קראטה: 20 שנה למפעל חייו של משה רוקח

1
822
משה ליאת רוקח - קראטה פולג -נתניה
ליאת ומשה רוקח - מרכז קראטה פולג. צילום בוריס קרייזנר

בימים אלה ממש, בין האימונים לקראת אליפות אירופה שתתקיים בחודש אוקטובר בליטא לבין היערכות פתיחת השנה, מציין סנסאי משה רוקח 20 שנות פעילות למרכז הקראטה שהקים בפולג. בראיון לספורט נתניה און ליין מספר רוקח, בין היתר, על תחושת הסיפוק והאהבה האמיתית שלו לענף, היתרונות העצומים שיש לקראטה בקרב ילדים וגם על העובדה כי במשלחת ישראל לאליפות אירופה עשרה מבין הנציגים והנציגות מתגוררים בנתניה.

משה, אתה מנהל רשת של מרכזים לקראטה, משמש כמאמן נבחרת ישראל, כמאמן אישי וגם איש משפחה. איך מצליחים לדחוס כל-כך הרבה ביום?
"את היום שלי אני מתחיל בשעה 06:30 בבוקר ומסיים אותו, לרוב, בשעה 22:30 בלילה – עם הפסקה של שעתיים באמצע. האמת, שגם לא תמיד – כך שאת השעות הללו אני מחלק בין אימוני הנבחרת, האימונים במרכז והאימונים האישיים. את המשפחה האישית שלי אני לרוב רואה במסגרת העבודה – מלבד סופי שבוע. אשתי, ליאת, מאמנת קראטה יחד איתי ושניים מילדיי מתאמנים ומשתייכים לנבחרת ישראל, כך שלא מעט מחיי המשפחה שלנו מתנהלים בין כותלי המרכז".

האם העיסוק האינטנסיבי כל-כך, בענף שהוא גם פיזי וגם מנטאלי ומחייב שעות אימון רבות, אינו שוחק?
"כשמסתכלים על זה כמוך, מבחוץ, אז כן, זה מצטייר כטירוף מוחלט – אבל – לי זה נראה הכי טבעי. קראטה זה קודם כל דרך ומתווה לחיים. אני אוהב את מה שאני עושה, הסיפוק שלי כשאני רואה מתאמנים שלי משתפרים ואף הופכים לאנשים טובים יותר בעקבות האימונים שלי, זה בשבילי הכל. אני אמנם בן 50, כבר לא ילד, ואני מתאמן המון שעות ביום כבר מעל 30 שנה, אבל שוב, אני לא מרגיש עייף, או שחוק. בדיוק להיפך. מיום ליום יש בי יותר מוטיבציה להפיץ את תורת הקראטה כמה שיותר. קראטה הוא הרבה יותר מעוד ענף ספורט".

מעבר ליתרונות הספורטיביים, מהם היתרונות הנרכשים בקרב העוסקים בענף?
"הדעה הרווחת שיש היום בכל הקשור לענף הקראטה, היא שזהו ענף בו – בעצם – לומדים הגנה עצמית או במילים פחות מנומסות, לומדים ללכת מכות. זה לא נכון. מי שמכיר ומתעניין קצת בתחום מבין כבר בהתחלה כי הקראטה מבוסס ברובו על חשיבה, למידת אסטרטגיה, סובלנות והמון כבוד הדדי. לקראטה יש הרבה יותר מיתרון אחד, מלבד העובדה שבקראטה אנחנו מלמדים לחשוב, להפעיל חשיבה נכונה ובניית אסטרטגיה שתגרום לי לקרוא את המתחרה שלי, בקראטה לומדים את חשיבות הסבלנות והסובלנות ויישומם באימון וגם מחוץ לאימון. והיום, לא פשוט ללמד ילד סובלנות וכבוד".

בניגוד לענפים רבים בעולם הספורט, נדמה כי קראטה מתאים לכל גיל והוא גם משמש כאמצעי טיפולי. עד כמה זה נכון?
"אני יכול להגיד לך שיש בענף הקראטה אנשים מכל שכבות הגיל. יש לי מתאמן על רצף האוטיזם, שהתחיל להתאמן אצלי בגיל 13 והיום הוא בן 23. הבחור הזה, בהתחלה, לא היה יכול ליצור קשר עין רציף והיום הוא מהדר את מותניו בחגורה שחורה לא פחות. יש לי לא מעט מתאמנים מבוגרים, חלקם עברו מזמן את גיל היציאה לפנסיה, לצד נשים ונערות. קראטה, מטבעו, כדרך חיים, מתאים לכל גיל".

כשהקמת את מרכז קראטה פולג לפני כעשרים שנה, פתחת אותו – דווקא – באזור התעשייה החדש. כיום אתה מחזיק בשישה סניפים באזור השרון. מהי השאיפה הבאה?
"השאיפה תמיד היא להתקדם ולא משנה אם בקראטה או בכל דבר אחר בחיים. כשפתחתי את הסניף הראשון, לא תיארתי לעצמי שכך ייראה אזור התעשייה 20 שנה אחרי. לשמחתי הרבה, ככל שעברו השנים, יותר ויותר אנשים ביקשו ללמוד קראטה. את האימונים במרכז קראטה פולג וכן בכל הסניפים מעבירים אך ורק רעייתי ואני".

עשרה מבין חברי נבחרת ישראל לאליפות אירופה בליטא הם נתנייתים. מעבר להישג המקומי, מהם סיכויי הנבחרת בזירה הבינלאומית?
"לחברי וחברות נבחרת ישראל סיכוי טוב מאוד להעפיל לשלבים מתקדמים בתחרות, כאשר קיים סיכוי לא רע גם לעמוד על הפודיום עם דגל ישראל. אכן, מתוך 17 חברי הנבחרת, עשרה הם נתנייתים וזהו נתון מדהים המצביע על הפוטנציאל האדיר הגלום בענף בכלל ובנתניה בפרט. אני, כמאמן הנבחרת, בהחלט סומך על חברי המשלחת שיעשו הכל כדי לחזור לישראל עם מדליות – למרות שמדובר באחת התחרויות הקשות והמקצועיות יותר, מול נבחרות לאומיות רבות מכל רחבי אירופה, שמרביתן זוכות למימון ולתקצוב ממשלתי".

אהבתם? מוזמנים לשתף ולהגיב. מעוניינים לקרוא עוד כתבות על כל מה שקורה בעיר נתניה, מוזמנים לבקר בעמוד הבית שלנו – נתניה און ליין – נתניה online

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן