פרשה 512: התפתחות משמעותית בחקירה

0
190
ריקו-שירזי. ארכיון נתניה און ליין

בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של ריקו שירזי בפעם השישית, באישור היועץ המשפטי לממשלה. בית המשפט קיבל את בקשת המשטרה וכן את הטענה, על פיה ישנה התפתחות רוחבית משמעותית בחקירה. גורמים בכירים מסרו, כי ככל הנראה מדובר בעד מדינה נוסף, אשר הביא גם למעצרו של ראש ארגון פשע בחשד למעורבות במקרה פלילי. על הפרטים במעצר זה חל צו איסור פרסום.

פרקליטו של שירזי, עו"ד ג'קי סגרון, טען בדיון על הארכת מעצרו, כי "בית המשפט אמור לבחון בשלב הזה את התנהלות החקירה, התפתחויות החקירה, האם אותה התפתחות משפיעה, ואם בשלב הזה ניתן לחלופת מעצר. הצורניות של הבקשה שמוגשת ליועמ"ש צריכה להדליק נורה אדומה, הבקשה לא חתומה, שנית, מסתבר שהיועמ"ש לא רואה את החומר הגולמי, הוא מסתפק שעורכת יחידה, יחידה אינטרסנטית שרוצה להאריך מעצר. יש בעיה עם הכשרות של אותה בקשה, מעבר לזה הדברים מועברים בפקס, שמועבר ליועמ"ש כל חומר החקירה בעניינם של כל החשודים, וכעבור 7 וחצי שעות ב 15:35 אישור כתב ערעור. אנחנו בתקופה שהיא כבר נצח, כאשר בפרט שהסיפור הזה תקוע. יש לי תחושה שאנחנו פספסנו משהו, לאור ההחלטות של העניין בית המשפט אומר להם לעשות עימות. ולא רק שלא נעשה, גם אין יעד".

בנוסף טען עו"ד סגרון, כי שירזי שעצור כבר למעלה מ-30 ימים עדיין לא עומת ולא נאמר לו מה הראיות שיש נגדו: "אני מניח שאת אותה התפתחות אי אפשר להטיח. מה עם מה שהם הגיעו לפני 30 יום? למה זה לא ניתן להטיח? הוא יושב בתא שלו ולא יודע מה רוצים ממנו בכלל".

בתשובה לשאלת עו"ד סגרון, טען נציג המשטרה, כי ההתפתחות הרוחבית בחקירה מפלילה את שירזי. עוד טען, כי מדובר בהתפתחות חדשה מהיום (יום ראשון).

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מנחם מזרחי, קבע בהחלטתו, כי "בהחלט מובנת טרוניית הסנגור, והחשוב שבמסגרת נמצא אדם עצור, הוא אינו מופגש עם קמצוץ מחומר הראיות המפליל אותו, ואינו מבין מדוע בית המשפט חוזר ומורה על הארכת מעצרו". בנוסף קבע השופט מזרחי, כי "כאשר היחידה החוקרת אספה ראיה כה משמעותית, ראוי להעתר לבקשה".

עו"ד סגרון מסר לנתניה און ליין – ksn, כי "מדובר בהתנהגות שערורייתית. אלה בקשות שנחתמות בלנקו, הבקשות לא חתומות, עוברות בפקס מבלי שהיועץ המשפטי רואה את החומר הגולמי, שולחים לו סיכום מגמתי וזה עובר בלי שום ביקורת. לא זו הדרך". מעצרו של שירזי הוארך עד לתאריך ה-7.7.15

מייצג: עו"ד ג'קי סגרון
מייצג: עו"ד ג'קי סגרון

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן