החברה לפיתוח נתניה החלה בעבודות סלילת כביש עוקף נתניה מזרח. הכביש יתחבר בצפון למחלף רב מפלסי בכביש 57. מדרום יתחבר לכביש 561 אותו סוללת חברת נתיבי ישראל.
את הפרויקט, המתבצע במסגרת הסכם גג, מממנות רשות מקרקעי ישראל ועיריית נתניה. הכביש יכלול נתיבי תחבורה ציבורית, מדרכה וטיילת מזרחית. בנוסף, שביל לרוכבי אופניים, מערכות תאורה ותשתיות תת קרקעיות.
מערכת הנקזים בכביש בימי גשם, תסיט את המים לנחל נורדיה, אותו צפויים להטות ולחברו למוביל. הטיית נחל נורדיה צפונה, צפויה למנוע את ההצפות מהן סובלים תושבי נאות גנים (שכונת ותיקים – נתניה). כחלק מהליך הסלילה, נקבע מראש כי לכל אורך רצועת הכביש – עוד בשלב התשתית – יוטמנו שרוולים המיועדים למתח עליון של חברת חשמל.ההטמנה התת קרקעית תאפשר המשך שיווק המגרשים במתחם שכונת צמרות על-ידי רשות מקרקעי ישראל. בעיריית נתניה מעריכים, כי סיום עבודות סלילת כביש עוקף נתניה מזרח, בעוד כשלושים חודשים. עלות סלילת הכביש עצמו, כאמור, כמאה מיליון ש"ח. עלות שלושת מרכיבי הפרויקט הינו כ-350 מלש"ח.
עם סיום הכנת התשתיות הנדרשות ובמקביל, יחלו העבודות על הקמת שכונת צמרות (הבננה). השכונה החדשה כוללת 3,100 יחידות דיור בבנייה רוויה ומבנים רבי קומות. בנוסף, 400 יחידות לדיור מוגן, שטחים ציבוריים פתוחים, מבני ציבור ומסחר.
התוכנית גובלת בצידה המזרחי של נתניה בצמוד לשכונת עמליה, שכונת נאות גנים ושכונת קרית השרון. כמו כן, כוללת התוכנית את פארק האנ"מ שיוקם לאורכו של הכביש העוקף.