פיילוט: ליווי תלמידים עם לקויות למידה

0
348
צילום אילוסטרציה fotolia

משרד החינוך השיק ביום חמישי השבוע , תוכנית חדשה לתלמידי חטיבות הביניים. התוכנית נועדה ללוות תלמידים עם לקויות למידה, והפרעות קשב וריכוז ובכלל זה תכלול התוכנית את המדיניות החדשה שנקבעה במתן ההתאמות לאוכולוסיית תלמידים אלה.

התוכנית גובשה בראשות אגף לקויות למידה, לאורך השנתיים האחרונות, בשיתוף עם השלטון המקומי, ארגוני המורים, הסתדרות המורים, פורום ועדי ההורים היישובים וגופים נוספים.

ממשרד החינוך נמסר, כי התוכנית תוטמע באופן הדרגתי, החל משנת הלימודים הבאה ועד שנת הלימודים תשפ"ב (2022). בשנת הלימודים הבאה תחל התוכנית במתכונת של פיילוט ב-77 בתי ספר ב-15 רשויות מקומיות. רק בתי הספר הללו יפעלו במתכונת החדשה. ממחוז תל אביב נבחרה לפיילוט העיר נתניה.

משרד החינוך יקצה 75 מיליון ש"ח ליישום כולל של התוכנית. התוכנית תכלול סיוע וליווי מקצועי לתלמידים לאורך כיתות ז'-ט'. מדובר בתלמידים, אשר אותרו על ידי בית הספר כמתקשים בתחילת כיתה ז'. תהליך איתור התלמידים המתקשים יסתמך, בין היתר, על התעודות שלהם משנות הלימודים הקודמות, על חוות דעת מורים מבית הספר האחרון, על מידע שיימסר על ידי ההורים וכן על מבדקי מיפוי שכבתיים. לאחר עיבוד המידע יגבש בית הספר בעבור התלמיד תוכנית התערבות אישית, שתכלול ליווי של צוות מקצועי, בהם מעריכי תפקודי למידה ומורי בית הספר.

בנוסף ימומן הליווי המקצועי של התלמידים המתקשים. הליווי הלימודי יהיה רציף ותהליכי, ולצדו, בהתאם לצורך יינתן לאורך השנה גם סיוע רגשי. המת"ל (מעריך תפקוד הלמידה) יהיה אחראי על בניה והפעלה של תכנית התערבות ממוקדת במספר תחומים – שטף קריאה, הבנת הנקרא, אוצר מילים, הבעה בכתב אסטרטגיות למידה ועוד. כמו-כן, המת"ל ינחה וידריך מורים בעבודתם עם תלמידים אלו.

זאת ועוד יממונו אבחונים לתלמידים המתקשים, לצורך קביעת זכאותם להתאמות בדרכי ההבחנות בבחינות הבגרות. האבחון ישמש את התלמיד בעת לימודיו בתיכון ובגרויות.

עוד נמסר ממשרד החינוך, כי תעשה הקצאה דיפרנציאלית למימון האבחונים, בהתם למצב הסוציו-אקונומי של התלמיד. המשמעות – כל משפחה תחסוך בין 1000 ל-3000 ש"ח. האבחונים יתקיימו במרכזים של השירותים הפסיכולוגיים החינוכיים ברשויות המקומיות.

בית הספר יערוך מעקב אחר התקדמותו של התלמיד, ובתום שנת הלימודים ייערך סיכום של תהליך הלמידה. תהליך דומה ייעשה עם התלמידים המתקשים שנבחרו לתכנית גם בכיתה ח' ובכיתה ט'.

שר החינוך, נפתלי בנט, מסר: "מדובר בבשורה כלכלית להורים, ובשורה גדולה לתלמידים שזקוקים לסיוע ויקבלו מעתה ליווי מקצועי צמוד. החיסכון למשפחות ינוע בין 3,000-1,000 ש״ח לכל משפחה. זו בשורה דרמטית. אנו פועלים לצמצם פערים ולהקל על ההורים, והנה דוגמה נוספת מובהקת לכך.״

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן