עשרות בהפגנה נגד הקמת שדה תעופה אזרחי באזור

0
111
הפגנה שדה תעופה אזרחי עמק חפר נתניה
עשרות בהפגנה נגד הקמת שדה תעופה אזרחי. צילום באדיבות עמק חפר

"התנהלות הרשויות השונות לא תקינה" – כך קבע ראש מועצת עמק חפר, רני אידן, ממובילי מאבק הרשויות בכל אזור נתניה המתנגדות להקמת שדה תעופה אזרחי. את הדברים אמר במהלך דיון שהתקיים בשבוע שעבר בירושלים, במסגרת דיון נוסף אשר קיימה הוועדה לתשתיות לאומיות בנושא החלופות להקמת שדה תעופה אזרחי. מול משרדי הוועדה הפגינו עשרות מתושבי עמק חפר, המתנגדים להקמת שדה התעופה האזרחי בשטח המועצה האזורית – באזור המושב בית הלוי.

החיפוש אחר מקום להקמת שדה תעופה אזרחי: התנהלות עקומה

במהלך הדיון, כך התברר להפתעת המוזמנים המייצגים את הרשויות והיישובים באזור כולו בהן נבדקו חלופות להקמת שדה התעופה האזרחי, כי חברי הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל א.ח.) החזירו לשולחן הדיונים חמש חלופות שלא היו עד כה בסדר העדיפויות – אחת מהן, גם היא בשטחי מועצת עמק חפר: חלופת גאולי תימן.

ראש המועצה האזורית עמק חפר, רני אידן, לא הסתיר את זעמו. "לצערי, רשויות המדינה עובדות עקום ולא לומדות פעם אחר פעם מטעויות. זו פשוט חוצפה! אין יתכן, אחרי שכבר הסתירו מאתנו בהתנהלות קודמת חלופות קיימות בעמק חפר, שהמדינה מסתירה פעם נוספת?".

מה הכוונה שהמדינה מסתירה פעם נוספת חלופה?
"אנחנו יושבים בוועדה, מתכוננים להיאבק נגד הקמת שדה תעופה סמוך לבית הלוי. פתאום, יועץ התעופה שלנו אומר לחברי הוועדה, שהוא שמע שיש עוד חלופות על הפרק וראשי הוועדה מהנהנים. איך יתכן דבר כזה? מתי תכננו להודיע? מה יש להסתיר? זה לא ניהול תקין, וזו לא דרך לקדם תכניות ארציות ולאומיות. אם צריך, אנו נפנה גם לערכאות משפטיות נגד ניסיונות ההסתרה החוזרים ונשנים של הות"ל."

מדוע, בעצם, ההתנגדות הגדולה כל-כך להקמת שדה תעופה אזרחי באזור?
"מדובר במהלך המיועד לשרת מגזר מסוים – תוך ניתוק מוחלט מראיה ארצית רחבה ותוך פגיעה בתהליכי שיקום שימור ופיתוח בר קיימא. מעבר למטרדי הרעש הברורים, לזיהום האוויר, תהיה פגיעה חמורה בערכי טבע. לא בכדי מרבית הרשויות באזור הצטרפו למאבק הציבורי שלנו. אנו נחושים בדרכנו ובהחלטתנו למנוע את הקמת שדה התעופה בשטחי עמק חפר. לא ניתן להקים בעמק חפר שדה תעופה, לא נחסוך במשאבים ונהפוך כל אבן עד שנוריד תכנית רעה זאת מעל סדר יומנו".

ברשימת הרשויות המתנגדות להקמת שדה תעופה אזרחי באזור, כזה האמור להחליף בין השאר את שדה התעופה האזרחי בהרצליה ולשמש תשתית תעופתית לכלי טיס קלים לכל אזור השרון וכן תל אביב, מופיעות הערים נתניה וכפר יונה, אבן יהודה, לב השרון, חוף השרון וכמובן עמק חפר המובילה את המאבק. על-פי הות"ל, באזור נבחנות חלופות בארבע נקודות שונות להקמת שדה התעופה האזרחי, בו צפויים לקיים אלפי טיסות בשנה והוא מיועד למאות מטוסים קטנים.

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי העיתונים השרון שלי וכן נתניה און ליין – נתניה:

כתב אישום: הבריחה חמישה קילוגרמים של קוקאין במזוודה

כתב אישום: הניח מטען דמה במועצת קדימה צורן

מאות חתמו על התנגדות לבניית שכונת מגדלים בצפון נתניה ואביחיל

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן