רוכב אופנוע נפצע קשה בתאונת פגע וברח

0
105
תמונת אילוסטרציה של אדם אזוק בידיו
אילוסטרציה. צילום פוטוליה

שני תושבי חדרה בני 18, נעצרו במהלך השבת, בחשד למעורבותם בתאונת פגע וברח שאירעה בשבת לפנות בוקר בכביש החוף, סמוך למחלף בית ינאי.

בלילה שבין שישי לשבת בשעה 03:51 התקבל במד"א ובמשטרה דיווח על אופנוע שנפגע מרכב בכביש מספר 2, סמוך לבית ינאי, לכיוון צפון. חובשים ופראמדיקים של מד"א, שהוזעקו למקום, העניקו טיפול רפואי לשני הנוסעים שרכבו על האופנוע ופינו אותם לבית חולים "הלל יפה" בחדרה.

ממד"א נמסר, כי מצבו של צעיר בן 21 קשה, עם פגיעה מערכתית. הצעיר פונה לבית החולים כשהוא מונשם ומורדם. בנוסף נפצע באורח בינוני נער כבן 16 עם פגיעות בכל חלקי גופו.

חוקרי תאונות דרכים של משטרת ישראל פתחו בחקירה. במהלך החקירה עלה חשד, כי בתאונה היה מעורב רכב שפגע באופנוע ונמלט מהמקום. בתום חקירה סמויה אותרו, במהלך השבת, שני תושבי חדרה בני 18, החשודים במעורבות בתאונה. בהמשך איתרו חוקרי המשטרה את הרכב החשוד כשהוא נטוש בחורשה סמוך לפרדס חנה. עוד עולה מהחקירה, כי מדובר בשני חברים שחזרו, ככל הנראה, מבילוי, ברכבים שונים, בהם נסעו עוד מספר צעירים, אשר בילו יחד. המשטרה מייחסת לחשוד אחד נהיגה ברכב הפוגע ואילו לחשוד השני שנסע, ברכב הנוסף, אי דיווח על התאונה.

בבקשה להארכת מעצר של נהג הרכב הפוגע, טענה המשטרה, כי החשוד נהג ברכב בכביש מספר 2, צפונית לקניון M הדרך, באזור בית ינאי, התנגש חזית באחור בקטנוע שנסע לפניו. כתוצאה מהפגיעה הוטח הקטנוע לעבר מעקה הבטיחות שמימין ביחד עם הרוכב והנוסע. השניים נחבלו קשה מאד ואושפזו בבית חולים. עוד עולה מהבקשה להארכת מעצרו של נהג הרכב, כי לאחר הפגיעה באופנוע פגע הרכב גם במעקב הבטיחות מימין ומיד המשיך בנסיעה צפונה מבלי לעצור ולהושיט יד לנפגעים ומבלי להודיע למשטרה או לכוחות ההצלה. הרכב הפוגע אותר בשטח דרומית לגבעת אולגה, כשהוא מוסלק בין העצים. לטענת המשטרה הנזק ברכב מתאים לנסיבות האירוע.

המשטרה מייחסת לחשוד חשד להפקרה אחרי פגיעה, שיבוש מהלכי משפט ונהיגה בהיותו שיכור. החשוד השני נעצר בחשד שעבר במקום בסמוך לזירת התאונה כשהוא ידע על האפשרות שנפצעו אנשים. המשטרה מייחסת לחשוד חשד להפקרה אחרי פגיעה ושיבוש מהלכי משפט.

פרקליטו של החשוד בפגיעה טען במהלך הדיון, כי "החשוד מתייצב בחקירה, מספר גרסתו, אומר שהוא נסע בנתיב הימני, זיהה עצם דומם על הכביש, סטה עם ההגה שמאלה חזק, ראה כשמתקרב למעקה הבטחון, סטה ימינה חזק. זה גרם לסחרור הרכב. אין חולק כי הרכב פגע במעקה הבטיחות בכביש. החשוד שמע בום אחד ותו לא.

עוד טען הפרקליט, כי הנהג לא הבין שהוא פוגע באופנוע ולכן המשיך לנסוע. בנוסף מסר, כי החשוד הביע צער וכי פעל מתוך פאניקה ובהלה ולא מתוך תכנון. מעצרו של החשוד הוארך בארבעה ימים.

החשוד השני טען בחקירתו, כי נסע ברכב הנוסף, כנוסע ולא כנהג. במשטרה טוענים, כי החשוד ידע שחברו היה מעורב בתאונת דרכים ולא עצר. עוד טען נציג המשטרה, כי "מצופה מאדם בוגר שנתקל ויודע על אירוע כזה שיעשה ככל העולה על ידו, מחברו להודיע, לעצרו במקום, לאלץ את חברו שנוהג ברכב שהוא נוסע בו. החשוד ראה שחברו פוגע, הוא לא התקשר למשטרה".

פרקליטו טען, כי חלקו של החשוד הוא היותו עובר אורח, היותו "שבוי" כנוסע ברכב, היותו עד פוטנציאלי והיכרותו עם הנהג שחשוד שפגע באופנוע. עוד טען הפרקליט, כי "בהגינותו הוא סיפר שהוא ראה אופנוע בשוליח הדרך והוא פעל באופן אקטיבי להזמין כוחות הצלה, מד"א, וזאת מתוך טלפון של הנהג ברכב בו ישב. כמי שלא שלט על הנסיעה ולא בחזקתו הרכב, לא יכול היה להחליט אם יעצרו בשולי הדרך ואיזה פעולות יקרו עד לסיומה של הנסיעה". מעצרו הוארך ביום אחד.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן