פרשת השוחד, הלבנת ההון ונשיא גינאה לשעבר

0
118
ארנק מס הכנסה כסף רשות המסים
צילום fotolia

איש העסקים המליארדר, בני שטיינמיץ והיועץ האסטרטגי, טל זילברשטיין, שנעצרו בתחילת השבוע בחשד, לכאורה למעורבות בשוחד והלבנת הון, שוחררו בהסכמה למעצר בית.

היחידה לחקירות הונאה עצרה שטיינמיץ ואת זילברשטיין. שטיינמיץ, המזוהה עם העיר נתניה, מתגורר בשנים האחרונות בחו"ל ובארסוף. בבקשה להארכת מעצרם, נכתב על ידי המשטרה, כי "ביחידה לחקירות הונאה מתנהלת חקירה רחבת היקף בחשד של מתן שוחד לעובד ציבור זר והלבנת הון ועל פי חומר החקירה, השוחד בשווי עשרות מיליוני דולרים, ניתן לנשיא גינאה לשעבר ולאשתו, על ידי חברת BSGR שבבעלות ובשליטת החשוד, איש העסקים בני שטיינמיץ, וזאת בתמורה לקבלת זיכיונות כריית ברזל בגינאה, בתקופה שבין 2006 ל-2012 ובסמוך לכך. ביום 19.12.16 נחקר שטיינמיץ לראשונה באופן גלוי בקשר לפרשת השוחד בגינאה ומאז בוצעו פעולות חקירה מגוונות".

מהמשטרה נמסר, כי לאחר שהחקירה בפרשת השוחד הפכה לגלויה, התפתחה פרשה נוספת וחדשה שעניינה חשדות לכאורה להלבנת הון, מרמה, זיוף ועוד נגד שטיינמיץ.

שטיינמיץ וזילברשטיין מכחישים את החשדות נגדם. בדיון על הארכת מעצרם מסר שטיינמיץ, כי כל התיק בנוי על עדה שקרנית: "גרתי שנים ארוכות בחו"ל. אני מרגיש נורא שמדינת ישראל עושה לי דבר כזה. להגיד לי שאני שיבשתי?! לא שיבשתי ולא רבע שיבוש ולא אשבש. שמונה חודשים שיתפתי פעולה, הבאתי מסמכים, התנדבנו להביא מסמכים. יש חקירה בשוויץ באותו נושא בדיוק, כבר 4 או 5 שנים, התייצבתי שם לכל החקירות. יש הוכחות, כל התיק בנוי על עדה שהיא שקרנית. אין כאן כלום, אני בוודאי לא שיבשתי ולא אשבש, אני משתף פעולה באופן מלא".

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מנחם מזרחי, לא נענה לבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של החשודים בשמונה ימים והאריך את מעצרם בשלושה ימים בלבד.

ביום חמישי השבוע, הגישה המשטרה בקשה לבית משפט להאריך את מעצרם של שטיינמיץ וזילברשטיין ב-24 שעות, שלאחריהם ישוחררו בתנאים מגבילים. בבקשה שנעשתה בהסכמת הצדדים ביקשה המשטרה מבית המשפט לשחררם ביום שישי. המשטרה ביקשה לשחרר את שטיינמיץ למעצר בית מלא עד לתאריך 1.9.17, ערבות עצמית על סך 500 אלף שקל, עיכוב יציאה מהארץ ואיסור קשר עם המעורבים ששמם הוזכר בחקירה למשך 60 ימים. לגבי זילברשטיין ביקשה המשטרה מבית המשפט לשחררו למעצר בית חלקי, איסור יצירת קשר עם המעורבים בפרשה, ערבות עצמית של 100 אלף שקל, ערבות כספית בסך 100 אלף שקל ועיכוב יציאה מהארץ.

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מנחם מזרחי, נענה לבקשת הצדדים וקבע, כי שטיינמיץ וזילברשטיין ישוחררו ביום שישי בתנאים שנקבעו.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן