פרשה 255: בכיר בעיריית נתניה עוכב לחקירה

0
103
בניין עיריית נתניה 1. צילום רן אליהו
בניין עיריית נתניה. צילום רן אליהו

בהמשך לחשיפת פרשה 255 שמנהלת יחידה ארצית של משטרת ישראל – להב 433, בשיתוף עם חקירות מס הכנסה מרכז ברשות המסים, שעניינה חשד לביצוע שורת עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס על ידי מספר מעורבים בהקשר לתחום הנדל״ן בעיר נתניה – עיכבו חוקרי המשטרה ורשות המסים, ביום רביעי בבוקר, ארבעה חשודים נוספים – בכיר בעיריית נתניה, שני קבלנים וחשוד נוסף, המקורב לגורם בכיר בעירייה. כמו כן זומנו נוספים לחקירה.

מהמשטרה נמסר, כי "על פי החשד, פעלו בכירים בעירייה ומקורבים להם, על מנת לקדם את ענייניהם של קבלנים ויזמים בעיר נתניה, בתמורה לשוחד וטובות הנאה מסוגים שונים, תוך שגורמי העירייה ומקורביהם פועלים בניגוד עניינים מבלי לדווח על כך ותוך שכלל המעורבים מבצעים שורת עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס".

במסגרת הפעילות, בשעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי, ערכו כוחות משטרה וחוקרי מס הכנסה ברשות המסים חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם. בנוסף, מאז החלה החקירה הגלויה, נתפסו והוקפאו חשבונות ונכסים לצרכי בקשות חילוט בהמשך.

עוד נמסר מהמשטרה, כי בהתאם להתפתחות החקירה יובאו בהמשך מי מהחשודים לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם.

ביום שלישי השבוע האריך בית המשפט את מעצרם של ארבעה חשודים – עורכי הדין צפריר פיירברג ואברהם גוגיק, הקבלן אברהם תשובה והאדריכל גבי טטרו לתקופות של 3-8 ימים במסגרת הפרשה.

המשטרה מייחסת לארבעת החשודים מעורבות, לכאורה, בעבירות של שוחד ומרמה בתחום הנדל"ן. במשטרת ישראל מייחסים לעו"ד צפריר פיירברג, בנה של ראש עיריית נתניה, קבלת שוחד עבור אדם אחר בתמורה לקידום פרויקטים של בנייה ברחבי נתניה. עוד נטען, כי מי שקיבל את השוחד, לכאורה, היו בכירים בעיריית נתניה.

החשדות המיוחסים לעו"ד פיירברג הפתיעו, בעיקר, את מקורביו. לנתניה און ליין מסרו: "אין לנו ספק, שההר יוליד עכבר וברגע שהעשן יתפוגג, תתברר האמת. מי שמכיר את צפריר יודע, שהמעשים המיוחסים לו ממנו והלאה. אנו בטוחים, שכאשר המשטרה תסיים את בדיקתה, גם מיטב החוקרים יגיעו למסקנה זו".

במהלך הדיון ביקש נציג המשטרה להאריך מעצר ארבעת החשודים בעשרה ימים. בדבריו אמר, כי "מדובר בשוחד בהיקפים גדולים. ממצאי החקירה בשלביה הנוכחיים מגלים כי בכירים בנתניה חברו כשותפים לבעלי הון ובעלי נכסים בתמורה לקידום פרויקטים ותכניות בנייה".

על החקירה עצמה אמר, כי "החקירה הסמויה מנוהלת זה כמה חודשים, וממנה עולה בצורה מובהקת ביותר חשד לשחיתות ציבורית. חשיפת החקירה והפיכתה לגלויה, מחייבת את מעצר החשודים – כאשר התשתית העובדתית שנאספה נגד החשודים, עברה את משוכת החשד הסביר המאפשרת הארכת מעצר".

השופט עמית מיכליס נענה באופן חלקי לבקשת המשטרה והורה על הארכת מעצר החשודים, אך לא לעשרה ימים. "קיים חשד סביר הקושר את כל החשודים. מחומר החקירה עולה תמונה עגומה – לפיה כמה גורמים בכירים בעירייה חברו לבעלי הון לצורך קידום פרויקטים והשבחת קרקעות בעיר, כשטובות ההנאה נאמדות במיליוני שקלים. לפחות לגבי חלק מהפרויקטים, מדובר במעשים שנעשו בשיטתיות, בשילוב ידיים עם גורמים שונים וניצול מעמדם בעירייה".

בכירים במשטרה מסרו למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי שיטת הפעולה שנבחרה בחקירה זו "מבוססת על שילוב בין פעולות מודיעיניות והליכי חקירה במספר שלבים".

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר משדרת, בשלב זה, עסקים כרגיל. גם בימים שני ושלישי המשיכה ביום עבודתה כרגיל וקיימה פגישות. מקורביה מסרו לנתניה און ליין, כי "ראש העירייה סומכת על המשטרה שתגיע במהירות לחקר האמת. אין לא לה ולא לאיש מה להסתיר. כל הפרטים גלויים, ידועים ונבדקו אין ספור פעמים על-ידי אין ספור גורמים. לכן, היא ממשיכה בעבודתה כרגיל".

פרשה 255 החלה לפני כמעט כשנה כחקירה סמויה, עליה ניצחו בלשי להב 433 בשיתוף פעולה עם רשות המסים ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון. במהלך השנה האחרונה נפוצו, מספר פעמים בעיר, שמועות על חקירה סמויה המתנהלת בתחום הנדל"ן ועיריית נתניה.

לפני מספר חודשים, כך נודע לנתניה און ליין, אף ביצעה המשטרה חקירה בעיריית נתניה – גם כן בנושאים הקשורים לנדל"ן – כחלק משורה של בדיקות יזומות המבוצעות על-ידה ברשויות. לפני כחודשיים, עם פרסום תחקיר בעיתון הארץ בו הוצגו טענות לכאורה על התנהלות מעוררת תמיהה בהיבט הציבורי בשורה של מקרים, בהם במקרה פרויקט "קוראל", הגבירה המשטרה את פעילותה הסמויה. ביום שני, כאמור, חשפה המשטרה את פעילותה בעניין, פשטה על משרדי החשודים וכן על משרדי עיריית נתניה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן