רשת הספריות העירוניות בעיר נתניה רשמה בשבוע שעבר הישג ארצי נוסף: סיפור שכתבה הדר ויגדר, תלמידת כיתה ד' ובוגרת קורס כתיבה יצירתית לילדים ונוער, נכלל בספר היצירות של ישראל.
"זו השנה השלישית ברציפות, שילדי נתניה, משתתפי קורס הכתיבה היצירתית, זוכים שסיפורם ייכנס לספר היצירות של ישראל – בו מופיעים 60 הסיפורים הטובים ביותר מבין עשרות אלפי סיפורים הנשלחים לבדיקת ועדת הפרס", אמרה לנתניה און ליין-ksn סופרת הילדים והנוער זוהר אביב, תושבת נתניה בעצמה, המעבירה את הקורס המתקיים במתחם מדיה טק במרכז החממה בקריית השרון.
מהעמותה לחינוך בלתי-פורמאלי ביקשו להדגיש, כי רשת הספריות העירוניות, הכוללת כשישה מדיטקים וספריות הפזורות בכל רחבי העיר, נחשבת לאחת המובילות בישראל – הן בשיעורי הגידול המתמידים במספר המשתתפים בפעילויות השונות, והן בזכות הפיכת רשת הספריות בעיר למרכזי פנאי ותרבות – המשלבים חוגים ואירועי תרבות הסובבים סביב עולם הספרים לצד פעילויות חווייתיות והטמעת אהבת הקריאה.
"אנו מאמינים בחשיבות העידוד לכתיבה יצירתית, ולכן חשוב היה לנו להשקיע את המיטב בקורס זה", הוסיפה לאה אלון מנהלת רשת הספריות העירוניות: "זו הסיבה מדוע את הקורס מנחה, אישית, סופרת הילדים והנוער זוהר אביב, מהמובילות בתחומה וגם תושבת העיר".
ויגדר, תלמידת בית הספר היסודי הרצוג, שכאמור סיימה בימים אלה את לימודיה בכיתה ד', הסבירה בראיון קצר כיצד הגשימה לעצמה חלום.
באיזה גיל חשבת שאת אוהבת ורוצה לכתוב?
"בגיל שבע זה קרה, כי רציתי להמציא עולם קטן משלי, וגם בעקבות קריאת ספרים. קראתי את "יד הפלא", ואהבתי את העולם הזה שבספר. אהבתי שיש לגיבור יד פלא והוא יכול לעשות איתה קסמים ודברים מדהימים. שמעתי מאמא שלי שיש חוג כתיבה יוצרת עם זוהר אביב, הסופרת של הסדרה הזו, ושמחתי שזה באזור שלי. רציתי להשתתף, נרשמתי ושכנעתי עוד שתי בנות מהכיתה שלי, נועה וליאן, לבוא לחוג. הן הסכימו ומאד נהנו".
מה למדת בחוג ואיזה סיפור כתבת?
"למדתי על קונפליקטים ואיך לכתוב סיפור נכון. הסיפור שלי הוא סיפור קצר על כלב שהולך למספרה. בהתחלה הוא לא רוצה להסתפר, ובסוף הוא יוצא חתיך והכלבות בשכונה מתאהבות בו".
מה תרצי להיות שתהיי גדולה?
"אני עדיין לא יודעת. גם סופרת וגם אולי עוד משהו, כי אני רוצה גם לפעמים לצאת מהבית".