קורדון בלו – המטבח הצרפתי עושה כבוד לשניצל

1
2625
קורדון בלו - מתכון לקורדון בלו - נתניה מבשלת
צילום fotolia

קורדון בלו בעולם הקולינריה הוא שם קוד לאיכות. אחד מהם הוא בית הספר הגבוה לקולינריה בצרפת וכיום בכל העולם, קורדון בלו, אבל, למנה שלנו אין כל קשר לבית הספר. המנה עצמה, כמו בית הספר עצמו, נקראת על-שם מסדר אבירים צרפתי שהיה קיים במאה ה-16 ונודע בזכות הארוחות החגיגיות. קורדון בלו, אם תרצו בשפה פשוטה, הוא שניצל ממולא. המנה המקורית והלא כשרה כוללת גבינה שמנה ונמסה, אבל אנחנו גיירנו את המנה. אז מוזמנים לקפוץ לקצביה הקרובה לביתכם, לבקש חזה עוף שלם (אפשר גם חזה הודו), לחזור לביתכם, ללבוש סינר ולהיכנס למטבח כי נתניה מבשלת – הפעם את המטבח הצרפתי.

קורדון בלו – המטבח הצרפתי – הגרסה הכשרה

מצרכים:
4 יחידות חזה עוף שלם
2 כפות חרדל דיז'ון
50 גרם חזה אווז מעושן
2 מלפפונים חמוצים חתוכים לרצועות דקות
גזר חתוך בצורת גפרורים
3 ביצים טרופות
פירורי לחם
שמן עמוק לטיגון
מלח ופלפל

אופן ההכנה:
ניקח את חזה העוף השלם ונפתח אותו בעזרת סכין כיס לאורכו. נניח על חזה העוף הפתוח ניילון עבה ובאמצעות פטיש שניצלים נשטח במקצת.

נמלא את חזה העוף במרכיבים: נמרח חרדל, נניח פרוסות חזה אווז מעושן, נמרח עוד סיבוב של חרדל (יש כאלה שיגוונו עם מיונז), נניח רצועות מלפפון חמוץ וגזר ועוד פרוסת חזה אווז. נסגור, נגלגל ונשטח באמצעות לחיצות עדינות.

נטבול את חזה העוף בביצה ולאחר מכן בפירורי לחם שהוספנו להם מלח ופלפל שחור. נניח בשמן עמוק שחומם במחבת, נטגן צד אחד ולאחר מכן צד שני עד להזהבה. המנה מוכנה. אפשר להגיש אותה עם ירקות חתוכים בצד, ואפילו, עם ירקות קלויים בשביל הגיוון. בתיאבון

מתכונים נוספים העשויים לעניין אתכם: 

שוק אווז בירקות שורש וטריאקי

סושי מטוגן עם שמנת ונתחי סלמון

אסאדו דרום אמריקאי בטאצ' ביתי

חריימה אמיתי – המתכון הכי משפחתי

 

חברות וחברים אתם יותר ממוזמנים להתקשר אלי ולדבר על מתכונים בטלפון 052-5771570. מוזמנים, כמובן, להגיב, לשתף או סתם להתרשם מעוד עשרות מתכונים שלי בבלוג שלי נתניה מבשלת: שף גולן ימין – פורטל נתניה און ליין – ksn

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן