בית הספר לחינוך מיוחד "אמירים" בנתניה – על שם אורה נמיר ז"ל – נועד לשמש מסגרת חמה, מכילה תומכת ומובילה בהיבט החינוכי; בביה"ס לומדים 90 תלמידים.
במעמד ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, חנכה העירייה את בית הספר "אמירים" המיועד לתלמידים המאופיינים כבעלי קשיים התנהגותיים רגשיים.
ראש העיר, ציינה בדבריה שהיא מאמינה כי ההנצחה, היא בדיוק במה שהייתה אורה נמיר מבקשת להיות מונצחת. במשהו שקשור לדור הצעיר. במשהו שהיה חשוב לה לטפל בחוליה המיוחדת בחברה הישראלית. "כל מה שאנחנו זוכרים ממנה זו הדאגה לחלש. זה הרצון שלה לשפר את איכות החיים של תושבי ישראל. בעיקר אלה מיעוטי היכולת שהחיים לא חייכו אליהם והיא הייתה שם עבורם", הדגישה פיירברג.
איש התקשורת, העיתונאי וחתן פרס ישראל לתקשורת, יעקב אחימאיר, שיבח את ראש העיר, מרים פיירברג-איכר על ההחלטה להוקיר את אורה נמיר. דווקא כמי שלא השתייכה לזרם הפוליטי שלה והגדיר את החלטתה "כמחווה נדירה, דווקא בימים של שנאה, קטטות וגידופים לפני הבחירות."
בית הספר "אמירים" נועד להוות מסגרת חינוכית חמה, מכילה, מקצועית ומובילה בתחומה. מסגרת המקנה לתלמידיה מיומנויות לימודיות, רגשיות וחברתיות. בנוסף, את האמונה כי ביכולתם לברוא את מציאות חייהם ואיכות לימודים גבוהה.
בית ספר "אמירים" בנתניה – מענה מיוחד – עם חינוך מיוחד המוביל להצלחה בחיים
טובה דולב, ראש מינהל חינוך בעיריית נתניה, הוסיפה כי "מדובר בנדבך חינוכי נוסף למגוון הקיים כיום בעיר. כאשר ניתנים מענים לילדים הזקוקים לחינוך מיוחד כמו גם מענים מגוונים לתלמידים המצטיינים".
"התפיסה החינוכית טיפולית – הגישה הדיאלוגית והמפגש האמפתי הינם מונחים מרכזים באקלים הבית ספרי", ציינה מנהלת האגף לחינוך מיוחד בנתניה, אסתי יוסף. "כאשר השיח הרגשי הינו משמעותי מאוד בשבילי בית הספר. המפגש החם, האוהב והאמפתי בשילוב גבולות מאוד ברורים. יעדים אישיים לאורך השנה מצליחים להצמיח את תלמידי בית הספר. בהמשך, להביאם לשילוב במסגרות החינוך הרגילות. "
בית הספר מאכלס כיום כ – 90 תלמידים, כאשר צוות בית הספר מונה כ – 46 איש. בסגל המקצועי: מחנכות, מורים מקצועיים, סייעות, מטפלות באומנות ועוד.
בבית הספר 13 כיתות אם. בכל כיתה לומדים בין 6 ל – 10 תלמידים בממוצע. בכל שיעור שני אנשי צוות המשובצים לכיתה – מורה\ מחנכת וסייעת לימודית.
בבית הספר נהוגה תכנית אישית לכל ילד – הן בתחום הלימודי והן בתחום ההתנהגותי. לכל תלמיד מטרות ויעדים שונים אותם משקפים לתלמיד ולהורים. לאורך השנה מתקיימות "עצירות" רבות למחשבה על התכנית, ונעשים שינויים לאורך השנה במידת הצורך.
כמו כן, התלמידים משתתפים בפרויקטים מיוחדים, בהם, מד"צים ומועצת תלמידים. זאת לצד קבוצת צילום, קבוצת רובוטיקה, פעילות כנאמני פינת חי ועוד.