פיירברג הורחקה מעיריית נתניה עד סוף החודש

0
154
ראש העיר נתניה מרים פיירברג-איכר. צילום רן אליהו

בית משפט השלום בראשון לציון נענה חלקית לבקשת להב 433 והאריך את הרחקתה של ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג – איכר עד לסוף חודש נובמבר.

נציג המשטרה טען במהלך הדיון, כי יש צורך להמשיך ולחקור, ש כן החקירה בתחילתה: "הפקנו מוצגים רבים ונחשפנו לדברים שלא היו מודעים לנו קודם לכן. אני מבקש לציין שמחקירת התיק עולים מספר דברים". נציג המשטרה הוסיף, כי "אין חולק שהיא דמות מאד דומיננטית בנתניה, זה טוב ובסדר, אבל לעיתים הדומיננטיות שלה, בין אם במתכוון ובין אם לא במתכוון, היא מובילה ויכולה להוביל לשיבוש פעולות החקירה".

עוד טען נציג המשטרה, כי עם שחרורה של פיירברג – איכר למעצר בית, כונסה ישיבת מועצה והוחלט על העברת חבר מועצה מכהן, שהוא נבחר ציבור והפשטתו מכל תפקידיו מהקואליציה והאופזיציה: "החקירה שלנו העלתה שני דברים, בתחילה סברנו שמדובר במשהו שהוא ייחודי לשחרור ממעצר. אז חפרנו והתגלה ששבועיים לפני פרסום בעיתונות, בנוגע לכתבה, עלתה ההצעה הזאת לסדר היום בחודש יוני ונדחתה לבקשת חבר המועצה. עם תום מעצר הבית ב-27.9 מעדויות של גורמים שאספנו בתיק, הנושא עלה שוב לסדר היום והוא הודח. אין חולק, שמכוח הסכמים קואליציונים התפקיד הוא לתת ולקחת של ראש העיר, יחד עם זאת עולה שהמסר שמועבר באמצעות האקט הזה הוא מסר משבש". בנוסף, כחשד לשיבוש, מסר נציג המשטרה, כי השלט בטיילת קורל הוסר בהנחיית ראש העירייה.

המשטרה ביקש המבית המשפט להיענות לבקשה במלואה ולהאריך את צו ההרחקה של פיירברג – איכר מעיריית נתניה ל-90 ימים נוספים.

פרקליטה של פיירברג, עו"ד נתי שמחוני, טען, כי היעתרות הבקשה תהווה פגיעה אנושה בראש ובראשונה, מעבר לפיירברג, לעיריית נתניה ותושביה". עוד טען, כי "עמדת המשטרה מראה כקליפה אגוז, כמה לא השיבוש חשוב בעיניה. מדובר בראש עיר ולכן צריך לאפשר לה לנהל את העיר הזו והתנהלות באמצעות מנכ"ל אינה תקינה" לעניין הדחתו של חבר המועצה, טען, "מדובר בהליך פוליטי לכל דבר ועניין ואין לו שום קשר לנושא החקירה".

פיירברג – איכר אמרה בבית המשפט: "מורחים אותי ואין לי שום במה לומר מילה אחת. בתקשורת אסור לי, המשטרה יכולה להגיד מה שהיא רוצה, לא מדליפים, אבל בכל זאת יש הדלפות, יש חזית פלילית ותקשורתית. בתקשורתית אני צריכה להיות בדממה, יורים עלי ואני לא יכולה להגיב".

פיירברג – איכר הוסיפה: "אני לא טיפשה, קוראים לי פיירברג ולא פריירברג, לא הבנתי מה רוצים ממני, הייתי באמצע חקירה לדעת מי זרק עלי את רימון הרסס לפני 10 שנים. ישבתי בשקט, לא התראיינה לא מתוך פחד, לא מתוך חולשה".

עוד אמרה פיירברג-איכר, כי "אי אפשר לנהל ככה, העירייה משותקת. משטרת נתניה אמרו לי זה לא עיר בלי פיירברג, לקחתי עיר עם קריסה, עיר של עולם תחתון, הייתי צריכה לקבל פרס ובמקום זה קיבלתי את זה. שבוע ימים מעצר בנווה תרצה, שבועיים מעצר למה עצרתם אותי עד היום מהרגע שנחקרתי אין לי מושג למה נעצרתי לא במעצר בית ולא במעצר בנווה תרצה. אני מוכנה לתת את כל הבתים שיש לי. בעלי היה תת אלוף נפגעי הקישון… השכר המשותף שלנו זה נישואים שניים לפני 14 שנים, השכר המשותף שלנו גבוה ולכן מדווחים כל שנה למס הכנסה על הכל, מעבר לדוח רגיל, אין שקל אין לי פירור שלא מדווח לשלטונות המס ומעולם לא לקחתי שקל משום קבלן וכל מה שמטיחים בי וכל האשמות האלה אין להם שום בסיס. וקבלנים אפילו אמרו שהם מוכנים מיוזמתם לבוא למשטרה כי הם מבינים שנעשה לי עוול".

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, נענה חלקית לבקשת המשטרה והאריך את הרחקתה של ראש העירייה, פיירברג – איכר, ממשרדי עיריית נתניה, עד לסוף החודש. השופט מיכלס הורה למשטרה להעביר לבית המשפט בתוך שבועיים רשימה של אנשים ספציפיים לגביהם המשטרה מבקשת לאסור על ראש העירייה קשר איתם.

לעניין הדחת חבר המועצה, קבע השופט מיכלס, כי כבר לפני מספר חודשים עלה על הפרק להדיח את חבר המועצה: "העובדה שהמשיבה "התאפקה" ולא העבירה את חבר המועצה מהקואליציה לאופוזיציה כבר לפני מספר חודשים, לא אמורה לעמוד לחובתה בשלב זה בו היא קיבלה את ההחלטה שקיבלה לאחר מעצרה".

לעניין הסרת השלט מטיילת קורל קבע השופט מיכלס, כי המשטרה מבקשת לבסס את טיעוניה, אך לעניין זה מדובר בטיעון שולי.

"אני שב ומדגיש שמצופה מהיחידה החוקרת לקדם את החקירה, בפרט את אותן פעולות הניתנות לשיבוש על פי שיקול דעתה" קבע השופט.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן