ועדת התחבורה העירונית אישרה הצבת שילוט האוסר על חניית משאיות במשקל של עשרה טון ומעלה ברחובות דנקנר (מרכז העיר נתניה), פייר קניג (נ.ת. 600) וכן י.ל. פרץ. את הפרטים אישר לנתניה און ליין מ"מ ראה"ע, אלי דלל, המשמש כמחזיק תיק התשתיות ויו"ר ועדת התחבורה. ההחלטה שהתקבלה ביום שלישי, זאת בשל ריבוי תלונות של תושבים ברחובות הללו שהפכו למעין חניונים מאולתרים למשאיות, מצטרפת לשורה של החלטות דומות – הכוללת עד כה עשרות רחובות בכל רחבי העיר. על-פי ההחלטה, אסורה חניית משאיות ברחובות אלה בכל יום, בין השעות 19:00 בערב ועד 07:00 בבוקר. המפרים החלטה זו צפויים לקנסות.
מזה 15 שנה מנסה עיריית נתניה לקדם פתרונות לבעיית חניית משאיות ברחובות העיר. ואולם, כל ניסיונות עיריית נתניה לאתר שטח אשר ישמש חניון בתשלום ובו שמירה מקצועית למשאיות, נכשל כשלון חרוץ.
בשנת 2009, כהמשך לסדרת כתבות שפורסמה בנושא בעיתון נתניה און ליין, הועלה הנושא לדיון ציבורי במסגרת מועצת העיר על-ידי יו"ר האופוזיציה באותה עת, חבר המועצה הרצל קרן. בהצעתו לסדר, שהתקבלה על-ידי מועצת העיר, הוחלט לטפל ברמה נקודתית בבעיה: באזורים בהם יתלוננו תושבים על מטרד מצד המשאיות החונות בלילות, יועברו התלונות לוועדת התחבורה.
בוועדת התחבורה יוחלט, בהתאם לבדיקות שבוצעו, אם לאסור חנייה ברחוב המדובר ואם לאו. בשנת 2010, לאחר שברחובות שלמים במרכז העיר הוצבו שלטים האוסרים על חנייה, הועתקה הבעיה לשכונות קריית השרון ורמת פולג. שוב כונסה ועדת התחבורה והוסיפה עשרות רחובות בשכונות המדוברות.
כידוע, מעבר לבעיה הפיזית בחניה של משאית, התופסת בצורה טבעית לפחות שני מקומות חנייה, נוצרו בעיות נוספות, בין השאר, המיית המנוע בהתנעת המשאית בשעות הבוקר המוקדמות ועוד.
לנתניה און ליין-ksn מסר דלל, כי "אנו נמשיך לטפל במטרד המשאיות, בהתאם לתלונות המתקבלות בשטח ותוך איתור רחובות ומגרשים בקרבת בתי מגורים, אשר הפכו למעין חניונים מאולתרים. כל תלונה נבדקת לגופו של עניין – תוך מציאת האיזון הנדרש בין צרכי התושבים".
תודה על האינפורמציה וכל הכבוד למר דלל ישר כח
באמת מטרד גדול וכל הכבוד לאלי דלל .
[…] המאבק לצמצום חניית משאיות ברחובות נתניה נמשך […]
Comments are closed.