פופיט עוף במילוי בשר ודבש

1
667
פופיט עוף ממולא. צילום fotolia

אחד היתרונות הכי בולטים של העיר נתניה, לפחות מבחינת עולם הבישול, נובע – דווקא – מהכמות ומהמגוון הרחב של העולים שנקלטו ונקלטים בעיר. אם תוסיפו לזה את האופי המיוחד של הנתנייתים וגישת הדלת הפתוחה, אזי תגלו אין-ספור מטבחים עדתיים ומעורבים לצד סגנונות בישול וטעמים מדהימים. מנת הפופיט, או בשמה המעוברת גלילוני עוף ממולאים, אומנם, נגזרת לה ממילה צרפתית – אבל – וריאציות שונות שלה מופיעות המון במטבח היהודי. אז רגע לפני שתלבשו את הסינרים ותהפכו לשפים, תרשו לי לאחל לכם חג שמח, עם המון דבש, תקוות והתחלות חדשות.

פופיט עוף במילוי בשר, צנוברים ודבש

חומרים:
קילו חזה עוף טרי פרוס ומשוטח
חצי קילו בשר טחון (אני מעדיף טחון המשלב בקר והודו)
בצל קצוץ
רבע כוס דבש
כפית שטוחה של מלח
חצי כפית שטוחה פלפל לבן
25 גרם צנוברים
רבע כוס רוטב טריאקי משובח

אופן ההכנה:
בקערה נאחד ביחד את הדבש והטריאקי. נערבב וניצור טעם ייחודי לפופיט שלנו. את חזה העוף הטרי,הפרוס והמשוטח נשרה בתוך הרוטב למשך כשעה במקרר. למניעת ריח במקרר ניתן לסגור הקערה עם ניילון נצמד.
לאחר מכן ניקח את הבשר הטחון. נוסיף בצל הקצוץ, נתבל במלח ופלפל. נוסיף, בערך, עשרה גרם מהצנוברים ונערבב היטב ליצירת מסה אחידה. מהבשר ניצור כדורי קציצות בערך של 70 גרם לכל קציצה (בשיטת העין בערך שש-שבע קציצות בשר).

ניקח קרש עבודה ועל כל פרוסת עוף משוטחת נניח קציצת בשר. נגלגל את חזה העוף לאורך – ממש כמו שמגלגלים טורטיה. נסדר את הפופיטים בתבנית ונפזר מעל את הצנוברים שנותרו. לתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 170 מעלות, נכניס את התבנית למשך כעשרים דקות. לאחר מכן נמרח מהמשרה של הדבש והטריאקי על הפופיטים לעוד מספר דקות.

אני, אישית, נוהג בהגשה לחצות כל פופיט לשניים ולסדר את שני החצאים על הצלחת. אגב, יש כאלה המוסיפים לתערובת הבשר פטריות מוקפצות ויש כאלה הנוהגים לסדר עם עלי תרד מבושלים חלקית. היתרון בפופיט, שכל אחד יכול למלא אותו בסגנון שהוא אוהב.

אשמח לענות לכל שאלה בטלפון 0525771570. אתם מוזמנים, כמובן, להגיב כאן, לשתף או סתם לסמן בלייק. למתכונים נוספים שלי ליחצו על הקישור: הבלוג של גולן ימין – נתניה און ליין – נתניה

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן