רצים לשיפור הישגים בלימודי מתמטיקה

0
180
רצים יחד 5, צילום יח"צ

לאחר תשעה חודשים, מגיעה תכנית 'רצים ביחד 5' של עמותת דרייב לרגע השיא – מאות מורים, מנהלים ותלמידים ל-5 יחידות מתמטיקה ירוצו ביחד עם שר החינוך נפתלי בנט במרוץ 5 ק"מ המתקיים במסגרת מרתון תל אביב. במסגרת התוכנית ירוצו גם תלמידים ומורים מבית ספר ריגלר בנתניה, אשר עסוקים בימים אלה באימונים לקראת הריצה.

מטרת התכנית, לסייע לתלמידים לשפר הישגיהם ולסיים בהצלחה לימודי מתמטיקה ברמת 5 יחידות. התכנית מופעלת על ידי עמותת דרייב בשיתוף משרד החינוך וקרן טראמפ

עמותת דרייב, הפועלת למימוש הפוטנציאל וחיזוק החוסן האישי בקרב בני נוער, החלה בספטמבר אשתקד להפעיל תכנית דגל חדשה בתיכון בית חינוך שבמועצה האזורית חוף השרון – "רצים ביחד 5". התכנית פותחה במטרה לשפר את הישגי התלמידים המתאימים ללימודי 5 יחידות במתמטיקה ולמנוע נשירה שלהם ל – 4 יחידות.

באחד מרגעי השיא של התכנית, ירוצו כ- 13 מורים ומנהל בית הספר במרוץ של 5 ק"מ של מורים והתלמידים זה לצד זה כסימבול להתמודדות עם קושי ואתגרים. המרוץ יתקיים ב -24 בפברואר כחלק ממרתון תל אביב. במרוץ ישתתפו כ- 100 מורים, מנהלים ורכזים ויותר מ- 500 תלמידים מבתי ספר ברחבי הארץ. בנוסף אליהם גם השר בנט עשוי להצטרף למרוץ ולקחת חלק בריצה יחד עם המורים והתלמידים.

על פי סקר שנערך בשנה שעברה על ידי מכון IPANEL עולה כי 72.5% מהתלמידים בכיתות ט' מאמינים כי יוכלו לגשת ל – 5 יחידות מתמטיקה אם רק ירצו בכך. המודעות העלתה מחדש את השיח לגבי חשיבותו של המקצוע והכלים שניתנים בתחומים מעבר למספרים המתמטיים.

עדי כהן – לוי, מנכ"לית עמותת דרייב, מסרה, כי "השילוב שהעזנו לעשות בין ספורט (סיבולת) שידוע כמאתגר, המפתח תעצומות נפש (גם לרצים מקצועיים), לבין התמודדות עם קושי מתמטי ושמירה על הישגים גבוהים לאורך זמן, היה נכון והוכיח את עצמו מעבר לציפיות. ידע, שיטות לימוד ומורים מקצועיים יש לנו, מה שהרגשנו שחסר זה אותו שינוי – משהו שעוד לא עשו ושיש לו ערך רב ומידי. הגשר הזה עם הריצה ליצירת החיבור בין המורה לכיתה, מייצר אקלים של אחווה, ביחד, אמון, שותפות, וחיזוק תפיסת המסוגלות. שילוב הריצה הכניס משהו אחר, שמעבר לשיפור ההישגים הוביל גם לשיפור מערכת היחסים בין התלמידים למורים ובין התלמידים לחבריהם. עדיין אין לנו את תוצאות הבגרות, אך אנחנו כבר עדים לתוצאות מחקר האמצע ובו שביעות רצון גדולה ובקשות להאריך את התכנית ולהעניק אותה לכל מורה בישראל".

אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ, הוסיף: "הרעיון של חיבור בין 5 יחידות במתמטיקה וריצה משותפת נראה אולי מפתיע, אבל בשניהם המהות היא השקעה, אימון והתמדה גם כשקשה, ולכן אין טבעי מזה. מצוינות היא ערך ואורח חיים שבמסגרתו בוחרים להציב יעד גבוה, להאמין שאפשר, להתאמץ, להתאמן ולהתעקש. בשביל זה בדיוק בבית הספר יש מורים מעולים שדוחפים קדימה ומאפשרים ליותר תלמידות ותלמידים להגיע הכי רחוק שהם יכולים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן