קשישים ומעורבותם בתאונות דרכים

0
107
אילוסטרציה, צילום נתניה און ליין

נתניה היא העיר התשיעית בארץ בשיעור הקשישים הנפגעים מתאונות דרכים. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק. בין השנים 2014-2018 נפגעו בנתניה 274 קשישים בתאונות דרכים. 1.98 נפגעים לכל אלף אזרחים ותיקים, 66 נפגעים בממוצע בכל שנה.

עוד עולה מנתוני עמותת אור ירוק, כי מתחילת שנת 2018 ועד לחודש ספטמבר נפגעו בנתניה 53 קשישים (בגילאי 65+) בתאונות דרכים, מהם קשיש אחד נהרג ושבעה נפצעו באורח קשה.

בנוסף עולה, כי העיר תל אביב נמצאת במקום הראשון, כאשר במהלך החמש השנים האחרונות נפגעו 1073 קשישים, אחריה ירושלים בה נפגעו 640 קשישים. בחיפה נפגעו 499 קשישים, בפתח תקווה 380 וחולון בה נפגעו במהלך החמש השנים האחרונות 354 קשישים.

ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס חושף כי בכל שנה נהרגים בממוצע 75 קשישים בתאונות דרכים ומעל 2,000 נפגעים. בעשור האחרון (2008-2017) נהרגו 75 קשישים בתאונות דרכים וכ-21 אלף נפצעו. בשנת 2017 נהרגו 95 קשישים בתאונות דרכים כאשר 52 מהם נהרגו כשהלכו ברגל – כמעט אחד מכל שני קשישים הרוגים.

מעמותת אור ירוק נמסר, כי הפתרון הוא פס האטה שמפחית את תאונות הדרכים ב-40%. לדבריהם המחקרים מראים, כי תוצאת התאונות עם כלי רכב ממונעים נקבעות בעיקר על ידי מהירות ההתנגשות, המראה כי הסיכוי לפגיעה קטלנית גדל משמעותית במהירויות של יותר מ- 30 קמ"ש (SWOV).
עוד נמסר מעמותת אור ירוק, כי יש קשר שבין הסיכוי למוות ומהירות ההתנגשות בתאונות הולכי רגל חזיתיות: "ככל שמהירות כלי הרכב תהיה נמוכה יותר כך סיכוייו של הולך הרגל לשרוד את התאונה גדולים יותר, פס האטה לפני מעבר בחציה מפחית את תאונות הדרכים ב-40% ויכול למעשה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות".

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר, כי "מסוכן להזדקן במדינת ישראל ובעיקר מפחיד. אנשים שבנו את המדינה, שרדו מלחמות ותקופות קשות ועבדו כל חייהם כדי להזדקן בכבוד לא שרדו את המלחמה היומיומית שבכביש, זה ממש לא חייב להיות ככה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להתחיל להתחשב באזרחים הוותיקים ולהורות מידית על הנחת פסי האטה מול כל בתי האבות ומרכזי היום לקשיש בכל רחבי הארץ כאשר במקביל יש להאריך את משך האור הירוק להולכי רגל באותם אזורים. אסור לנו כחברה להשליך את האזרחים הוותיקים שלנו לעת זקנה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן