פיירברג: רק מעורבות ממשלתית תסייע בהליך פינוי-בינוי

0
205
פועלי בניין, דירות למכירה בנתניה
צילום fotolia

"ללא מעורבות ממשלתית לא יוכלו להתקדם תהליכי פינוי-בינוי בשכונות הוותיקות" – כך אמרה ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, במהלך ישיבה מקצועית שהתקיימה עם חיים אביטן, ראש עיריית חדרה לשעבר וכיום ראש הרשות להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון.

במפגש המקצועי, בהשתתפות בכירי עיריית נתניה, השתתפו מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק התשתיות אלי דלל וכן חבר המועצה חיים פרידריך, המשמש כמחזיק תיק ההתחדשות העירונית.

השניים הציגו במהלך הדיון את המתחמים המועמדים לפינוי-בינוי ברחבי נתניה, בין השאר במרכז העיר ובשכונות דורה, נאות שקד, קריית נורדאו וכן רמת הרצל. כמו כן הוצגו הפרויקטים הנקודתיים שהוכרזו לפינוי בינוי בחלק הוותיק של העיר וכן הפרויקטים של תמ"א 38.

סך הפרויקטים להתחדשות עירונית בפרוגרמה שהוצגה מגיעים לכ- 18,000 יחידות דיור, וזאת בהמשך ל- 11,000 יחידות דיור נוספות במסגרת הסכם הגג שנחתם עם רמ"י וכן ל- 11,000 יחידות דיור שיבנו במתחמים הפרטיים, כאשר תכנית המתאר הכללית תביא את נתניה לאכלוס של 350,000 תושבים.

לדברי פיירברג-איכר, בנתניה ישנן לא מעט שכונות ותיקות שזקוקות לפינוי-בינוי, אלא שללא עזרת המדינה, לא תוכל העירייה ליישם את התחדשותן וכן לקדם את הסכם הגג עליו חתמה עם משרד האוצר.

הדיון המקצועי נחתם בסיור בשני מתחמים: מתחם בורוכוב – הרב קוק וכן שכונת רמת הרצל. דלל ציין במהלך הסיור, כי ההליכים התכנוניים במתחמים אלה הסתיימו ועל הנייר אף ניתן להתחיל ולקדם הפרויקטים באופן מיידי – אולם – ללא אישורה של הרשות להתחדשות עירונית וללא הסכמתה לכל נושא הקרקע המשלימה להפיכת פרוייקטים אלה לכלכליים, לאיוכל הליך פינוי-בינוי לצאת דה-פקטו לדרך. בעקבות זאת הנחה אביטן את אנשי משרדו לפעול לקידום הפרויקטים המדוברים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן