רצח בכוונה תחילה

0
224
תמונת אילוסטרציה של סכין מגואלת בדם
תמונת אילוסטרציה. פוטוליה

בין ערן קרני למנוח – משה עקבי, התגלע סכסוך בגין ערבותו של המנוח לחוב של אחר לטובת קרני בסך אלפי שקלים. בעקבות הסכסוך חש קרני מרומה על ידי המנוח ועל כן גמלה בליבו ההחלטה לגרום למותו. לצורך ביצוע ההחלטה, הצטייד קרני במכנסיים ובחולצה, בסכין אשר הונחה על ארון בבית חברו אצלו התגורר, באבן יהודה הסמוכה לנתניה, בכובע גרב אשר הונח בשידת מגירות בבית ובכפפות.

קרני גזר את כובע הגרב כך שיצר בו חורים לעיניים. בתאריך ה- 5.9.13 הגיע קרני סמוך לביתו של המנוח בכפר יעבץ והסתתר בשיחים מול הבית כשהוא חובש את כובע הגרב ומצויד בסכין. בשעה 23:20 או סמוך לכך, יצא המנוח מביתו והתיישב ברכב מסוג וולוו, על מנת לאסוף את חברתו משער הכניסה לישוב. אותה העת, רץ קרני לכיוונו של המנוח ודקר אותו באמצעות הסכין, בכוונה לגרום למותו, מספר רב של דקירות.

לאחר מכן נמלט קרני מהמקום והשליך את הסכין, הבגדים וכובע הגרב, בחממות נטושות הסמוכות למקום. משם נמלט לבית חברו באבן יהודה. כתוצאה מהדקירות נפצע המנוח באורח אנוש ונפטר זמן קצר לאחר מכן.

הנאשם כפר בכל ההאשמות שיוחסו לו ואף טען, כי יש לו אליבי. לטענתו שהה בביתו של חברו בגפו. בהמשך ניסתה ההגנה לטעון, כי החבר אצלו הוא התגורר הוא הרוצח, אולם בית המשפט קיבל את הראיות שהציגה הפרקליטות, בהם ראיות DNA.

שופטי בית המשפט המחוזי מרכז לוד, מנחם פינקלשטיין – סגן נשיא, ליאורה ברודי ורמי אמיר, הרשיעו את הנאשם לאור ראיות רבות שהוצגו לבית המשפט. השופטת ברודי, קבעה בהחלטה, כי "הנאשם הפתיע אפוא את המנוח, בכך שכאשר עמד המנוח לנסוע ברכבו, ניגש אליו הנאשם ודקר אותו דקירות רבות, באכזריות, מתוך כוונה לגרום למותו, ולא כתולדה של התנהגות מקנטרת של המנוח".

השופטים פינקלשטיין ואמיר לא חסכו ביקורת על התנהלות המשטרה בחקירת הרצח. השופט אמיר קבע, כי "כמו חברי, אף אני אינני משלה את עצמי. המאבק בפשיעה אינו יכול להיעשות באופן סטרילי. מדובר בשדה קרב ולא בבית מרקחת. תרגילי חקירה הם דבר חיוני. חקירה קשה וצולבת היא הכרחית. ואולם רב המרחק בין חקירה נוקשה ולגיטימית שכזו, לבין חקירה פסולה ואסורה בשיטות שנקטו החוקרים בענייננו. לא נסכין עם איומים על עדים, ולא כל שכן איומים קשים, במיוחד כשהדבר נעשה בקשר לעדותם. ולא נשלים עם חקירות מחשכים בלתי מתועדות – חקירות שעצם קיומן פוגע בבית המשפט, בהגנה וגם בפרקליטות, ואשר חותרות תחת כל ההליך של גילוי האמת. ראוי שהעומדים בראש הפרקליטות יידרשו לעניין ויבדקו את ההתנהלות האמורה".

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר כי: "ביהמ"ש קיבל היום את עמדת הפרקליטות והרשיע את הנאשם, ערן קרני, ברצח בכוונה תחילה של משה עקבי ז"ל מהישוב כפר יעבץ, על רקע סכסוך בהקשר לחוב כספי. מדובר בתיק מורכב ראייתית שכלל עדים מומחים בתחומים שונים, ראיות פורנזיות ועוד, שהסתיים בסופו של יום בהרשעה מלאה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן