סיעת למען נתניה בראשות קרן ואורנשטיין פרשה מהקואליציה

1
191
הרצל קרן - נתניה
הרצל קרן. צילום קובי לחמיש

 

שבוע לאחר הודעת משטרת ישראל, כי חקירת החשד לשחיתות בנתניה הסתיימה ובידי המשטרה תשתית ראייתית לכאורה שהועברה לבדיקת הפרקליטות לעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים מצד ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, הודיעה סיעת למען נתניה, בראשות הרצל קרן ועופר אורנשטיין על פרישה מהקואליציה העירונית. הודעה ראשונית, כי סיעת למען נתניה תשקול את המשך דרכה בקואליציה העירונית, התפרסמה שעה לאחר הודעת המשטרה בשבוע שעבר. במהלך סוף השבוע התקיים דיון פנימי בהשתתפות חמשת חברי המועצה מטעם הסיעה, בשיתוף חברי הנהלת למען נתניה, בסיומם הוחלט על פרישה.

עופר אורנשטיין - נתניה
חבר המועצה עופר אורנשטיין. צילום קובי לחמיש

פצצה פוליטית

בהודעה רשמית שפרסמה הרשימה נמסר, כי "לצערנו נפל דבר בעיר. משטרת ישראל, לאחר חקירה ממושכת ויסודית בליווי נציג הפרקליטות, החליטה להמליץ לפרקליטות על הגשת כתב אישום בנושא שוחד לכאורה כנגד ראש העיר המכהנת. במצב דברים זה סיעת "למען נתניה" לא תוכל להיות שותפה לשלטון המואשם לכאורה בשוחד ובעבירות נוספות. לאור זאת, אנו מודיעים בזאת על פרישתנו מהקואליציה העירונית במתכונתה הקיימת. אנו נמשיך לשרת את הציבור מספסלי האופוזיציה – כפי שעשינו במשך שנים ארוכות ובהצלחה רבה".

בהודעה עצמה מנתה הסיעה את הסיבות להצטרפותה לקואליציה העירונית ואת הנושאים אותן קידמה, לטענתה, במהלך שלוש השנים האחרונות, בין השאר, הגדלת ההשקעות בחינוך, הרחבת פרויקט סטודנטים בונים קהילה, הפחתת הארנונה לעסקים קטנים ומגורים באזור 1, הגדלת תקציבי הקהילה והנוער, קידום פרויקטי פינוי-בינוי ותמ"א 38 במתחמים הישנים והטמעת פרויקט השיטור הקהילתי לצד הגדלת מספר הניידות וכוח השיטור.

מדוע לא פרשה הסיעה עם תחילת החקירה – מה שגרר באותה עת ביקורת פנים סיעתית וגם ציבורית?
"כל עוד התנהלה חקירה נהגנו בממלכתיות ובאחריות. לא הגבנו בחופזה ולא התבססנו על שמועות ורכילות. נהגנו באורך רוח ובכבוד לראש העירייה… אולם, יש גבול לכל דבר. בעניינים הנוגעים למנהל תקין וליושר ציבורי, יש לתנועת למען נתניה קווים אדומים ברורים. מבחינתנו, החלטת המשטרה להמליץ לפרקליטות על הגשת כתב אישום בנושא שוחד לכאורה, זהו קו אדום… החלטנו לקחת מנהיגות ואחריות ציבורית, שכן להמלצת המשטרה יש מבחינתנו משמעות ציבורית ולא רק משפטית".

מרים פיירברג-איכר
מרים פיירברג-איכר

לא מתרגשים

בסיעת "נתניה אחת" לא התרגשו מהודעת השותפה הבכירה בקואליציה על יציאה אל ספסלי האופוזיציה. בהודעה רשמית נמסר, כי "סיעת "נתניה אחת", בראשותה של ראש העיר מרים פיירברג איכר, ניהלה, מנהלת ותנהל את העיר נתניה ביד רמה, במקצועיות, בשקיפות, ביושר, בהגינות ובשיתוף פעולה מלא עם רוב הסיעות במועצת העיר. ראש העיר תמשיך להוביל ולפתח את נתניה, עם או בלי הסיעה הפורשת, לרווחת העיר ותושביה. על פי חוק, המשטרה אינה גוף ממליץ אלא מעבירה את ממצאי החקירה להחלטת הפרקליטות. אנו סמוכים ובטוחים שלא דבק בראש העיריה רבב והפרקליטות תסגור את התיק והאמת תצא לאור. פרישת סיעת "למען נתניה" הייתה צפויה לפני מועד הבחירות הקרובות, ומצער שחברי הסיעה הפורשת בחרו בעיתוי זה – טרם קבלת החלטת הפרקליטות".

על העבודה המשותפת עד להודעת "למען נתניה", ביקשו בסיעת "נתניה אחת" להדגיש, כי "כמי שהיו שותפים שלנו בשנים האחרונות ועבדו עמנו באופן צמוד, ידוע לסיעה הפורשת, כי ראש העיר נוהגת לאורך כל הדרך ביושר ובהגינות – אחרת ללא ספק היו פורשים מזמן מהקואליציה".

מתחת לשטח

על-פי הערכות גורמים פוליטיים, חזרתה של סיעת למען נתניה אל ספסלי האופוזיציה תחזק משמעותית את האופוזיציה העירונית המונה כעת שלושה חברי מועצה והחל מישיבת מועצת העיר הקרובה תמנה שמונה. במצב זה, אומנם, מעמדה של מועצת העיר ישתפר תדמיתית כגוף מאוזן יותר בו יש משקל ציבורי לאופוזיציה העירונית. אולם, עדיין לראש העיר יהיה רוב מוצק ויציב של 19 חברי מועצה בקואליציה.

כדי לסכל אפשרות תאורטית לחייב קיום ישיבות שלא מן המניין (יש צורך בחתימת תשעה חברי מועצה מתוך 27 א.ב) לא מן הנמנע שפיירברג-איכר תפעל לצירופם של אחד מתוך שלושת חברי המועצה שכרגע מרכיבים את האופוזיציה. מנגד, ינסו חברי האופוזיציה לשכנע אחד מחברי המועצה בקואליציה להצטרף לשורותיהם.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן