תזמורת נתניה מציגה: הפתעה

0
73

אנדריאס שול, איאנו קימורה, סלים עבוד אשקר ודיליינה ג'נסון – הם רק חלק מרשימה ארוכה של מוזיקאים בינלאומיים ידועי-שם, אשר ייקחו חלק ויופיעו יחד עם תזמורת נתניה הקאמרית קיבוצית בעונת הקונצרטים הקרובה 2014-2015.  לנתניה און ליין-ksn נמסר, כי הקו המוזיקלי אותו הנהיג מנהלה האמנותי, המנצח של עד-אל, יימשך עם חידושים מפתיעים ליצירות ותיקות ועיבודן בלבוש חדש ובגישה מקורית.

בעונה ה-44 של תזמורת נתניה ייקחו חלק תשעה אמנים אורחים מחו"ל, שישה אמנים ישראלים מובילים וכן שני אנסמבלים צעירים.  ברשימת השמות מופיעים קרל הינץ-שוץ, החלילן הראשון של הפילהרמונית בווינה, שזאת לו עונה שנייה ברציפות בה ישתף פעולה עם תזמורת נתניה. שוץ  ישתתף בקונצרט פתיחת העונה, בביצוע גרסתו לקונצ'רטו לכינור של בטהובן.

לחגיגה צוענית צפויים מנויי תזמורת נתניה בקונצרט בו יתארחו המנצח דיוויד לוקינגטון ורעייתו, הכנרית דיליינה ג'נסון, המופיעה מעל במות העולם מאז גיל שמונה.  עוד צפויים להשתתף ולקחת חלק:  נגנית האקורדיון הלטבית, קסנייה סידורוב, בקונצ'רטו למקלדת ברה מינור של באך. על הקונצרט ינצח סלים עבוד אשקר. את שוודיה ייצג נגן הטרומבון, כריסטיאן לינדברג, בעיבוד מקורי לקונצ'רטו של קרן יער אותו כתב מוצרט, ואשר הותאם לטרומבון.

בהיבט האופראי שני קונצרטים כבר מעוררים עניין בישראל ומחוצה לה: קונצרט בהשתתפות המצו-סופראן היפנית ומעצבת התכשיטים הבינלאומית איאנו קימורה, שתבצע את הסטאבט-מאטר של בוקריני , וכן זמר הקונטרה-טנור המוביל, אנדריאס שול, אשר יופיע לצד רעייתו, נגנית הצ'מבלו הישראלית תמר הלפרין בקונצרט סיום העונה שיוקדש לשייקספיר. יחד איתם תופיע מקהלת הילדים מורן.