמותת אור ירוק בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2018 נהרגו שבעה רוכבי אופניים חשמליים – מספר זהה למספר הרוכבים שנהרגו בשנת 2017 כולה. 697 בני אדם אושפזו בבתי החולים בשנת 2017 לאחר שהיו מעורבים בתאונת דרכים במעורבות אופניים חשמליים – שני מאושפזים בכל יום בממוצע, כך עולה מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר.

על פי הנתונים, בשנת 2017, בנתניה התאשפזו 34 בני אדם בעקבות תאונות אופניים חשמליים עליה של 21% בהשוואה לשנת 2016. בה אושפזו 28 בני אדם.

עוד עולה מן הנתונים כי מספר המאושפזים בתאונות אופניים חשמליים ממשיך ועולה מדי שנה, כאשר בשנת 2017 נרשמה עליה של 6% בהשוואה לשנת 2016 שבמהלכה אושפזו 656 בני אדם לאחר שהיו מעורבים בתאונות עם אופניים חשמליים (רוכבים והולכי רגל).

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר, כי "העלייה במספר המאושפזים כתוצאה מתאונות אופניים חשמליים מצביעה על גודל המחדל של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לאורך השנים האחרונות. כדי לצמצם את מספר הרוכבים הנפגעים בתאונות דרכים חייבים לשלב כוחות בהגברת האכיפה וההסברה ובעיקר חייבים להתחשב בבטיחות הרוכבים ולסלול עבורם שבילי רכיבה יעודים ורציפים כדי להפריד אותם מכלי הרכב ומהולכי הרגל. יותר מאחד מכל עשרה רוכבים שאושפז נפצע קשה או שסבל מפגיעת ראש ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים כבר מחר בבוקר לחוקק חוק שיחייב כל רוכב בכל גיל לחבוש קסדה במהלך רכיבה. מספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים רק הולך ועולה דבר שמחייב התגייסות של כל הגורמים האחראיים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן