קציצות אורז מלא וירקות בתנור

0
1390
קציצות אורז מלא
צילום fotolia

לאורז מלא, כמו גם לבטטה, שלל ערכים תזונתיים חשובים. כך, למשל, אורז מלא מכיל ויטמין b ואילו רשימת הוויטמינים והמינרלים בבטטה ארוכה הרבה יותר. קציצות אורז מלא וירקות, האפויים בתנור, מהווה בהחלט מנה משביעה. לצד המנה, באופן אישי, אני אוהבת סלט ישראלי קצוץ דק. אז בואו נבשל.

קציצות אורז מלא וירקות בתנור

מרכיבים:

כוס אורז מלא שנשטף היטב במים
בטטה גדולה מקולפת
חצי ראש כרובית
קישוא
עלי בזיליקום (לפי הטעם)
2 שיני שום כתוש
בצל
כפית שטוחה כמון
כף פפריקה מתוקה
כפית כורכום

כפית שטוחה של מלח ים אטלנטי (להוסיף לפי הטעם)
חצי כפית פלפל שחור
צרור פטרוזילה קצוצה דק
צרור כוסברה קצוצה דק
ביצה אורגנית (במידה והכנתם כמות גדולה אפשר להוסיף עוד ביצה)
2-3 כפות קמח חיטה מלאה או קמח כוסמין או קמח שיפון

אופן ההכנה

שמים בסיר מעט שמן קנולה (כבישה קרה), מוסיפים מים באותה הכמות ומחממים. מוסיפים כוס אורז מלא שטוף ובוחשים לשתי דקות. שמן כידוע לא מסיס במים – כך שאין תהליך חמצון. לאחר מכן מוסיפים על כל כוס אורז 2 כוסות מים רותחים ומכסים את הסיר. מערבבים ומכסים את הסיר על אש בינונית. כשהאורז מוכן, שופכים לקערה גדולה.

מגרדים במגרדת את הבטטה, הקישוא, הכרובית והבצל ומכניסים אל תוך הקערה עם האורז  מוסיפים את התבלינים,הפטרוזיליה והכוסברה, את הביצה האורגנית, את הקמח המלא והשום ומערבבים עד ליצירת תערובת זהה

מחממים את התנור לחום של 170 מעלות ומרפדים את התבנית בנייר אפייה. לוקחים את התערובת ויוצרים באמצעות היד צורה של קציצות. שימו לב, אם יש עודף נוזלים, יש להניח התערובת במסננת ולהיפטר מהמים. מניחים את הקציצות בתבנית ומכניסים לתנור. אחרי 12 דקות בערך (תלוי בסוג התנור), הופכים את הקציצות בזהירות ורק אז מזליפים מעט שמן זית עליהן. לאחר שתי דקות בערך אפשר לסגור את התנור ולהשאיר את הקציצות לחמש דקות נוספות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן