צ'אק צ'אק – מתכון בוכרי מתוק

2
2163
צ'אק צ'אק מתכון בוכרי - נתניה
צ'אק צאק' - צילום באדיבות אנג'לה פוזיילוב

בימים מיוחדים אלה, חגי תשרי, חיפשתי אתגרים מעניינים כדי לחדש וגם כדי להפתיע את קוראי הבלוג שלי. החיפוש הצליח. זכיתי לשיתוף פעולה מיוחד במינו עם מילנה קטנוב, פרח קונדיטוריה ואופה בחסד עליון, המתגוררת בעיר שדרות.

הרבה מאוד מטבחים מעניינים אותי. אחד מהם הוא המטבח הבוכרי. מדובר במדינה, בעיני אקזוטית מאוד, הממוקמת במרכז אסיה. המטבח הבוכרי עשיר בתבלינים ובצבעים, ובשל המיקום הגיאוגרפי שבעבר שימש כצומת דרכים מרכזי, התפתחו אלפי מתכונים מדהימים.

ביקשתי את עזרתה של מילנה למתכון, שיכול להתאים לתקופת החגים. מילנה לא היססה,והמליצה על מתכון לצ'אק צ'אק – בעיני ממתק בוכרי אותנטי וטעים. ממש קינוח מסורתי, שבתרגום חופשי לעברית פירושו "פטפוטים". מסתבר, שבעיר נתניה קהילה בוכרית גדולה יחסית – כך שהייתה לי אפשרות לתת לחברים לטעום ולקבל חוות דעת. אז… שימו עליכם סינר וכנסו איתי ועם מילנה למטבח.

מתכון צ'אק צ'אק

המרכיבים:
600 גרם קמח
5 כפות וודקה (כן, קראתם נכון)
3 חלמונים גודל M
2 ביצים גודל M
150 גרם אגוזי מלך
500 גרם דבש
לא במתכון המקורי, אבל אפשרי להוסיף כמות קטנה של מנצ'יס קנוי (זה מוסיף צבע)

שלבי הכנה:
נניח בכלי קיבול את הקמח, הוודקה, החלמונים והביצים. נלוש עם הידיים עד שנקבל בצק אחיד. נעביר את הבצק למנוחה של כחצי שעה.

נרדד את הבצק לעובי דק מאוד. אם יש לכם מכונת פסטה, ניתן להשתמש בה לרידוד של עד 3 מ"מ. במידה ואין, תרדדו, תלושו, שוב תרדדו.

את הבצק המרודד דק דק נחתוך לרצועות ברוחב של עד חצי סנטימטר (באמצעות סכין או באמצעות מכונת פסטה). במקביל נחמם סיר עם שמן. המון שמן. ברגע שהשמן יגיע לנקודת רתיחה, ננמיך את הלהבות. נטגן את הרצועות כשלוש עד ארבע דקות, נוציא ונניח על נייר סופג.

כשהצ'אק צ'אק חם, מוסיפים לו את המאנצ'יס. בכל מצב יוצקים דבש בנדיבות ומחברים באמצעות הידיים את כל חלקי הצ'אק צ'אק למעין עוגה גדולה. ואז, באמצעות סכין חד, קורצים לצורה הרצויה. על-פי המטבח הבוכרי, חלק מעצבים בצורת "גבעה", חלק מסדרים בצורת מעוין והמשקיעים בצורת כוכב. בכל מצב מדובר במנה טעימה ומתוקה להפליא.

חברות וחברים יקרים, אתם יותר ממוזמנים לשתף אותי בחוויות שלכם כאן, באתר נתניה און ליין – ksn, בבלוג שלי נתניה מבשלת עם סער אהרוני  בא לכם להתכתב? אני זמין גם בוואצאפ 052-5808729

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן