שלו חזוט סגן אלוף אירופה בג'יו ג'יטסו – הריאיון המלא

1
215
שלו חזוט ג'יו ג'יטסו נתניה
שלו חזוט, סגן אלוף אירופה לנוער. צילום באדיבות אמיר בוארון

 

שלו חזוט (15) תמיד ידע שהוא רוצה להיות ספורטאי מקצועי. כמו ילדים רבים הוא התחיל בכדורגל, עד שבשלב מאוחר יחסית הבין שג'יו ג'יטסו מדבר אליו הרבה יותר. רגע אחרי שנחת בנתב"ג, התפנה שלו חזוט לריאיון ראשון – הפעם בתור סגן אלוף אירופה לנוער. על השאיפות, הקושי לשלב לימודים ואימונים וגם על המטרה הבאה בשיחה ראשונה לתקשורת.

רבים שזוכים במקום השני מרוצים אך גם מאוכזבים, כי היו במרחק נגיעה מהמקום הראשון. מה התחושות המלוות אותך?
"ברור ששמחתי על הזכייה, אבל אם לומר את האמת ולהיות כנה, אז כן, קצת התאכזבתי מעצמי. לא הלך לי טוב כמו שציפיתי. תכננתי מאוד על המקום הראשון וברור לי שהייתי יכול להגיע לשם, אבל זה ספורט – לפעמים יש הפתעות נעימות ולפעמים הפתעות פחות נעימות. לעמוד על הפודיום באליפות אירופה זה לא דבר מובן מאליו, אבל כן הייתה צביטה קטנטנה בפנים, ורק בגלל שאני מודע ליכולות שלי ויודע שזה היה חוסר מזל. אדאג להגיע לזה בפעם הבאה".

אל ענף הג'יו ג'יטסו הגעת בגיל מאוחר יחסית. מה גרם לך להיחשף ולהיסחף אל עולם אמנויות הלחימה?
"התחלתי בכדורגל בכלל. בגיל שבע ההורים רשמו אותי לבית ספר לכדורגל ושיחקתי כדורגל עד גיל 13. אז בעצם הבנתי שאני לא רוצה בזה יותר. לא הייתה לי את התשוקה למשחק כמו בהתחלה. אני חושב שחוסר תשוקה זה סימן ברור לכל מי שרואה בספורט עתיד מקצועי, לעשות חושבים עם עצמו ולעשות שינוי. במקרה שלי גיליתי את הג'יו ג'יטסו בזכות חבר טוב של אחי שהתאמן והציע לי לבוא לאימון ניסיון, זרמתי אתו, כי נמשכתי לאומנות לחימה והיה ברור לי שזה הכיוון אליו אני רוצה לפנות. פשוט התאהבתי בענף".

כתלמיד כיתה ט', במדינה בה ספורט הישגי-אישי לא זוכה כמעט לליווי, איך אתה מתמרן בין לימודים וחיי חברה?
"אני לומד בכיתה ט' בבית ספר אלדד. אני נעזר הרבה מאוד במורים פרטיים, כי יוצא לי להפסיד לא מעט חומר וימי לימוד בעקבות התחרויות. בבית הספר מתחשבים עד כמה שניתן. זה לא פשוט לשלב את הלימודים עם אימוני ספורט ויש בזה אפילו הרבה מאוד כאב ראש, אבל אני נהנה מהמקצוע שבחרתי ומצד שני מבין ויודע את חשיבות הלימודים לעתיד שלי – כך שאני לא רוצה ולא מתכוון לוותר על אף אחד מהם למרות הקושי. חיי חברה זה גם משהו שאני מנסה להתמיד בו, כי בסופו של יום אני עדיין נער בן 15, גיל בו לחברים יש מקום מאוד רציני בחיים. ההבדל הוא, שאני בניגוד לנער אחר בן גילי צריך וחייב לתכנן את הזמן שלי הרבה יותר בקפידה. אם תסתכלי על זה, יש לזה הרבה יתרונות, כי במקום להיות תקוע מול מסך במשך שעות כי יש זמן, אני מנצל כל רגע פנוי".

עד כמה צוות המורים בבית הספר מתחשב ועוזר לך?
"בבית ספר אלדד רגילים ללמד אלופים. יש המון התחשבות מצד הצוות המקצועי בבית ספר ובישראל זה לא מובן מאליו. זה מתבטא במועדים מיוחדים למבחנים, הארכת זמן בהגשת עבודות וכל דבר שאני צריך ויש ביכולתם לעזור – אבל עם כל העזרה והנכונות של בית הספר וצוות המורים – אני צריך עזרה נוספת, כי אני באמת מחסיר הרבה ולהשלים לבד חומר של שבוע ולפעמים יותר, זה לא פשוט. כמו שאמרתי קודם, זה לא פשוט אבל לא בלתי אפשר. אז נכון שזה מורכב יותר, אבל יש לי את העזרה של צוות בית הספר, החברים והמשפחה אז אני מסודר".

סדר יומו של ספורטאי תחרותי, בעיקר בענפים אישיים, עמוס הרבה יותר. בעוד באירופה ספורטאים בענפים אישיים נהנים ממסלולים מותאמים אישית כבר מגיל צעיר, הכוללים מערך לימודים המשתלב באופן טבעי באימונים, ישראל עדיין לא שם – במרבית ענפי הספורט – גם לא כשמדובר באוצר נדיר של כישרון. שלו חזוט עוסק בג'יו ג'יטסו כשנתיים בלבד. את הפוטנציאל הגלום בו ראה המאמן אמיר בוארון (mma ישראל). בניגוד לענפי ספורט קבוצתיים, בו אחד יכול לחפות על השני, בענפי ספורט אישיים, כל האימונים והעבודה מתקבצים לרגע אחד – יחסית קצר. באליפות אירופה התמודד שלו חזוט עם מתחרים שצברו הרבה יותר פז"מ ממנו, וגבר עליהם – בקלות יחסית.

נסה לתאר שגרת יום של סגן אלוף אירופה
"כמי שמתחרה הרבה ולפני כל תחרות, מן הסתם, אני צריך להכין את עצמי שזה אומר להתאמן יותר, השגרה שלי כוללת כל יום אימון. בימים שאני בארץ, אני כמובן הולך ללימודים, מגיע הביתה אוכל משהו ורץ לאימון. לפני תחרויות יוצא שאני מתאמן גם פעמיים ביום. בין לבין אני משלב שיעורים פרטיים להשלמת פערים בלימודים, הליכה לחדר כושר ועוד. הכל מתחיל ונגמר בתכנון מראש, בהצבת יעדים ובהתייחסות לכל סיטואציה כאל אתגר".

האם הגדרת לעצמך מהו היעד הבא או שאתה מעדיף לנוח על זרי הדפנה?
"בעוד כחודשיים תתקיים תחרות ברומא. השאיפה היא להצליח לזכות במקום הראשון. בכלל, אני שואף למצוינות תמיד – כך שהיעד הבא שלי הוא להגיע גבוה יותר מהפעם הקודמת. אם הפעם זכיתי במקום שני, המטרה הבאה היא להגיע למקום הראשון ואני אעשה את זה".

כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם: 

רימון גולדמן מציגה: בואו נדבר על זה

רון שחר חשוף מתמיד

קראטה: מדליית זהב לגלעד רוקח באליפות העולם לנוער

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן