שוטרי נתניה חשפו מעבדת הידרו ענקית ברעננה

0
92
מעבדת הידרו. צילום באדיבות משטרת נתניה
מעבדת הידרו צילום באדיבות משטרת נתניה

מידע שהגיע למשטרת נתניה הוביל לחשיפת מעבדת הידרו שפעלה בווילה מפוצלת ברעננה עם קיר משותף לפעוטון; מאות שתילים בשווי של כשמונה מיליון שקלים הוחרמו

מאת אופירה חסיד 

מערך המודיעין של משטרת נתניה רושם לעצמו הישג נוסף באיתור מעבדות לייצור הידרו, הממוקמות בדירות למגורים – הפעם בעיר רעננה: בפשיטה בה נטלו חלק לוחמי יחידה 101 של מג"ב ושוטרי תחנת נתניה בעיר רעננה, נחשפה המעבדה בה מאות שתילים בסכום המוערך בשמונה מיליון שקלים. שוטרים שהשתתפו בפשיטה סיפרו לנתניה און ליין, כי "כשהגענו לכתובת הופתענו. זו הייתה וילה גדולה, שנחצתה ומעבר לקיר פעל גן ילדים לפעוטות בני שנתיים. הם כלל לא ידעו מה גדל להם מעבר לקיר בזמן ששיחקו בבובות ובקוביות".

מעבדת הידרו ביתית. צילום באדיבות משטרת נתניה
מעבדת הידרו ביתית. צילום באדיבות משטרת נתניה

המידע המודיעיני שהתקבל בתחנת המשטרה בנתניה היה מדויק. במהלך השנה האחרונה, בעקבות עבודת שטח מאומצת שכללה בעיקר חיזוק ושיפור האמון עם ומול הקהילה, ולא רק, אלא גם בבנייה ושימור נכסים מודיעיניים משטרתיים. המעבדה עצמה, זו שנחשפה, פעלה מווילה גדולה בת ארבעה מפלסים – כאשר בקומה הראשונה, כאמור, פועל גן ילדים ולו כניסה נפרדת. לגן עצמו ולמפעיליו לא היה קשר וגם לא מידע על הנעשה בקומות למעלה.

אחת הדרכים המוכרות יותר לאיתור דירות בהן מעבדת הידרו, היא בדיקה של צריכת החשמל. מעבדת הידרו, בה מגדלים את שתילי הקנביס, כוללת מערכת לשליטה על אקלים, תאורה מיוחדת המדמה אור וחושך, מערכת השקיה וכן מערכת להוספת דשנים. במקרה הנוכחי, כך התברר בבדיקה ראשונית, צריכת החשמל כלל לא נרשמה בשעון השייך לחברת החשמל – זאת לאחר שמפעילי המעבדה התחברו למערכת החשמל בצורה פיראטית.

עד לפני מספר שנים השתמשה משטרת ישראל בנתוני חברת החשמל כדי לאתר מבנים בהם חריגות חשמל בולטות ולא מוסברות, כחלק מהמהלכים לאיתור מעבדות. לפני כחמש שנים, בעיר נתניה, נחשפה בדרך זו מעבדת הידרו שפעלה באזור התעשייה הישן בתוך מכולות (קונטיינרים א.ח) באין מפריע. החשמל הוזן דרך חיבור לא חוקי לעמודי תאורה עירוניים. מידע מודיעיני חלקי, מעקבים וכן נתונים שהתקבלו מחברת החשמל שהצביעו על חריגה משמעותית, הובילו באותה עת לחשיפת המעבדות וסגירתן.

בעל הנכס עוכב לחקירה, ואילו מפעיל המעבדה טרם נלכד ובמשטרה פועלים לאיתורו. מדובר מרחב השרון נמסר לנתניה און ליין, כי במהלך השבועיים האחרונים אותרו, למעט מעבדת ההידרו ברעננה, עוד ארבע מעבדות הידרו: אחת בראש העין ושלוש בפתח תקווה. במהלך השנתיים האחרונות נחשפו בנתניה, בשישה מקרים שונים מעבדות הידרו – כאשר בחמישה מהמקרים נחשפו המעבדות בעקבות מידע מודיעיני מוקדם, ואילו במקרה אחד בעקבות פשיטה על הדירה בנסיבות אחרות.

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן