ארגון 15 דקות ביקר בנתניה במטרה לקצר פקקים

ארגון 15 דקות פועל מול הרשויות בישראל במטרה לקדם את התחבורה הציבורית - בדגש על זמני נסיעה פנים עירוניים ויישום דרכים לצמצם אותן. 

0
3213
ארגון 15 דקות פועל מול הרשויות בישראל, בהן נתניה, במטרה לקדם את התחבורה הציבורית - בדגש על זמני נסיעה פנים עירוניים ויישום דרכים לצמצם אותן. 
ארגון 15 דקות ביקר בנתניה

עיריית נתניה, באמצעות האגף לפיתוח עסקי וקשרי חוץ, אירחה את חברי וחברות ארגון 15 דקות. מטרת הארגון הוא לקדם תחבורה ציבורית מהירה, זמינה ואיכותית. את נציגי הארגון ליוותה איריס דור-און, מנהלת קשרי ממשל וקידום מדיניות בארגון.

בסיור ובהרצאות השתתפו, בין השאר, נציגים מעשרות רשויות, הוסיף מנהל האגף לפיתוח עסקי וקשרי חוץ ד"ר קובי ברדה.

 הסיור עם נציגי ארגון 15 דקות החל בתחנת הרכבת בנתניה. שם נפגשו המשתתפים ונחשפו לאתגרים בהגעה לעבודה באמצעות תחבורה ציבורית.

במהלך הסיור הרגלי לאזור התעסוקה הסמוך, הציג יוני אושר, מנהל היחידה לפיתוח עסקי בעירייה, את תמונת המצב. בנוסף, את התוכניות העירוניות לשיפור התחבורה הציבורית. 

 במהלך הביקור התארחו המשתתפים במשרדי חברת לוריאל, בהובלת טל קרפל ובהשתתפות סיון שובל מחברת פספורטקארד. נציגי החברות הציגו בפני המשתתפים קשיים תחבורתיים ודנו בנושא. 

במפגש נערך דיון מעמיק עם מעסיקים ונציגי העירייה. הדיון נסוב על חשיבות הנגישות התחבורתית ומתן פתרונות מקיפים יותר. בין השאר, בדגש על תחבורה ציבורית מבוססת רכבת ואוטובוסים. בין השאר, באמצעות שיפור תשתיות, שיובילו לקיצור זמני המתנה, מתן עדיפות לתחבורה ציבורית והגדלת תדירות הקווים. 

הסיור נחתם בהרצאה של רן רייז, מנהל אגף תחבורה במשרד להגנת הסביבה. בהרצאתו הציג רייז היבטים של בריאות הציבור, התייעלות אנרגטית והפחתת זיהום אוויר במאצעות תחבורה ציבורית.