עתירה: לחייב משרדי האוצר והפנים לאשר הפחתת הארנונה

0
92
הרצל קרן - נתניה
הרצל קרן. צילום קובי לחמיש

 

"חוסר סבירות קיצוני", כך מגדירים יו"ר סיעת למען נתניה, הרצל קרן, ויו"ר הקואליציה העירונית, שלמה ישי, את החלטת שר הפנים אריה דרעי ושר האוצר משה כחלון, שלא אישרו לפני כחודשיים את הרפורמה להפחתת מיסוי הארנונה בעיר נתניה. בעתירה לבג"ץ שהוגשה בשם שתי הסיעות הגדולות במועצת העיר, סיעת נתניה אחת וסיעת למען נתניה ביום ראשון האחרון באמצעות חבר המועצה לשעבר, עו"ד אדיר בנימיני ממשרד "בנימיני – דוידוב ושות", מבקשים העותרים הוצאת צו על תנאי. לא רק זאת, אלא גם להורות לשרי האוצר והפנים להשיב ולנמק מדוע לא אישרו את בקשת עיריית נתניה להפחית הארנונה למגורים בעיר נתניה לשנת 2017, כפי שהחליטה ודרשה מהם לעשות מועצת העיר נתניה.

אדיר בנימיני נתניה
עו"ד אדיר בנימיני

סיעת למען נתניה במועצת העיר הובילה בשנת 2015 הצעה מאתגרת ומקיפה, בתמיכת ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר ומועצת העיר נתניה, להפחתת ארנונה ולתיקון עיוותים היסטורי בתחום הארנונה בעיר נתניה למגורים ולעסקים קטנים, על מנת להביא לצדק חלוקתי חדש, הוגן ושוויוני של נטל המס בעיר נתניה. המהלך, כחלק מהסכם קואליציוני שנחתם באותה עת, בין נתניה אחת לבין למען נתניה.

מתווה משותף להפחתת הארנונה. פיירברג וקרן.
מתווה משותף להפחתת הארנונה. פיירברג וקרן.

בשנת 2016 הופחתה הארנונה לדירות מגורים רבות באזור מיסוי 1 בעיר נתניה, כאשר לכ- 12 אלף דירות שגודלן מעל 110 מ"ר המשלמות כיום את הארנונה השלישית בגובהה בישראל, הופחתה הארנונה ב-3%. המטרה הייתה להמשיך את הפחתות הארנונה גם בעתיד ולהביא להפחתה מצטברת של כ-15% בתעריפי הארנונה תוך כחמש שנים. כמו כן, בנוסף הופחתה הארנונה לעסקים הקטנים בעיר נתניה בשנת 2016 בהיקף של 12%. במקביל הועלתה הארנונה בשנת 2016 לעסקים הבינוניים והגדולים בעיר המשלמים כיום ארנונה נמוכה מאוד לעירייה נתניה וזאת ביחס לעסקים בינוניים וגדולים דומים בערים אחרות. ואכן, החלטת המועצה לאשר את השינויים שנחתמו עוד בשנת 2015, אושרו על ידי שרי הפנים והאוצר ונכנסו לתוקף בשנת 2016.

בחודש יוני 2016 החליטה מועצת העיר נתניה שגם בצו הארנונה לשנת 2017 תימשך מגמת ההפחתה של הארנונה למגורים ובמקביל תועלה הארנונה לעסקים הבינוניים והגדולים, אלא שבניגוד לשנת 2016 אז אישרו המהלך – הפעם הודיעו שרי הפנים והאוצר בחודש דצמבר כי אינם מאשרים זאת – לטענת הרצל קרן ושלמה ישי, ללא כל נימוק. כל ניסיונות העותרים לקבלת תשובה עניינית, נתקלו בסירוב – גם לא לשאלה העקרונית: מדוע אושר המהלך לשנת התקציב 2016, ואילו לשנת התקציב 2017 התקבל סירוב.

לנתניה און ליין מסר בתגובה הרצל קרן, כי "נאבק ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו לעשיית צדק חלוקתי חדש של נטל הארנונה בנתניה. לצערי, החלטת שרי האוצר והפנים לוקה בחוסר סבירות קיצוני ועובדתית לא ניתן ולו נימוק אחד לסירובם".

כתבות העשויות לעניין את קוראי נתניה און ליין: 

עושק הארנונה: הרפורמה נפסלה – תושבי נתניה ישלמו ביוקר

נתניה: אושר סופית המתווה לצמצום פערי הארנונה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן