שבע שנות מאסר לצעיר שתקף זוג קשישים

0
117
צילום פוטוליה

אברהם מאיר טלה, תושב נתניה וחייל סדיר בצה"ל בעת ביצוע העבירות,נדון ביום רביעי השבוע, לשבע שנות מאסר בפועל בגין הריגה וחבלה בכוונה מחמירה.

טלה הואשם בתחילה בארבעה סעיפי אישום – רצח, אינוס, חבלה בכוונה מחמירה והתפרצות למקום מגורים. כן הואשם באישום נוסף של החזקת סם מסוכן מסוג חשיש בביתו, לצורך צריכתו העצמית.

בכתב האישום נטען, כי טלה שב מבילוי לילי, לאחר שתיית אלכוהול, כאשר ביקש לקצר את דרכו דרך אזור הבניינים בהם התגוררו זוג הקשישים. הוא הבחין בדלת ביתם הפתוחה ונכנס פנימה במטרה לגנוב רכוש. הקשישה הבחינה בו והחלה לצעוק. בין השניים התנהל מאבק, הנאשם הלם בה וגרם לה לחבלות ולשבר בשורש כף ידה. בעלה שנזעק לעזרתה לא יכול היה למכותיו של טלה שאף גרר אותו ארצה.

טלה נמלט מהמקום והותיר את זוג הקשישים חבולים. זוג הקשישים נזקקו לטיפול רפואי, הבעל אושפז אולם במהלך אשפוזו לקה בדלקת ריאות חריפה ונפטר. לטלה יוחס אישום של רצח וכן אינוס הקשישה.

במהלך דיוני ההוכחות בפני הרכב של שלושה שופטים מבית המשפט המחוזי בנצרת, תאופיק כתילי, אשר קולה ודני צרפתי, התברר, כי החבלות שספג הקשיש המנוח לא היו הסיבה הישירה למותו, אלא הוא נפטר כתוצאה מדלקת ריאות בה לקה במהלך אשפוזו. כמו כן לא הוכחו יסודות משפטיים נוספים המאפשרים הרשעה בעבירה של רצח. לאור זאת זוכה הנאשם מחמת הספק והרשיעו תחת זאת בעבירת הריגה.

לעבירת האונס, קבעו השופטים כי התביעה לא הרימה את הנטל המוטל עליה להוכחת אשמה מעבר לספק הסביר. הנאשם זוכה מחמת הספק מעבירה זו והורשע תחתיה בעבירת חבלה בכוונה מחמירה. לכך תרמו, בין היתר, פגמים באופן ניהול החקירה לדוגמא – לא נחקרו עדים רלוונטיים ולעיתים לא נשאלו שאלות מתבקשות. הגרסאות השונות והסותרות הצטרפו לקשיים הראייתיים ובכך הובילו לספק הסביר כנדרש להרשעה בפלילים, בכל הנוגע לסעיף אישום זה.

טלה הביע חרטה על מעשיו והודה, כי עשה מעשה שלא יעשה. הוא תיאר כי נכנס לדירת המנוח במטרה לגנוב והוסיף כי: "הלוואי ולא היה קורה מה שקרה". טלה תיאר כי במשך כל התקופה עד ליום מעצרו, לא ידע כי הקשיש נפטר. טלה ביקש לשלם על חטאו, אולם הדגיש כי בקשתו היא לעונש שפוי ומידתי, אשר לאחריו, יוכל להרים את ראשו. טלה אמר לשופטים, כי ישמח לשלם לאלמנה פיצוי, אולם בנסיבות חייו, מבקש כי לא יוטל סכום גבוה אשר ימוטט עוד את משפחתו והוריו אשר גם כך, כורעים תחת הנטל.

בנוסף למאסר בפועל נדון טלה לשנתיים מאסר על תנאי ופיצוי למשפחת המנוח בסך 80 אלף שקלים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן